انتخاب نام شرکت چگونه انجام میشود ؟ مشاوره انتخاب اسم شرکت

توجه داشته باشید که در تعیین و تغییر نام اشخاص حقوقی، رعایت مواد ۹۵، ۱۱۷، ۱۴۱، ۱۶۳، ۱۸۴ و ۲۰۰ قانون تجارت، تبصره ذیل ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت و تبصره ذیل ماده ۱ آیین‌نامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری الزامی است. همچنین باید بدانید که اسم شخصیت حقوقی در صورت ثبت، قابل انتقال به غیر نخواهد بود. البته ذکر این نکته ضروری است که اسامی ثبت‌شده، با تنظیم و تسلیم صورت‌جلسه بر اساس قوانین اساسنامه و ارائه به مرجع ثبتی، قابل تغییر خواهد بود.

نام شرکت

برای تغییر ثبت تغییرات باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل گردد و سپس صورت جلسه ای تنظیم شود و به امضای کلیه شرکا با ذکر مقدار سهام هر کدام برسد. چشم انداز ما تبدیل شدن به بزرگترین موسسه ثبتی در کشور است و ماموریت ما ارائه خدمات تخصصی با بهترین کیفیت است. نام موفق نامی است که ذهن شنونده را به شکل مثبتی درگیر خود کند و به اندازه مناسب خلاقانه باشد.

درباره نویسنده : ثبت شرکت دیاکو

متا در واقع شرکت مادری است که برندهایی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌آپ را در بر می‌گیرد. این نام جدید سعی دارد در زمینه خلق محتوای جدید در فضای مجازی هم فعالیت کند. همچنین در خصوص ثبت شعب و نمایندگی شرکت های خارجی نیز استفاده از نام شرکت اصلی خارجی بلا مانع می باشد. همچنین جهت دسترسی به ریشه نام های فارسی استفاده از کتب فرهنگ دهخدا، معین، عمید و سایت های واژه یاب می تواند مورد استفاده همکاران واقع گردد.

از منظر حقوقی؛ اسم تجاری و علامت تجاری دو مقوله متفاوت هستند و آثار و احکام جداگانه ای دارند. لیکن در عرف تجاری خصوصا در ادبیات بازاریابی و گاه، حتی در نوشته های حقوقی، این دو مقوله یا به جای هم استفاده می شوند و یا هر دو یکی پنداشته شده و مترادف هم به کار می روند . در بند (ج) ماده (۳۰) قانون ثبت اختراع، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶، نام تجارتی تعریف شده است.

نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری که معمولا با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می نماید، نظر و تصمیم نهایی محسوب می شود. تعیین نام اشخاص حقوقی با توجه به الکترونیکی شدن فرایند ثبت شرکت‌ها و موسسات به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد. انتخاب نام شرکت می‌تواند تبدیل به یک پروسه طولانی شود و حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است هم به لحاظ حقوقی و قانونی و هم از نظر کسب و کار و بازاریابی وجوه مختلف آن را بررسی کنید و از راهنمایی‌های یک مشاور خبره استفاده کنید. گروه کارشناسی ثبت آراز در این نوشته اطلاعات دقیق و جامعی را در اختیار شما عزیزان با استناد بر دستورالعمل ها و قوانین قرار داد.

  • همه این نام ها وارد دفتر اندیکاتور اداره می شود و در قسمت نام مورد بررسی قرار می گیرد، از اسامی انتخابی نام انتخاب و به وسیله نامه برای شهرستان مورد نظر صادر می شود.
  • در تعریف شرکت نسبی می توان گفت شرکتی است که برای تشکیل و ثبت آن حضور حداقل دو شریک لازم بوده و مسئولیت شرکا به نسبت سرمایه ای است که به شرکت آورده اند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.
  • حداقل سیلاب برای ثبت نام یک شرکت یک حروف و حداکثر نامحدود می باشد .
  • اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید.
  • در ادامه گروه کارشناسان ثبت آراز به بررسی قوانین انتخاب اسم برند برای شرکت ها و سازمان ها خواهند پرداخت که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.
  • ما تولیدی واترپمپ خودرو داریم بعداز یکسال اومدیم ثبت کنیم برندمون رو ک مشابه داره و ثبت نمیشه.

