برای تاسیس موسسه خیریه از کجا باید مجوز گرفت ؟

بعد از اینکه اسم مورد نظر تایید شد به اداره ثبت شرکتها مراجعه کرده و پس از ارزیابی و وارسی و مطابقت آن با موضوع فعالیت موسسه اگر به مجوز ماجع دارای صلاحیت نیاز داشت الزاما برای دریافت مجوز معرفی خواهند شد. امیدواریم مطالب فوق در زمینه ثبت موسسه خیریه، برای شما کاربران گرامی مفید بوده باشد . در صورتی که نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید ، کارشناسان مجموعه ثبت شرکت صدرا آماده ارائه هر گونه مشاوره در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند و دیگر خدمات ثبتی به صورت رایگان به شما کاربران و کارفرمایان گرامی می باشند .

چند نام را بصورت پیشنهادی انتخاب می نماییم وتحویل متصدی تعیین نام در اداره ثبت شرکتها می دهیم . نام انتخابی می بایست کاملا فارسی سه سیلابی و مطابق شئون انقلابی باشد. بعد از بررسی ها مسئول مربوطه گواهی لازم را جهت انتخاب یکی از اسامی پیشنهادی صادر می نماید. چنانچه پیگیری ثبت تغییرات شرکت دو نفر یا بیشتر قصد انجام فعالیتهای غیر بازرگانی را داشته باشند می توانند موسسه غیرتجاری خود را به ثبت برسانند این فعالیتها می توانند شامل امور ادبی، خیریه، علمی و… هم چنین جهت ارائه خدمات حقوقی ، حسابداری و سایر خدمات نیز لازم است موسسه به ثبت برسانید.

کانون ها ، انجمن ها ، بنیادها و سایر مراکز فرهنگی و هنری که مجوز لازم را با درج فعالیتهای آموزشی در اساسنامه خود ازدفتر توسعه و مشارکت های فرهنگی و هنری دریافت نموده اند. تنظیم اساسنامه جهت ثبت شرکت در تهران ” دو نسخه “و امضا تمام صفحات آن توسط شرکا. دبیرخانه کمیسیون استان موظف است اقدامات لازم را برای معرفی مؤسسه به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری و بانک برای ثبت موسسه و افتتاح حساب انجام داده و پس از اخذ شماره ثبتی و فیش واریزی از مؤسسه، پروانه صادر شده را به متقاضی تحویل دهد. در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه در زمینه دریافت مجوز ثبت موسسه خیریه نیاز دارید به شما ارائه دهیم. اطلاعاتی چون قوانین و مقررات مربوط به دریافتمجوز ثبت موسسه خیریه و مدارک و شرایط لازم برای دریافت آن در این مقاله قرار داده شده است. یکی دیگر از موارد مورد نیاز تعیین تصدی اعضای موسسه می باشد که به همین منظور صورتجلسه هیات مدیره تنظیم می گردد.

۶- تشکیل صندوق‌های وقف برای جمع آوری موقوفات نقدی و سهام و مصرف عواید حاصل از سرمایه گذاری‌ها در امور خیریه طبق نظر واقف. به طور کلی این موسسات در حیطه اهداف غیر سیاسی و غیر تجاری تشکیل شده و به دو شکل انتفاعی و غیر انتفاعی نیز می‌باشند. بعد از اینکه پرونده و درخواست شما از سمت کارشناسا بررسی شد پروانه فعالیتتون صادر میشه. ماده ثبت شرکت ۳۱- تشکل موظف است دریافت‏ها و پرداخت‏های خود را از طریق حساب بانکی صورت دهد و عملکرد مالی خود را در دفاتر مالی مربوط ثبت کند. ماده ۳۰- تشکل موظف است منابع تامین هزینه‌های خود را با رعایت ضوابط این آیین­نامه در اساسنامه تعیین کند. ج- برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‏ها در جهت تحقق اهداف تشکل پس از کسب مجوز از مراجع قانونی مربوط.

مدارک ثبت موسسه غیر تجاری

صعود آگهی شما به بالای لیست، باعث نمایش بیشتر و بهتر آگهی شما شده و منجر به افزایش کلیک و بازدید آگهی می شود. یلدا وی آی پی فرصتی است تا شما بتوانید با کمترین هزینه آگهی خود را بالانشین کنید . اسم، اقامتگاه و تابعیت وکیل در صورتی که اظهار نامه توسط وکیل تنظیم شده باشد. کلیۀ حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به “آسان‌ثبت” است.

تعداد شرکاء در موسسات غیر تجاری حداقل ۲ نفر می باشد که به صورت شخصیت حقیقی و یا حقوقی در نظر گرفته می شود و درصورتی که شریک حقوقی باشد می بایست طی معرفی نامه این دارای شماره و تاریخ شخص حقیقی را معرفی کند. باید اشاره کنیم که برای تشکیل موسسات غیر تجاری حداقل نیاز به 2 نفر می باشد که و سرمایه مورد نیاز هم برای تشکیل موسسات غیر تجاری حداقل یک میلیون ریال می باشد. ثبت موسسه حسابداری که توسط اشخاص دارای صلاحیت امکانپذیر می باشد با حداقل مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال سرمایه و حداقل دو شریک امکان ثبت دارد. موسسات حسابداری اصولاً‌ انتفاعی و جهت کسب سود تاسیس می شوند.

