ثبت برند تجاری

علامت تجاری قابل انتقال است اما انتقال اما این زمانی معتبر است که مطابق مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد. برای آنکه این انتقال به شخص دوم معتبر باشد نحوه انتقال علامت از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد. مدت اعتبار ثبت برند ده سال است که افراد می توانند بعد از اتمام اعتبار با تقاضای مجدد برای ده سال دیگر نیز آن را به انحصار خود در بیاورد. در قسمتی باید اطلاعات وکیل و یا نماینده شرکت را وارد نمایید که به دلیل نیاز برای ارسال رمز و ابلاغیه های احتمالی به او می باشد.

هرشخص یا شرکتی با توجه به موضوع فعالیت خود می تواند برای معرفی کسب و کار خود برند خود را انتخاب کند ودر صورت کامل بودن مدارک و نداشتن منع قانونی اقدام به ثبت برند خود کند. همان طور که در ابتدای گفتار عنوان شد، به منظور ثبت علامت تجاری به صورت بین المللی، باید نشان تجاری در کشور مبدا مورد نظر شما ثبت شده باشد و یا به ثبت برسد و پس از آن، با در اختیار داشتن کارت بازرگانی و رعایت تعهدات سیستم مادرید، نسبت ثبت تغییرات شرکت به ثبت بین المللی آن اقدام کرد. علاوه بر پرداخت هزینه های واریزی باید هزینه چاپ و نشر دو روزنامه رسمی را هم پرداخت کنید که بر اساس تعداد خط ها و اندازه های علامت تجاری و سیاه، سفید یا رنگی بودن آن هزینه دارد. پس از پرداخت هزینه های ثبت علامت تجاری و تائیدیه کارشناسان می بایست هزینه های مربوطه را واریز نمایید و اصل مدارک را مطابق با اعلام کارشناسان ثبت به آدرس مندرج در پاسخ متقاضی ارسال نمایید.

  • این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌.
  • به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه فرمایید.
  • در برخی کشورها‌ ، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می‌شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می‌شوند.

اگر بخواهید کارشناسان مجرب هلدینگ ملاصدرا، صفر تا صد فرآیند ثبت برند را از جانب شما پیگیری کنند و پاسخگوی رفع نقایص احتمالی اعلامی توسط کارشناسان مرکز مالکیت معنوی باشند، هزینه مشاوره هلدینگ نیز به موارد بالا اضافه می شود که رقم دقیق آن را می توانید از کارشناسان مرکز استعلام کنید. ثبت برند و مراحل ثبت برند و پاسخ به سوالات عمومی درباره ثبت نشان تجاری در ایران و مرور فواید و مزایای این کار برای فعالان کسب و کار و کارآفرینان و استارتاپ ها و به خصوص مشتاقان سرمایه گذاری بلند مدت، در این گفتار هلدینگ ملاصدرا ارائه شده است. اگر قصد درآمد زایی در ایران عصر ۱۴۰۰ دارید، توصیه می شود که از دارایی های ناملموس مثل brand ثبت شرکت در تهران استفاده کنید که همچون کسب و کارهای دیجیتالی، درآمد زا و فرصت آفرین و ارزش ساز است. بر اساس این آیین نامه، قبل از ثبت هر گونه اختراع، طرح صنعتی، برند و علامت تجاری مانند لوگو ابتدا باید مشخص شود که در کدام طبقه قرار دارد، زیرا هر طبقه از پرداخت حق ثبت مجزایی برخوردار است. همچنین، فهرست این طبقه بندی شامل forty five دسته بوده که شرح جزییات آن در این مقال نمی گنجد. در بخش بررسی اظهارنامه، مرجع ثبت به مدت 30 روز از تاريخ دریافت، اظهارنامه و ضمائم آن را از لحاظ رعايت جنبه‌ هاي ظاهری و دیگر شرايط مقرر در آيين نامه مالکیت معنوی مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین، این مرجع تطابق طبقه يا طبقات علامت تجاری مورد نظر با طبقه‌ بندي بين‌المللي را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد. برای مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه مراحل و هزینه ثبت علامت و نشان تجاری و ثبت شرکت فوری و کم هزینه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. اگر مدارک شما بدون نقص باشد و توسط کارشناسان اداره علائم تجاری پرونده ی شما مورد تایید شود، برای شما پیامکی ارسال می شود مبنی بر اینکه هزینه ی آگهی انتشار در روزنامه ی رسمی مرحله اول را واریز نمایید.

شما باید در اداره مالکیت صنعتی برند خود را به ثبت برسانید در کشور عزیزمان ایران هر برندی به ثبت نخواهد رسید و باید نشان تجاری مدنظر شما با قوانین و موازع شرعی جامعه هم سو باشد. ۱ـ اداره مالکیت صنعتی رونوشت اعتراض‌نامه را به متقاضی ابلاغ کرده و بیست روز به او مهلت می‌دهد تا نظر خود را اعلام کند. متقاضی درصورت تاکید بر تقاضای خود یادداشت متقابلی را به همراه استدلال مربوط به اداره مذکور می‌فرستد.

چرا انجام صحیح مراحل ثبت برند از اهمیت زیادی برخوردار است؟

برای این کار باید به صفحه اول پورتال مراجعه و بر روی بخش «ثبت نام متقاضی/ورود اعضا» کلیک کنید. بعد از کلیک کردن بر روی این بخش، صفحه‌ زیر نشان داده می‌شود که باید رمز و پسورد خود را در آن وارد کنید. تمامی اطلاعات مرتبط با شخصیت حقیقی یا حقوقی باید در سامانه علامت تجاری به طور دقیق تکمیل گردد . بعد از انتخاب و استعلام نام تجاری باید اظهارنامه ثبت برند را تنظیم نمایید .

ثبت برند تجاری

۱- انعقاد قرارداد کاملا شفاف بوده و بعد از انعفاد قرارداد مبلغ قرارداد تا تحویل سند به هیچ وجه تغییر پیدا نمی کند و الزاما هر تعداد برندی که موضوع قرارداد می باشد بدون اخذ هزینه مجدد بنام موکل ثبت خواهد شد. برند یا نام تجاری معادل انگلیسی کلمه ی طرح یا نماد به فارسی است . برند همان نام تجاری یا علامتی است که یکشرکتجهت فعالیت های تجاری خود از آن استفاده می کند . کادر مجرب و با تجربه و حرفه ای تکسفیر تمام تلاش و نیروی خود را بر این پایه بنا نهاده است تا شما را به نحو احسنت در مسیر انجام مراحل ثبت نشان تجاری یاری نمایند.

ثبت اظهارنامه هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت که هزینه این اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت می باشد. به طور مثلا برای ثبت برن شرکتی، اساسنامه شرکت در صورتی که موضوع فعالیتتان مرتبط باشد همراه با یک مجوز فعالیت مورد تایید است که این مجوز می تواند جواز تاسیسی باشد که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد. استعلام آنلاین از طریق مراجعه به وب سایت موسسه ثبت کاج پیشنهادی است که بدون صرف هزینه اضافی این کار را برای شما تسهیل می کند برای استفاده از سامانه استعلام آنلاین برند قبل از ثبت به هیچ گونه تخصصی نیاز ندارید. اگر قبل از اقدام در سامانه، از نام انتخابی خود استعلام نگیرید ممکن است پس از صرف زمان و هزینه ای که برای انجام مراحل بعدی می کنید با اخطار رد برند متوجه مشابهت در آن شوید که در این صورت هم وقت و هم انرژی و هزینه خود را به هدر داده اید. بنابراین ثبت علامت تجاری تنها داشتن یک نام یا یک علامت نیست بلکه معیاری برای شناساندن شما در بازارهای ملی و جهانی است.

در صورتیکه ثبت برند را به ما بسپارید دیگر نیازی نیست که این مراحل را انجام دهید و تمامی پروسه ها از جانب تیم تخصصی مجموعه برای تان صورت می گیرد. تبصره ۱– چنانچه كه اظهارنامه ارائه شده به هر دلیلی منجر به ثبت برند نشود وجوه پرداخت شده از این بابت، قابل استرداد نخواهد بود. ۳) در طبقات مصرفی و خاص نظیر طبقات مواد غذایی ، آشامیدنی ، سلولزی لوازم خانگی و ایمنی ، آرایش و بهداشتی انتخاب و ثبت برند بسیار مشکل و دارای محدودیت انتخاب نام به دلیل تشابه می باشد. در ادامه ثبت شرکت کریم خان، برند را از ۷ دیدگاه مورد بررسی قرار می دهد.

مراحل ثبت برند تجاری در اداره علامت

سیستم توافق نامه مادرید از دو عهدنامه تشکیل شده است که در سطح جهانی مقبولیت دارد. برای درخواست ثبت علامت بین المللی متقاضی باید کلیه مدارک خود را به دفتر WIPO در ژنو ارسال کند. اگر شما تجربه ثبت برند داشته باشید و بخواهید که پیگیری های مربوط به ثبت را، خودتان انجام دهید، هزینه هایی که برای ثبت برند باید بپردازید حدودا 900 هزار تومان ( ثبت اولیه اظهارنامه در سایت + روزنامه رسمی نوبت اول + حق الثبت برند + روزنامه رسمی دوم ) است. این هزینه وقتی است که شما خودتان بدون هیچ وکیلی و بدون واگذاری کار به یک موسسه ثبتی خودتان انجام دهید.

به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه فرمایید. با استعلام برند قبل از ثبت می توانید از تمامی برندهای ثبت شده در 45 طبقه کاری مطلع شوید. شایان ذکر است که با توجه به جدول طبقه بندی کالا،هرگاه برای نوعی کالای مشخص علامتی از طبقه ای خاص استفاده شود،شخص دیگری که پس از انتخاب علامت مذکور بخواهد برای کالای خود از نوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده کند،با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت مواجه خواهد شد.

طبقه ۱۸– چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از آن‌ها که در طبقات دیگر ذکر نشده‌اند؛ پوست حیوانات؛ چمدان، کیسه و کیف‌های مسافرتی؛ چتر، چتر آفتابگیر و عصا؛ شلاق، یراق و زین و برگ. طبقه ۱۴– فلزات گرانبها و آلیاژهای آن‌ها و کالاهایی که با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آن‌ها روکش شده‌اند و در سایر طبقات ذکر نشده‌اند؛ جواهرات، سنگ‌های گرانبها؛ اسباب و لوازم ساعت‌سازی و زمان سنجی. طبقه ۱۱– دستگاه‌های روشنایی، حرارتی، مواد بخار، طبخ، خنک کردن، تهویه، تأمین آب بهداشتی.

این همان نام تجاری است که شخص آن را برای موسسه خود به ثبت رسانیده در این صورت مالک یا شرکت با این نشان شناخته شده است و هیچ کس حق ندارد با این نام تجاری به ارائه کالا و فعالیت های خود بپردازد. ثبت برند به صورت حقیقی ثبت برند یا شخصیدر این گروه افرادی که شغل هاهی متفاوت فعالیت دارند ، مانند شغل های آزاد و فعالیت های خانگی ، کسب و کارهای مجازی و …. که دارای ثبت شرکت نمی باشند می توانند برای حفاظت از نام تجاری خود اقدام به ثبت برند کنند.