راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. در این مقاله ما به نحوه انتخاب بهترین نام و هم چنین کارا ترین نام برای برند شما خواهیم پرداخت . برای دستیابی به اسامی خاص برند پیشنهاد می شود در ادامه همراه ما باشید . بعد از انتخاب نام باید از بین انواع لوگو یک طراحی لوگوی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید.

چارچوب‌هایی که در مورد قبل مورد بررسی قرار دادیم، انتخاب اسم برند را بسیار ساده‌تر می‌کنند. برای اینکه یک اسم منحصربه‌فرد برای برندتان انتخاب کنید بهتر است تمام صفت‌هایی که به گونه‌ای بیانگر کسب و کار شما هستند را به سایت انتخاب اسم برند بدهید. همچنین تمامی کلماتی که با کسب و کارتان مرتبط هستند می‌توانند در انتخاب نام برند بسیار کمک کننده باشند.

چون اگر برندتان را ثبت نکرده باشید از نظر قانونی هیچ حقی نسبت به آن اسم ندارید. لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسم‌های خیلی بهتری پیدا می‌کنید. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی پیگیری ثبت تغییرات شرکت کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید.

تو انتخاب نام برند حواستون باشه که، نام برندتون رو باید به صورت قانونی بشه ثبت کرد. اگه نتونین برندتون رو به صورت قانونی ثبت کنین، هر چقدر برای ثبت نام تجاری وقت بذارین هدر میره. برند چیزی فراتر از نام است که بتوان یک‌شبه برای آن تصمیم‌گیری نمود، به همین دلیل برندسازی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها گفته می‌شود که شاید برای به نتیجه رسیدن آن سال‌ها وقت صرف شود.

تحقیقات بعدی نشان داد این نام به صورت اتفاقی، ویژگی‌های مثبت و مناسبی را در ذهن مشتری‌­ها تداعی می‌کند. زمانی که به عنوان نام برند یک خودرو انتخاب شد، شرکت Ford از هزاران دلار برای انجام تحقیقات و مشاوره نامگذاری برند محصول خود رهایی یافت. معرفی یک برند جدید و نو می بایست به بازدهی بیشتر کسب و کار کمک کند.به همین دلیل از انتخاب اسامی طولانی بپرهیزید.نامی را انتخاب کنید که به راحتی تلفظ شود و در اذهان باقی بماند. 3- زمانی که با نامی که قبلا برای هویت و کسب و کارتان انتخاب کرده اید و مناسب نبوده و نیاز به برندینگ مجدد دارید. همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد. یکی از بررسی هایی که هنگام انتخاب نام برند باید انجام دهید تحقیق در مورد ثبت شدن یا نشدن نام به اسم شخص یا برند دیگری به جز شرکت شما است.

معیارهای انتخاب اسم برند برتر؟

به‌هرحال نامی که برمی‌گزینید درنهایت باید حتماً ریشه فارسی داشته و از انتخاب نمونه‌های لاتین در صورت عدم عضویت در اتاق بارزگانی و دارا بودن کارت بازرگانی خودداری نمایید. فراتر اندیشیدن و چندین گام جلوتر از اکنون زندگی کردن از نکات کلیدی در هنگام انتخاب نام برند است. آینده‌نگری به شما کمک می‌کند تا از حال شروع کرده و آینده برند را تا فرسنگ‌ها رصد نمایید. سپس با توجه به تغییرات احتمالی و شناخت بازارهای فروش متفاوت و واکنش مشتریان در آن زمان، نامی متناسب باحال و آینده برند برگزینید.

  • دلیل استفاده از این شمایل این بود که بنیان‌گذاران استارباکس عقیده داشتند که محصولات آن‌ها می‌تواند مصرف‌کنندگان را اغوا کند و به‌سمت فروشگاه‌شان بکشاند.
  • هر چند امروزه سیستم‌های زیادی برای پیشنهاد دادن اسم برند به‌طور خودکار مثل Shopify’s Business Name Generator به وجود آمدند؛ اما این ابزارها صرفاً می‌توانند برای جلسات طوفان فکری مناسب باشند و از طرفی ممکن است ترجمه آن‌ها به فارسی خیلی جذاب نباشد.
  • این‌گونه اسامی، بیان‌کننده ماهیت کسب‌وکار نیستند، مگر آنکه پیش‌تر با آن کسب‌وکارها برخورد نموده باشید.
  • انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود.
  • زمانی که نام برند به میزان زیاد به کار گرفته شود و در همه‌جا حاضر باشد ، به این معنا است که بخش عمده‌ای از ارزش برند را در برمی‌گیرد.