ثبت موسسه خیریه

موسسات خیره در زمینه های به خصوصی تشکیل شده و فعالیت می نمایند. کمک شما به صورت شفاف به موسسه‌های خیریه معتبر و مددجویان تعلق می‌گیرد. باید مکانی مناسب و ثابت تهیه کنید و بهزیستی استان مکان فعالیت شما را تایید کند. موسسه غیر دولتی انتفاعی که هدف آن ها سودآوری میان اعضاء می باشد. بدین ترتیب با آغاز به کار سامانه به مهربانی، امکان شناسایی، معرفی و دسترسی آسان به دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت در دورافتاده ترین ترین نقاط کشور و هم چنین امکان یاری و همراهی هموطنان مان از هرنقطه از این کره خاکی فراهم شد.

اصل و کپی اوراق هویتی (کارت ملی و شناسنامه)، عکس پرسنلی، سوابق کاری و تحصیلی، فرم مشخصات فردی، فرم صورت جلسه تقاضای تأسیس سمن و اساسنامه سازمان‌های مردم نهاد. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد اعضای هیات مدیره و بازرسین موسسه باید ارائه شود. خدمات الکترونیکی —– تاسیس —- درخواست تاسیس سازمان‌های مردم نهاد —- تکمیل فرم الکترونیکی درخواست صدور پروانه تاسیس سازمان مردم نهاد —- ثبت اطلاعات درخواستی و دریافت کد رهگیری. یک کپی از اجاره نامه یا سند مالکیت محل تاسیس موسسه خیریه باید ارائه دهید. قبل از دریافت پروانه باید صلاحیت هیات مدیره و مدیر عامل محرز شود.

شرایط ثبت نام موسسات خیریه در ایران

۱-بررسی کلیه اسناد واوراق مالی و تهیه گزارش برای هیئت امنا. مجامع عمومی هیئت امناءتوسط هیئت رئیسه ای مرکب از یک رئیس، یک منشی ویک ناظر اداره می شوند. ۷- تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی ها و دعوت نامه.

  • در مراحل بعد مدارک ثبتی شرکت ( تقاضانامه، صورتجلسه مجمع موسس و اساسنامه ) از سایت در دونسخه چاپ شده و توسط همه اعضا امضا می گردد.
  • هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه و صورت جلسات موسسه در صورتی معتبر است که به تایید نیروی انتظامی ذی ربط رسیده باشد.
  • موسسات آموزشی ثبت شده میتوانند در دو دسته انتفاعی و غیرانتفاعی / دولتی و غیردولتی قرار بگیرند.
  • کمیسیون شواهد و مدارک لازمه دو جانبه را جمع آوری و به طرفین اجازه مباحثه شفاعی و کتبی را میدهد.
  • موسسه باید دارای دفتر مرکزی باشد که تحت عنوان اقامتگاه شرکت مدنظر است.

جهت اخذ مجوز و ثبت موسسه غیرانتفاعی و خیریه ای داشتن مکان ثابت و مناسب که به تأیید سازمان بهزیستی استان مربوطه رسیده باشد، الزامی است. در چنین شرایطی کمک های مردمی امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد. بدین منظورثبت موسسه خیریه برای انجام وظیفه دینی و بشر دوستانه تشکیل می شوند. برای ثبت موسسه خیریه به دلیل نوع فعالیت که می تواند باب سو استفاده و اعمال خلاف نظم عمومی را فراهم کند شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده است. قطعا رعایت شرایط و ضوابط قانون ثبت و آیین نامه موسسات خیریه، برای تاسیس و فعالیت آن الزامی است.حضور مشاور حقوقی کمک می کند بدون دغدغه، از این اطلاعات مطلع باشید و آن را در دستور کار خود قرار دهید.

درصورتی که موسسه توسط ارگانی مجوز داشته باشد اساسنامه را می بایست به تائید سازمان و یا ارگان صادر کننده مجوز برسانیم و در بعضی موارد اساسنامه توسط ارگان و یا سازمان صادر کننده جواز تنظیم می شود. کد فراگیر درصورتی که شریک یا عضو هیئت مدیره فرد غیر ایرانی باشد. سال مالی اکثر موسسات از اول فروردین تا آخر اسفند ماه می باشد. در بعضی از موسسات به علت شروع سال مالی متفاوت سال مالی متفاوتی برای آنها در نظر گرفته می شود و درصورتی که موسسه سال خود را میلادی انتخاب کند سال مالی موسسه بر اساس سال مالی میلادی می باشد. مدت فعالیت موسساتی که مجوزی هستند در صورت عدم تمدید مجوز عمر موسسه به پایان می رسد.

یک نسخه برای درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی واقع در خیابان بهشت ضلع جنوبی پارک شهر و نسخه ی دیگر به انضمام رسید پرداختی به قسمت دایره آگهی ها جهت درج در روزنامه کثیرالانتشار داده شود. ثبت موسسه در این مرحله انجام ثبت برند و مراحل به صورت کامل پایان می یابد. ثبت‌یار مراحل ثبت موسسه را به صورت آنلاین برای شما انجام می‌دهد و در هیچ یک از مراحل نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان مشاوران ثبتی استفاده کنید.