ثبت برند و ثبت علامت تجاری

هرگاه متقاضي كتباً به اعتراض معترض تمكين نمايد درخواست او براي ثبت علامت مسترد شده تلقي مي‌گردد و مراتب كتباً به معترض ابلاغ مي‌شود تا در صورتي كه علامت وي به ثبت نرسيده باشد، بر طبق اظهارنامه‌اي كه همزمان با اعتراض تسليم كرده است نسبت به ثبت آن اقدام كند. در صورت عدم تمكين متقاضي، مرجع ثبت مراتب را ظرف 10 روز به معترض ابلاغ كرده و وي از اين تاريخ 20 روز مهلت دارد كه اعتراض خود را از طريق مرجع ثبت تسليم كميسيون موضوع ماده a hundred and ثبت شرکت در تهران seventy اين آيين‌نامه نمايد. همين ترتيب در موردي نيز بايد رعايت شود كه اعتراض معترض مبني بر ادعاي داشتن برخي حقوق، غيراز حق مالكيت، نسبت به علامتي باشد كه اظهارنامه ثبت آن تسليم مرجع ثبت شده ولي هنوز در ايران به ثبت نرسيده است، مگر اينكه علامت قانوناً قابل ثبت نباشد. در اين فرض نيازي به تسليم اظهارنامه ثبت علامت به مرجع ثبت نخواهد بود. تصميم كميسيون طبق ماده 172 اين آيين‌نامه قابل اعتراض در دادگاه صالح مقرر در ماده fifty nine قانون است.

با سلام جناب جلائی، سپاسگزاریم، خیر برای ثبت برند شرکت نیاز به مجوز نیست و اساسنامه شرکت کفایت می کند. ممنون از شما، در مورد هزینه دقیق ثبت برند لطف کنید با موسسه تماس بگیرید و به طور کامل کالاها رو بفرمایید تا هزینه محاسبه و خدمت شما اعلام گردد. در این باره استقبال از برند شرکت های ورشکسته زیاد نیست اما شرکت هایی که به دلایل دیگر و حتی در اوج معروفیت برند تصمیم به انحلال شرکت می گیرند بسته به محبوبیت برند شان می توانند سود بالایی از واگذاری برند به شرکتی دیگر بدست آورند. وقتی برندی به ثبت رسید و طرفداران خاصی را به خود جلب کرد شرکت برای عدم کاهش مشتریان و حتی افزایش روزافزون آنها مجبور به حفظ کیفیت و در بعضی مواقع افزایش کیفیت محصول است. (به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه نمایید ). توجه داشته باشد که اگر اسم تجاری یا برند شما لاتین باشد موظف به دریافت کارت بازرگانی می باشید.

  • پرچم‌ها نشان‌های سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان‌های کشورها و سازمان‌های بین المللی که نمونه‌ای از آنها به دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده است معمولا قابل ثبت نیستند.
  • شرح توصیف علامت درخواست شده و طرز مخصوص استعمال آن اگر مورد داشته باشد.
  • مزیت دیگر ثبت قانونی برند برای محصولات، تسهیل فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات برای آنها است.
  • ج ـ نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و شناساننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد.

ابن نظام،آگاهی و امکان سرمایه گذاری جهت تولید و فروش کالا ها و خدمات را در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم می دهد و از این راه تجارت بین المللی را تسهیل می کند. ب)علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ی ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد. و در صورتی که ثبت نام و علامت تجاری را قابل ثبت بداند ، اجازه ی انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می کند.

6.چنانچه می خواهید در صورت نیاز از حق تقدم استفاده کنید باید مدارک مربوط به آن را همزمان که اظهارنامه را تسلیم می کنید تسلیم نمایید. این شخص فقط باید از میان اشخاص حقیقی وارد شده در مراحل قبلی، انتخاب شود. شخصیت حقیقی دریافت‌کننده‌ی ابلاغ، می‌تواند مالک یا نماینده‌ی قانونی او باشد. این فرد به‌عنوان مخاطب تمامی مکاتبات بعدی سازمان ثبت اسناد در زمینه‌ی ثبت این برند در نظر گرفته خواهد شد.

برای استاندار جدید همدان مهره‌چینی و سهم‌خواهی نکنید

در صورت رد اظهارنامه ثبت علامت به استناد بندهاي (الف) و (ب) ماده 30 و ماده 32 قانون، مرجع ثبت ملزم است دلايل رد را كتباً به متقاضي ابلاغ نمايد. با توجه به نقش علائم تجاری درتعیین میزان رشد و موفقیت یک محصول در بازار، ضمانت اینکه در بازارهای هدف به ثبت رسیده باشد لازم است. علامت جمعي یا اشتراکی يعني هر نشان قابل رویت و تصویری كه تحت عنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و معرف کالاها و خدمات اعضای اتحادیه، کانون، صنف، گروه یا انجمن خاصی باشد و حاکی از خصوصیات مشترک مانند کیفیت و ماهیت کالاها یا خدمات اعضای این گروها باشد. در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با ایلیا در ارتباط باشید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

جدیدترین‌های «ثبت علامت تجاری»:

هدف از استفاده لوگو آن است که شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. در هر یک از موارد فوق در صورت تکراری بودن برند، می‌بایست که نام دیگری را برای برند خود انتخاب نمایید. با این حال باید توجه داشت که دعاوی مالکیت فکری از ظرافت‌های حقوقی خاصی برخوردار هستند که باید در هر مورد به آن توجه داشت.

راهنمای مشهور مراحل ثبت برند تجاری در سال 1400

بعلاوه تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت های ثالث بسیار آسان تر است و در نتیجه میتواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت / شخص به وجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقت نامه اعطای نمایندگی فروش باشد. اگر برند فارسی شما دارای معنی است و یا برند لاتین شما ترجمه‌ای معنادار دارد، باید مستند معنی واژه‌ای را که به عنوان برند تجاری خود برگزیده‌اید ارائه دهید (عنوان علامت). در این قسمت، باید عکسی خوانا از صفحه‌ای از کتاب یا وب‌سایتی معتبر را الصاق نمایید که معنی واژه یا واژگان مورد نظر شما در آن به طور دقیق درج شده باشند.

گاهی اوقات، یک علامت تجاری ثبت شده که در میان مشتریان معرفی شده و بازار خاص خود را دارد، ممکن است به منظوردریافت منابع مالی یا وام ازموءسسات مالی استفاده شود که به طرز موثری از اهمیت علائم برای موفقیت مشاغل به حساب می آید. مدت اعتبار حمایت از علامت تجاری،۱۰ سال از تاریخ ثبت اظهارنامه در اداره مالکیت های صنعتی می باشد که هر ۱۰ سال قابل تمدید است و چنانچه ظرف ۱۰ سال تمدید نگردد و ۶ ماه از تاریخ اعتبار گذشته باشد صاحب گواهینامه می بایست جهت ثبت نام و علامت تجاری خود دوباره اقدام نماید. این مساله را برندینگ می نامیم، موضوعی که تمامی کسب و کارهای فعال در کشور باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.