Content
از آنجایی که یک نام برند ساختگی منحصر به فرد است به احتمال زیاد با یک فرایند برند سازی ساده تری روبرو خواهد شد. انتخاب نمودن اسم برای شرکت فرآیندی وقت گیر اما مهم است. اسمی که برای شرکت انتخاب می شود به برندسازی و موقعیت شرکت کمک می کند اما باید قابلیت اخذ مجوزهای لازم را داشته باشد.
- برای انتخاب یک اسمِ برند ایرانی با کمی حوصله و آشتی با کتابهای باستانی میتوانید اسامی منحصربهفردی پیدا کنید، خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانیان منابعی غنی از افسانه و اسطوره در فرهنگمان داریم، بسیاری از این اسمها دستنخورده باقیمانده است.
- تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
- در حال حاضر؛ اشخاص حقیقی که نام شخصی آنان از شهرتی برخوردار است و یا نام خاصی را برای معرفی هویت صنفی خود به کار میبرند، ناچار، باید یا به این نام شرکت تأسیس کنند یا نام مربوطه را بهصورت علامت تجاری ثبت کنند.
- پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از forty five طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید .
- مطمئن باش کسی که اون سوال رو نوشته، هم گوگل رو میدونه چیه.
- حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود.
لذا شركتها و موسسات حق ندارند از نام خود براي معرفي كالاها و خدمات استفاده كنند چراكه حقوق يك شركت يا موسسه نسبت به نام تجاري اش صرفا در حدود معرفي شركت يا موسسه است و لاغير. نتيجه اينكه؛ اولا اگر يك نام تجاري، عين يا مشابه يك علامت تجاري مقدم الثبت باشد، صاحب علامت تجاري ميتواند، ابطالِ نام شركت يا موسسه رقيب را از دادگاه بخواهد. ثانيا- اگر نام شركت يا موسسهاي مشابه نام شركت يا موسسه ديگري باشد به نحوي كه مصرفكنندگان و مراجع اداري را در تشخيص و تمايز آنها به اشتباه بيندازد، ميتوان ابطال نام تجاري مشابه و موخرالثبت را از دادگاه خواست. به همين دليل، تمايل اشخاص يا الزام قانوني براي انتخاب يك نام تجاري جهت تمايز شخصيت صنفي و انتخاب يك يا چند علامت تجاري براي تمايز كالاها و خدمات، روزبهروز بيشتر ميشود.
نقل مطالب متمم به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. با همهی این اختلافنظرها و تفاوتها، در نهایت برندها توانستهاند در میان مخاطبان خود جایگاه پیدا کنند و در ذهن آنها باقی بمانند. همه میدانیم که برند، فراتر از یک نام است و برندسازی فرایندی زمانبر و چندوجهی است که انتخاب نام صرفاً نخستین گام در این مسیر طولانی و دشوار محسوب میشود. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
نام تجاری خود را بصری در نظر بگیرید
به همین دلیل حضور در Belovedmarketing را فرصتی برای همراهی با افرادی شبیه به خود، می دانم. از بودن در جمع خانواده و دوستان، کتاب خواندن و تماشای فیلم لذت می برم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
قبل از گرفتن تصمیم نهایی، زمان لازم را صرف انتخاب بهترین نام تجاری کرده و تمامی جوانب را در این زمینه بسنجید. پس از طی تمام این مراحل با جمع بندی اطلاعات به دست آمده و تحلیل آنها وقت آن می رسد که نام برند انتخابی خود را مشخص کنید. این یک نمای کلی از فرایند انتخاب اسم برند و پاسخ به سوال “چگونه اسم برند انتخاب کنیم” به زبان ساده بود که امیدواریم به شما در نام گذاری شرکت تان کمک نماید. اگر درمورد ثبت شرکت دو دل هستید میتوانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد میتوانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها میتوانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید.
رویکردهای مختلف نام گذاری برند را بشناسید و از آنها در انتخاب نام تجاری استفاده کنید
افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. اسامی مختلف را به کمک فیلترهای مثل مشتریان بتا، مدیران بازاریابی و اجرایی سایر شرکت ها و همچنین نخبگان دانشگاهی تست نمایید. پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب میکنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد. نمیتوانید نامی غیرمرتبط و بیربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد. در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید .
