راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

که این اطلاعات به صورت انحصاری است و در اصطلاح به آن کد شناسایی ثبت برند می‌گویند. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که ثبت تغییرات شرکت این به خودی خود کاری اشتباه است. اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید. امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند. انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود.

اسامی برند

او برای بانوهای اول ایالات متحده همچون ژاکلین کندی اوناسیس، لورا بوش، میشل اوباما و ملانیا ترامپ لباس طراحی کرده‌است. سوپریم یک فروشگاه اسکیت ثبت شرکت بورد و نام تجاری لباس است که در نیویورک تاسیس شده است. این برند به صنایع اسکیت بورد، هیپ هاپ و راک و همچنین فرهنگ جوانان تسلط دارد.

که 6 ماه قبل از تاریخ 10 سال آن باید علامت را برای 10سال دیگر تمدید کرد . یا یکی دیگر از متغیر ها این اسن که هنگام ثبت برند، آرم و لوگو خود را ثبت می کنید یا نمی خواهید در این مرحله این کار را انجام دهید. داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد. از دیدگاه وسیع تر ،علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن ها در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می دهد. هر برند یا علامت تجاری ار طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالا ها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ ،صاحب اثر را محافظت می کند. اولین قدم در تجارت اعتماد است و علامت تجاری به وسیله برند سازی به این اعتماد و تعهد شتاب می بخشد.

مراحل پس از استعلام علامت تجاری

شرکت موسکینو دارای شبکه‌ای از ۱۵۰ فروشگاه در سراسر جهان است. ژان پل گوتیه طراح مد فرانسوی است که به دلیل طرح های تأثیرگذارش شناخته شده است. یکی از این طرح های معروف سوتین مخروطی شکلی بود که در سال ۱۹۹۰ برای خواننده معروف آمریکایی مدونا طراحی کرد. گوتیه مانند انگشت شماری از طراحان مددر جریان مد حرکت نکرد بلکه جریان سازی نمود. دونا کرن طراح مد اهل ایالات متحده آمریکا و بنیانگذار برندهای دانا کرن نیویورک و دی‌کی‌ان‌وای است. وی در سال ۲۰۰۴ میلادی مفتخر به دریافت جایزهٔ «یک عمر دستاورد» را از سوی انجمن طراحان مد آمریکا شد.

  • دوست عزیز تایید استعلام برند به عنوان تاییدیه 100درصدی ثبت برند نمی تونه باشه چون در نهایت کارشناس اداره اونو بررسی می کنه و ممکنه به هر دلیلی اونو رد کنه، اما معمولا این اتفاق در موارد کمی اتفاق می افتن.
  • ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.
  • اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آن‌ها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند.
  • با این حال، همانطور که برند های شنل و والنتینو ثابت می‌کنند، برخی از بهترین طراحان برند لباس زنانه، ابدی هستند.
  • آیا شما نیز تجربه‌ای در خصوص انتخاب نام برند برای کسب‌وکار خود یا دیگران دارید؟ تجربیات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و کاربران همیار آی‌تی به اشتراک بگذارید.

نامی که برای برند انتخاب می‌شود باید قابلیت ثبت رسمی داشته باشد. مطمئنا در برخی موارد بهتر است شما از دو کلمه استفاده کنید اما این دو کلمه نیز بهتر است کوتاه باشد. به اسامی برندهایی مانند Quick Sprout و یا حتی Waffle House نگاه کنید. با وجود دو کلمه‌ای بودن اما هردوی آن‌ها کوتاه هستند و هنگام تلفظ زبان را اذیت نمی‌کنند. طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کرده‌اند.

پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. یک برند باید خاص بوده و دارای ویژگی های محصول باشد و با یک نگاه بتوان آن را از دیگر علامت های تجاری متمایز ساخت و همچنین باید بیانگر ویژگی های محصول و خدمات مورد نظر باشد . انتخاب اسم یک ترفندی است که قوانین خاص خود را در بردارد. به گونه ای که تفکرات و جذب مثبت را به همراه خود آورد و روش های مختلفی برای انتخاب اسم وجود دارد ولی بهترین شاخص جذب مشتری است .

از چه روشی می‌توانیم اسم برند کسب و کار خودمان را پیدا کنیم؟

اسم مکان، اسم‌های استعاره‌ای مانند نایک یا اسامی مرکب از دیگر شیوه‌های انتخاب اسم برند هستند. یک سایت انتخاب اسم برند به خوبی از تمامی ویژگی‌هایی که یک اسم برند باید داشته باشد اطلاع دارد و نام برند را مطابق با این ویژگی‌ها انتخاب می‌کند. اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید می‌توانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید.

پس از استعلام از این سامانه در صورتی که قبلا ثبت شده باشد و همچنین برند های ثبت شده مشابه دیگر را به شما نشان خواهد داد . اسامی و عناوینی که ثبت برند تجاری با شئونات انقلاب اسلامی متضاد باشد ، قابل ثبت نخواهد بود . انتخاب نام های چند سیلابی احتمال تایید برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد .

برند یک نام تجاری است که در ذهن افراد هک شده و آن ها را به سمت کالای مورد نظر جذب می نماید. در حال حاضر در دنیای پر رقابت امروز، اکثر شرکت ها به دنبال ثبت برندی هستند که بتواند آوازه آن ها را به گوش مردم در سراسر دنیا برساند. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد.

9- ثبت علامت به صورت حقوقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) و حقیقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) قابل انجام بوده، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد. هریک از دفاتر ملی یا ناحیه ای ،ثبت علائم را که شامل اطلاعات کامل درخواست برای ثبت و تمدید است نگهداری می کنند .هر چند نتایج ثبتی محدود به کشور مربوطه باشد. نوع فعالیت و کالاهایی که هر شخص حقیقی و یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد را می‌توان در یک دسته‌بندی قرار داد که به آن طبقه آن محصول یا خدمات برای ثبت برند می‌گویند.

بازنشر مقالات و آموزش‌های رایگان سایت با ذکر منبع و درج لینک باعث خرسندی ماست. سلام پیام عزیز، می‌تونید از طریق آی‌دی تلگرام @HamyaritSupport و یا ایمیل با ما در ارتباط باشید. قبلا استفاده نشده و به ثبت نرسیده باشد، برای بررسی این موضوع پایگاه اینترنتی ilenc.ir کمک رسان شماست. گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم.

تصویری که مشتریان با شنیدن نام شما در ذهنشان تصور می‌کنند، برند شماست. این نکته مهم را بخاطر بسپارید که برای تمدید اسم برند کسب و کار شما پس از ده سال هیچ هشداری داده نمی‌شود پس حواس خود را جمع کنید و برای رسیدن ده سال آینده گوش به زنگ باشید. هر اسم برند فقط ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از آن در صورتی که اقدام به تمدید آن نکرده باشید، هر فرد دیگری می‌تواند اسم برند کسب و کار شما را صاحب شود. اولین قدمی که می‌تواند درصد پیروزی شما را در کسب و کارتان بالا ببرد نام تجاری یا همان نام برندی است که برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید. برند می‌تواند یک نام یا علامت باشد و یا ترکیبی از این دو که هدفمند ایجاد شده‌اند. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی می‌بایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد.