ثبت تغییرات

مشاوره ثبت تغییرات شرکت می‌تواند به تسریع روند ثبت کمک کند و از بروز خطاهای احتمالی و ورود ضرر جلوگیری کند. در همین راستا ضروری است که به سراغ وکیل ثبت و مشاور حقوقی با تجربه‌ای بروید که در این زمینه تخصص داشته باشد و به خوبی با قوانین ثبت شرکت‌ها و روند کار آشنا باشد. در ادامه، به توضیح نحوه و مراحل سامانه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت اینترنتی،خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. اگر در پست های مدیریتی و حساس شرکت تغییراتی شکل می گیرد می بایست به اطلاع کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت برسد. آگهی تغییرات روزنامه رسمی درباره ثبت تغییرات شرکت باید در تمام مراحل پیگیری شود. تغییرات آدرس شرکت یکی از مواردی است که سهامداران را مجبور به ثبت تغییرات شرکت می کند.

این نوع تغییرات در حوزه اختیار مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده بوده که در این مجمع سهام داران شرکت میتوانند هیات مدیره شرکت را برای مدت مشخصی تعیین نمایند. پس از انتخاب هیات مدیره شرکت در مجمع عمومی عادی یا عادی به طور فوق العاده ، هیات مدیره با تشکیل جلسه ای میتوانند از میان خود شخصی را به عنوان رئیس هیات مدیره و معاون انتخاب و مدیرعامل را تعیین نمایند. استعلام ثبت شرکت‌ها به صورت آنلاین و از طریق مراجعه سامانه ثبت اسناد و املاک کشور امکان‌پذیر است. باتوجه به اینکه هر شرکتی ممکن است در طول حیات خود دچار تغییراتی شود ضروری است که این تغییرات در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت ‌شود و آگهی آن در روزنامه رسمی کشور منتشر شود تا به اطلاع عموم برسد.

گفتنی است که در هیچ سامانه‌ای نباید وجهی جداگانه بابت هزینه ثبت صورت‌جلسه تغییرات از شما اخذ شود. روند ثبت تغییرات شرکت به طور معمول حدود دَه روز کاری زمان می‌برد. کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها در این مدت به بررسی و تطبیق اسناد و مدارک ارائه شده می‌پردازند و پس از تایید آنها است که گواهی چاپ آگهی تغییرات شرکت صادر می‌شود. در صورتی که تعداد شرکا زیاد باشد مطابق با ماده ۱۰۹ قانون تجارت، هیأت نظار انتخاب شده و اسامی اعضای هیأت نظارت در صورتجلسه تهیه شده درج می گردد و آنها باید صورتجلسه را امضا کنند. این صورتجلسه باید حداکثر یکماه بعد از تاریخی که مجمع تشکیل شده به وسیله اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود و ثبت گردد. سپس باید به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir مراجعه نموده و اطلاعات و موارد خواسته شده را در آن بارگذاری نمایید.

اما اگر توافق طرفین باشد انحلال شرکت در پروسه ای ساده تر پیش خواهد رفت. در صورت پذیرفته شدن اعتراض طلبکاران، شرکت موظف به سپردن وثیقه به دادگاه یا پرداخت بدهی می­شود. البته سرمایه نهایی نباید کمتر از حداقل سرمایه مجاز برای شرکت موردنظر باشد. مدیر عامل و مدیران نمی توانند معاملات را انجام دهند زیرا اگر دچار خسارت شوند باید خودشان این خسارت را پرداخت نمایند. و یا اینکه می خواهید شرکت را منحل کنید و زمان اعتبار آن را کاهش دهید. به تمدید آن باید بپردازید و یا اینکه می خواهید شرکت را منحل کنید و زمان اعتبار آن را کاهش دهید.

ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. اما اگر از نوع شرکت‌های مسئولیت محدود ثبت برند باشد، مراحل زیر را باید دنبال کنید. این شرکت‌ها برای امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شوند و شرکا تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئولیت تعهدات و قروض را عهده‌دار هستند.

تغیرات شرکت

هرگونه تغییرات در شرکت‌ها باید به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها برسد و ثبت آگهی اولیه برای آن صورت گیرد. اگر شرکتی خارجی در داخل کشورمان منحل شود، باید یک مسئول که مقیم ایران است و معمولاً یک بانک یا شرکت معتبر یا شخص سرشناسی است، شرایط و تغییرات را اعلام کند. طبق دستورالعمل اداره ثبت شرکت ها ، شرکت موظف است قبل از اقدام به تغییرات جدید ، آخرین تغییرات انجام شده را در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار درج نموده باشد. برای مجمع عمومی عادی ، حضور دارندگان حداقل بیش از نصف سهام با 51% سهام واکثریت عددی باحق رای ضروری بوده و در مجمع عمومی فوق العاده ، با صدور بیش از 2 سهم سهامداران یا نماینده آن ها لازم می باشد. جهت تغییرات در یکی از مفاد اساسنامه از قبیل موضوع، نام شرکت، موضوع شرکت و…..

ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی عادی

باید تمام اسامی اعضای حاضر در جلسه به همراه سمت آن‌ها ذکر شود، وارد نمودن شماره ملی متقاضی و اگر غیر ایرانی باشد وارد نمودن شماره گذرنامه، وارد کردن اطلاعات شخصی، اگر شخص حقوقی باشد وارد کردن اطلاعات شماره ثبت، نام شخص شناسه ملی انجام شود. اگر مایلید با ثبت تغییرات شرکت‌های ضایعات، ضمن خدمت، مایع ظرف‌شویی، غذا و دارو، غیرتجاری و لوازم‌خانگی آشنا شوید، ثبت کاف خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کند. بعد از ثبت شرکت‌ها، ممکن است تغییراتی در شرکت‌ها صورت‌گرفته شود که این تغییرات باید ثبت شده و مراحل قانونی خود را طی کنند. بعد از گذراندن مراحل و شرایط مطرح شده برای انجام تغییرات شرکت، باید مدارکی نیز برای تنظیم صورت جلسه ارائه شود که در ادامه به آن ها می‌پردازیم. باید ابتدا با توجه به تصمیم صاحبان شرکت، اعضاء هیات مدیره درخواست برگزاری جلسه را با منشی شرکت مطرح کنند.

اما میانگین آن 450 هزار تومان برای هر صورتجلسه می باشد که ما هم همین قیمت را برای هر صورتجلسه در نظر گرفته ایم. اما تشخیص تعداد صورتجلسات کمی تخصصی می باشد اما با ذکر چند مثال بخش عمده تغییرات و نوع صورتجلسات را متوجه خواهید شد. در مرحله دهم که آخرین مرحله است باید متقاضی نسخه اصلی صورتجلسه و ضمائم آن را حداکثر به مدت سه روز کاری به آدرس تعیین شده ارسال نمایند. هیئت مدیره وظیفه دارد که هر 6 ماه یکبار میزان دارایی و قروض شرکت را به به بازرسان شرکت تحویل دهد. اگر قصد دارید هرکدام از این تغییرات را انجام دهید باید از طریق قانون اقدام شود. ثبت نیک با بیش از 23 سال تجربه در امور ثبتی در ایران در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه توجه بسیاری از مدیران بزرگ و کوچک کشور را به خود جلب کرده است .

ابتدا باید اقدام به تمدیدمدیران و بازرسین انجام بشه، در ادامه بعد از تمدید هر ثبت تغییراتی که مد نظرتون باشه می تونید انجام بدین. در صورتی که مجمع نیاز به تغییر را تایید کند، باید در کمتر از یک ماه این موضوع را در همان روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن منتشر شده، منتشر کنید. با توجه به نوع صورتجلسه و تصمیمات اخذ شده، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایید. انحلال شرکت، دقت کنید حتی اگر انحلال به دلیل اتمام مدت قانونی فعالیت شرکت باشد، باز هم باید به ثبت برسد.

همچنین تفاوتی ندارد که چه تعداد عضو و سهامدار، چه مقدار سرمایه و چه مقدار سهم داشته باشند. این زمان از موعد تحویل و تکمیل اوراق به موسسه محاسبه می‌شود. در خصوص حد نصاب جلسه برگزار شده، نکته بسیار مهم این است که جلسه در شرایطی که با حضور کلیه صاحبان سرمایه برگزار شود، به رسمیت شناخته می‌شود و درصورتی که جلسه با حضور اکثریت برگزار شود احتیاج به تشریفات دعوت می‌باشد. تصمیم مورد نظر بعد از حضور صاحبان سرمایه، به کلیه آن‌ها اعلام و موضوع تغییرات شرکت در صورتجلسه ای تنظیم می‌گردد و به تائید می‌رسد. تأیید نام انتخابی توسط مسؤل تعیین نام اداره ثبت شرکتها بعد از تحویل مدارک. برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده لازم است دارندگان بیش از نصف سهامی که دارای حق رای می باشند در جلسه حضور یابند.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

فرض دوم این است که قانون تغییری نکند هنوز ثبت تغییرات اساسنامه به عنوان بخشی از ثبت تغییرات شرکت ها اهمیت پیدا می کند. از آن جایی که شرکت های مختلف تجاری با گذشت زمان کار خود را گسترش می دهند و وارد افق های تازه ای از دنیای تجارت می شوند، تغییر روند و یا خم کردن قوانین محکم روزهای اول برای کسب سود بیشتر، موضوعی عادی به نظر می رسد. ولی اگر تاجران بخواهند برای وسعت دادن به تجارت خود تغییراتی ایجاد کنند مثلا یک یا دو قلم کالا به موضوع صادرات های اولیه اضافه شود، این تغییرات باید رسما و به صورت قانونی در اداره ثبت درج شوند. ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود با ثبت تغییرات شرکت های دیگر روندی مشابه دارد و تفاوت اصلی در نوع و نحوه فعالیت شرکت است پس طبیعی است که تاجران فقط می توانند تغییراتی که می خواهند را در حدود اختیارات فعالیت شرکت ایجاد کنند. از آن جایی که این مدل شرکت سهامداران خود را مجبور به قبول کردن مسئولیت کامل مسائل مالی نمی کند و هر کس در سطحی که سرمایه گذاری کرده در این باره مسئولیت قبول می کند، خیلی مهم است که کم یا زیاد شدن بودجه اولیه شرکت و تغییر افرادی که سهامدار شرکت هستند را گزارش کنیم. با سلام، ابتدا در یک صورتجلسه باید تمدید مدیران و بازرسین مجمع عمومی عادی باشد و برای افزایش سرمایه شرکت هم یک صورتجلسه جدا به صورت فوق العاده، یعنی جدا باشند.

  • ممکن است وقتی بعد از ثبت شرکت و انجام فعالیت هایی مربوط به شرکت باعث ایجاد تغییرات در شرکت شود و شما موظفین که این تغییرات را به سازمان اداره امور ثبت شرکت ها اعلام نمایید و در جریان تغییرات جدید شرکتتان قرار دهید.
  • در گام اول با اعلام یک اطلاعیه باید یک مجمع عمومی بصورت فوق العاده شکل بگیرد که کلیه افرادی که با هم شریک هستند در آن حضور داشته باشند.
  • که آگهی های مربوط به شرکت در آن نشر می گردد به اطلاع صاحبان سهام برسد.
  • طبق بخشنامه برای تأسیس و تغییرات نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانک‌ها، تعاونی‌های اعتباری، مؤسسات اعتباری، صرافی‌ها صندوق‌های قرض الحسنه و شرکت‌های واسپاری (لیزینگ)، اخذ مجوز از بانک مرکزی نیاز است.
  • چنین تغییرات و تصمیماتی، باید مطابق قانون تجارت به ثبت برسند.

مراحل ثبت تغییرات شرکت ها را می توانید با مشاوران برجسته شرکت حقوقی ثبت فوری یاد بگیرید. ما در این مقاله خلاصه ای از نکاتی که هر تاجری باید درباره درج تغییرات بداند بیان می کنیم و از شما متقاضیان ثبت تغییرات کمپانی ها دعوت می کنیم که به صورت حضوری یا ثبت شرکت تلفنی با مشاوران ما در این مورد مشورت کنید. بقیه موارد ثبت تغییرات شرکت های با مسئولیت محدود تقریبا با همان روندی انجام می شود که بین سایر شرکت ها هم مشترک است. تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورت جلسه که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد.

ثبت تغییرات در شرکت

پس از آن شما مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود. همه این عوامل جز تغییراتی می باشد که باید به صورت رسمی در اداره ثبت به ثبت برسد تا بتواند وجه قانونی داشته باشد. تنظیم صورتجلسه و امضای آن توسط شرکا همگی با قید کردن میزان سهامشان در شرکت. با سلام شما می توانید با درج آگهی دعوت به مجمع در روزنامه کثیرالانتشار و داشتن شرایط بدون حضور دو پیگیری ثبت تغییرات شرکت نفر از شرکا اقدام به انحلال کنید، جهت مشاوره تماس بگیرید چون میزان سهام در آگهی دعوت مهم می باشد. سلام خانم هراز، ابتدا باید انحصار وراثت انجام بگیره بعد با گواهی ها صورتجلسات تغییرات شرکت انجام بشه ( نحوه تنظیم و ثبت صورتجلسات هم که انقدری مفصل هست که در کامنت امکان پذیر نیست لطف بفرمایید تماس بگیرید. تغییر در میزان سرمایه شرکت که هم می تواند شامل افزایش سرمایه شرکت و هم کاهش سرمایه شرکت باشد.