انتخاب نام برند و طراحی لوگوی مناسب به عنوان هویت یه کسب‌وکاره و جزو اولین چیزهایی هست که تو نگاه اول توجه مخاطب رو به خودش جلب می‌کنه. ارسال نام تجاری در قالب ایمیل و درخواست نظرسنجی در مورد یک نام، ایده‌ای اثرگذار و به‌صرفه است که می‌تواند مدیران را تا حد قابل‌توجهی راهنمایی نماید. از طرفی موکاپ ها نیز که فایل‌هایی آماده به‌منظور طراحی لوگو و صفحات ورود وب‌سایت و… می‌باشند، پیش‌نمایش کار را نشان داده و مدیران را توانمند می‌کنند تا آن‌ها را در گوگل ادز در معرض دید مخاطبان خود قرار دهند و میزان نرخ تبدیل را اندازه‌گیری کنند. به این صورت رفتار مخاطبان خود را نسبت به نام برند متوجه شده و قادر می‌شوند، بررسی جامعی در مورد نام انتخابی خود انجام دهند.

تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته ثبت شرکت حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود.

دنبال یک نام عالی برای دامنه سایت یا برند هستید؟ ما کمک می کنیم از بین هزارن اسم بهترین را انتخاب کنید. اسامی ترکیبی مثل ray_ban یا facebook با چسباندن دو کلمه به هم به وجود آمدند. این اسامی به خوبی ترکیب شدند و می توانند خوب به خاطر سپرده شوند. به خاطر این موضوع که پیدا کردن کلمات واقعی سخت است، شرکتهایی مثل کلینکس و پینترست با حذف حروف کلمات موجود، اسمی جدید اختراع کردند. اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد.

۲۰ نظر برای انتخاب نام برند نام تجاری

برندهایی مثل اپل، عقاب و… مثال درستی برای المان‌های بصری هستن. چون با گفتن اسمشون یه تصویر واضح ازش تو ذهن مشتری شکل می‌گیره. حتی باید به معنی اسم برندتون تو فرهنگ‌های دیگه هم توجه کنین. مثلاً اگه داستان آب معدنی الموت رو شنیده باشین- اسم منطقه‌ای تو قزوین- وقتی این آب معدنی به کشورهای عربی صادر شد با مخالفت اون‌ها روبه‌رو شد. چرا؟ چون الموت تو زبان عربی به معنی مرگ هست و با احساس منفی از طرف مصرف‌کننده روبه‌رو میشه. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خودش رو Victoria’ Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و تونست ازش غرامتی چند میلیون دلاری بگیره.

تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . برای آگاهی از شرایط ثبت برند صنایع دستی و احراز شرایط آن با موسسه تماس تلفنی برقرار کنید . به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید . فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه.

انتخاب نام برند

لوگوها به شکل‌های گوناگونی طراحی می‌شوند؛ گاهی در قالب یک طرح انتزاعی یا تمثیلی و گاهی در قالب نام شناخته ‌شده‌ی برند که با طرح‌های متفاوتی نوشته شده است. بر خلاف آن‌چه در برخی سایت‌ها یا کتاب‌ها می‌بینیم، نمی‌توانیم بگوییم انتخاب برند مثلاً سه یا پنج یا هفت مرحله دارد و اگر این مراحل را گام به گام طی کنید، نام تجاری شما ناگهان پدیدار می‌شود و می‌توانید آن را اعلام کنید. انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر می‌کند. نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید. برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، می‌توانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید.

انتخاب نام تجاری کوتاه

اگر خودتان به تنهایی نمی‌توانید یک نام تجاری مناسب برای برندتان پیدا کنید باید از بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. انتخاب اسم برند شاید کار ساده‌ای به نظر برسد اما همین که شروع به انتخاب اسم برای ثبت برند برندتان کنید متوجه خواهید شد که این کار چندان نیز ساده نبوده و چالش‌های زیادی دارد. انتخاب کردن یک نام تجاری برای برند زمانی دشوارتر می‎شود که قصد داشته باشید این برند را به صورت رسمی به ثبت برسانید.

اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند.