ثبت علامت تجاری ثبت برند مراحل، مدارک، مزایا، هزینه

تصميم كميسيون طبق ماده 172 اين آيين‌نامه قابل اعتراض در دادگاه صالح مقرر در ماده 59 قانون است. در مرحله سوم تمامی اطلاعاتی که وارد سامانه شده است به شما نمایش داده می شود و اگر درست باشد گزینه تایید اطلاعات را می زنیم. در مرحله چهارم که مرجله پایانی می باشد، باید هزینه ثبت برند را از درگاه های اینترنتی واریز نمود و شماره اظهارنامه و رمز عبور را از طریق شماره موبایلی که در سامانه وارد کرده اید دریافت نمایید. بعد از تایید نام، آگهی تقاضا برای ثبت برند در ایران صادرخواهد گردید. اگر اعتراض نباشد آگهی دوم در روزنامه رسمی چاپ می شود و در آخر گواهی ثبت برند ۱۰ ساله صادر می شود که تحویل مالک برند می گردد. اگر پروسه و مراحل ثبت برند و علامت تجاری شما توسط موسسه ثبت ونک انجام گیرد نیازی به حضور فیزیکی در اداره نمی باشد و همه ی مراحل توسط موسسه انجام می شود.

درصورتی که صاحب برند در مهلت مقرر قانوني، به هر علتي نتواند خطاها و نقواص اعلامي را رفع نمايد، مرجع ثبت اظهارنامه را رد و مراتب را كتباً با ذكر دلیل، به او ابلاغ خواهد كرد. همچنین، مهلت رفع ایرادات و نواقص اظهارنامه براي متقاضيان ايراني، 30 روز و براي متقاضيان مقيم خارج از كشور، 60 روز از تاريخ ابلاغ در نظر گرفته می شود. گواهینامه ثبت برند در واقع سند معتبری است که برای صاحب برند مزایایی بسیاری را به همراه دارد. علاوه بر آن هر کدام از مراحلی که گفتیم فراز و نشیب های خودش را دارد که کم تجربگی متقاضی می تواند باعث طولانی تر شدن روند ثبت شود. موارد بسیار زیاد دیگری هم هستند که به جهت سردرگم نشدن شما در efj fvkn از ذکر آن ها خودداری کرده ایم.

  • این اقدام بدون محدودیت و تا ثبت برند بنام موکل ادامه خواهد یافت.
  • ۳۰ روز کاری مدت زمان اعتراض بر ثبت برند است و این زمان دقیقاً بعد از درج در روزنامه‌های رسمی می‌باشد.
  • با ثبت علامت تجاری در سازمان جهانی حمایت از برند تجاری بر عهده این سازمان بوده و این موضوع تا پایان تاریخ اعتبار آن انجام خواهد شد.
  • پس از انجام این کار، اطلاعات فرم اخذ شده از دفتر اسناد رسمی را در سامانه ثبت کرده و یک نام کاربری و رمز عبور دیگر به شما ارائه می‌شود که سایر پیگیری‌ها از طریق این نام کاربری و رمز عبور جدید انجام خواهد شد.
  • پس ابتدا طبقات برند را بخوانید تا بدانید که برند شما در چه طبقه ای باید ثبت شود.

به عنوان مثال قرار دادن تصویر اتومبیل بر روی لبنیات گمراه کننده و بی ربط است. پرچم هایی که به دولت و کشور ایران از گذشته ثبت شرکت مربوط است و هر آنچه توسط دولت منع شده باشد. اسمی که انتخاب می کنید شانسی و یا ساختگی باشد شانس قبولی آن بیشتر است.

آنچه باید درباره سرمایه گذاری خرید ملک به قصد اجاره در آلمان بدانید!

لذا تفویض اجازه ی استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده ،به شرکت های ثالث داده می شود که می تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت یا شخص به وجود آورد و یا اساس انعقاد یک موافقت نامه ی اعطای نمایندگی فروش باشد. شما باید در اداره مالکیت صنعتی زمانی را برای ثبت برند بگذرانید و این زمان بسته به پرونده های موجود در کارتابل و همچنین نوع برند درخواستی می باشد و در صورت خطا در هر یک از این موارد زمان ثبت برند شما نیز طولانی تر می شود. ثبت برند تجاری در ایران با گذراندن چند مرحله اصلی تکمیل خواهد شد. نکته مهم و اصلی این است که در حال حاضر مجموعه‌های زیادی انواع خدمات مشاوره برای ثبت برند را ارائه می‌دهند و در صورت نیاز می‌توانید از کمک آن‌ها بهره‌مند شوید، با کمی جست‌وجو تمام اطلاعات مورد نیاز را کسب خواهید کرد. هر گونه تغییردر طبقات کالاها و خدمات ثبت شده، باید در اداره ثبت علامت به ثبت برسد. در واقع بعد از ثبت برند ممکن است با توسعه فعالیت مالک برند یا به منظور ادغام برخی فعالیت‌ها مالک بخواهد طبقات جدیدی به علامت تجاری خود اضافه نماید.

ثبت برند و علامت تجاری

تازگی عبارت از این است که علامت ثبت شده به جهت تغییرات حاصله در آن از علامت سابق کاملاَ مشخص و متمایز باشد. سامانه‌ی هوشمند ثبت برندِ آسان‌ثبت برای همین‌کار طراحی شده است. شما به این سامانه می‌توانید به راحتی اقدام به ثبت اینترنتی برند کنید و در طول کل این فعالیت نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک نخواهید داشت. خیر جناب علیزاده دامنه متعلق به هر کسی باشد شما نمی توانید حتی با داشتن برند آن دامنه را از آن خود کنید، شما فقط می توانید ادعا کنید که با نام شما فعالیت تبلیغاتی صورت نگیرد حتی در وب سایت ایشان اما مالیکت دامنه را نمی توانید از ایشان بگیرید. اگر دید خود را وسیع تر کنیم یک برند نباید در هر کشوری با نام شرکتی متفاوت به ثبت برسد و برندها باید متعلق به شرکتی مشخص باشند. این لوگو جهت محافظت از سایر علائم باید متمایز باشد که مصرف کننده بتواند تفاوت آن با سایر محصولات و علائم را تشخیص دهد.

بعد از ثبت شرکتبا توجه به نوع فعالیت خود به احتمال زیاد نیاز به ثبت برند و علامت کسب و کار یا خدماتی که عرضه می کنید نیز پیدا خواهید کرد. حال باید بگوییم که با اقدامی ساده و تیزهوشانه می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. هنگامی که یک نام تجاری یا برند برای محصول خود انتخاب می کنید، در اداره مالکیت معنوی باید برند را به نام خود به ثبت برسانید. برای عده بسیاری هنوز هم این ابهام وجود دارد که چرا به یک برند نیاز داریم و چرا باید برند خود را ثبت کنیم. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و هم چنان با ما همراه باشید. ابتدا به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی (قسمت ثبت علائم تجاری) مراجعه نمایید و اظهارنامه ثبت برند را در سامانه تکمیل کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری:

مالک علامت تجاری می‌تواند با پرداخت هزینه مقرر، درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت تجاری را برای ۱۰سال بنماید. درخواست تمدید ثبت، ظرف شش‌ماه قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت علامت به عمل خواهد آمد. درخواست ثبت برند بین المللی با وارد کردن اسم کشورهای مبدا و مقصد انجام میگیرد .

به عنوان مثال اگر یک کسب‌وکار قدیمی و معتبر در حوزه خاص به شرکتی با علا‌‌مت تجاری مشابه برخورد کند، می‌تواند با استفاده از دعاوی حقوق مالکیت فکری نسبت به حفاظت از علا‌مت تجاری و شهرت برند خود اقدام کند. عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم به هر سوالی که ممکن است در مسیر ثبت برند برای شما به وجود بیاید پاسخ داده باشیم. مرکز مالکیت معنوی اداره‌ای‌ست که فعالیت‌های مربوط به ثبت برند و اختراع و طرح‌های صنعتی را انجام می‌دهد.