اگر قصد شما از انتخاب نام گیج کردن مشتریان بالقوه نیست باید اسمی را انتخاب کنید که به راحتی تلفظ شده و نگارش سختی نداشته باشد. به نظر کمال طلبی منفی و اسرار بر اینکه قدم اول باید محکم برداشته بشه از دلایل صرف بیش از حد منابع برای انتخاب نام تجاریه. یا وقت گذاشتن برای پیدا کردن یک روش توزیع یا بازاریابی خلاقانه، ارزشمندتر از صرف این خلاقیت برای یک نام بسیار خاص و متمایز باشه.
به طور کلی نام تجاری یک علامت، آرم، اسم، کلمه و یا جملهای است که شرکتها با استفاده از آن، محصول خود را از سایر محصولات مشابه، جدا میکنند. برای اینکه نام محصول به نام تجاری تبدیل شود، به حمایت حقوقی نیاز دارد. نام تجاری ، مجموعه ای از ادراکاتی است که مشتری شما در مورد کسب و کار شما دارد. توجه داشته باشید که نام تجاری و ایده هایی که آنها در مورد کسب و کار شما دارند ، در ذهن مشتری شما زندگی می کنند. این برندها شامل کلماتی هستند که ارتباطی با کسب و کار خود ندارند و کاملا اختیاری انتخاب شده اند مثل اپل که ارتباطی با صنعت کامپیوتر ندارد . به طور کلی علامت تجاری انتخابی در بهترین حالت خود باید خاص و بی همتا باشد و کم تر به توصیف محصول بپردازد .
ارزشها و مضامین برند
اگر میخواهید نامی فوقالعاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نامها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیمبندی میشوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. ارزش فوقالعاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانههای دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند! در واقع آنها دارند نانِ نام برند فوقالعاده قدرتمندشان را میخورند. انجام تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ توسط یک تیم متخصص هزینه های جانبی و سربار شما را کاهش می دهد.
نام برند باید مانند بالن سبک باشد و برند یا کسب و کار شما را با خودش به بالا بکشد. نام های غیر کارشناسی و نام هایی که EXQ پایینی دارند، نام های سنگین تلقی می شوند و باید هزینه و انرژی زیاد آن ها را به دوش کشید. ۳- درصورتی که بیزنس شما برنامه بلند مدت و چشم انداز گسترده ای دارد و به بین المللی شدن نامتان فکر میکنید درخواست خود را وارد نمایید تا در اولین فرصت کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس بگیرند. ۲- نام های انتخابی خودتان را به برند اکسین ارسال نمایید و نظر تخصصی کارشناسان ما را درمورد آنها بدانید. بزرگترین و وسیع ترین بانک اطلاعاتی قابل ثبت ایرانی را در اختیار داریم.
و یه سری افراد هم اینقدر درگیر این بحث ها میشن که هدف اصلیشون رو گم می کنند و از چیزهای مهمتری که مثال زدی عقب می مونند. خیلی خیلی ممنونم محمدرضا به خاطر اینکه وقت گذاشتی و این نکات ارزشمند رو نوشتی. در کل، فکر میکنم مثل اشارهای که خودت به بحث مدیریت پروژههای کوچک کردی، مقیاس مهمه.
پس شما سعی کنید عینا از همان کلمات استفاده نکنید، متفاوت فکر کنید و یک دیدگاه منحصر به فرد برای نام تجاری (برند) خود داشته باشید. از جمله ثبت برند برند های موفقی هستند که از همین استراتژی استفاده کردند. اگرچه این روش بسیار سریع و آسان به نظر می رسد اما گاها جذابیت خوبی نیز دارد.
در زبان کره ای کلمه “سامسونگ” به معنی سه ستاره می باشد. ببینید انتخاب نام یک پروسه زمانبر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما میماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید. حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید میتوانید برای برند خودتان دست به کار شوید.
همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود. منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام تغییرات شرکت هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد . در این مرحله ما ۵ کلید طلایی داریم و خصوص قرمزی که از تحقیقات بعمل آمده بدست آورده ایم حالا زمان آن است که آنها را در قالب تکنیک های که بهتون آموزش میدیم قرار بدهید و نتیجه آنها را در برگه ای ثبت کنید. احتمالا تعداد زیادی نام به ذهنتان خواهد رسید همه را ثبت کنید در مرحله پایش بهترین ها باقی خواهند ماند.