چنان چه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد. به طور مثال اگر نام شرکت تجارت بامداد البرز ثبت شده در بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد، دیگر نام بامداد به تنهایی به متقاضی دیگر داده نمیشود هرچند که نام مذکور به تنهایی ثبت نشده باشد. البته این موضوع با برخی از اصول کلی حقوقی متفاوت می باشد که جا دارد نسبت به آن آسیب شناسی گردد و رویه اداره تعیین نام در تأیید نام در این خصوص اصلاح گردد.

نظر شما

12- هنگامی که در یک نام پیشنهادی، ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد. 7- چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی، ملت و امثال آن در نامهای ثبت برند تجاری پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود. هنگامی که در یک نام پیشنهادی،ترکیبی از دو واژه فارسی،تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد،امکان ثبت آن وجود ندارد. چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد.

تجربه نشان داده یک تبلیغ اشتباه میتواند چنان در خاطر مشتریان نقش بندد که سالهای سال از ذهن و خاطر مخاطبین پاک نگردد و بالعکس یک تبلغ کارآمد می تواند دلیل پیشرفت یک شبه شما گردد. قاعدتا از کلمات لاتین در اسم شرکتها نمیتونید استفاده کنید چراکه منع قانونی داد .اما در رابطه با اسم قبلی شرکتتون و استفاده اون برای شرکت جدید با تغییر و نحوه ی جایگذاری کلمات میتونید اسمتون رو ثبت کنید . جهت اطلاعات بیشتر در این حوزه میتوانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .

باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف ثبت شرکت و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.

نام شرکت به عنوان یکی از ممیزات اشخاص حقوقی و یکی از ابزارهای بسیار مهم شرکت ها برای جذب و برقراری ارتباط اشخاص در نظام حقوقی تلقی می گردد. شخصیت های حقوقی از جمله شرکت های تجارتی، همانند اشخاص حقیقی می بایستی با یک نام خاص شناخته و موجودیت پیدا نمایند. از این اشخاص حقوقی بر طبق قانون تجارت و قانون ثبت شرکت ها و سایر قوانین و مقررات مربوطه می بایستی دارای نام مخصوصی باشند تا با آن نام در مرجع ثبت شرکت هایه ثبت برسند و تمامی فعالیت های آنها در لقای آن نام انجام پذیرد. برای این که بتوانید محصولات تولیدی شرکت سایپا را به طور مستقیم و با قیمت مصوب کارخانه تهیه کنید، باید ابتدا در سایت این شرکت ثبت نام نمایید. به این شکل که با ارائه مدارک و اطلاعات لازم در این سایت، حساب کاربری خودتان را ایجاد می کنید.

تایید نام یک شرکت توسط اداره کل شرکت­ها انجام می­شود و تایید موسسات صنعتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می­شود. پروسه ثبت نام یک شرکت و ساخت اسم شرکت به صورت اینترنتی انجام می­شود در نتیجه شما می­توانید به صورت اینترنتی از طریق سازمان ثبت شرکت­ها نام شرکت خود را ثبت و پیگیر ثبت نام شرکت باشید. قواعد برند سازی مرتبط برای اسم شرکت در صورتی که اسم شرکت شما از سه سیلاب خاص انتخاب شود. می‌توانید خلاصه آن را تبدیل به یک برند تجاری برای خود کنید. که در آن تمام قواعد و مربوطه رعایت شده باشد، در متون فرهنگ لغت ایران جستجو را برایانتخاب نام شرکتانجام دهید. توجه داشته باشید هر چقدر اسامی خاص در ترکیب واژگان فارسی شرکت به کار رود احتمال تایید شدن اسم شرکت نیز بیشتر خواهد شد.

اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید. البته سایت‌هایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمت‌ها مفید باشند اما خیلی نباید روی آن‌ها متمرکز شوید. هرچند ممکن است ترجمه‌ی اسامی پیشنهادی‌شان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد.

اشخاص دیگر بر این باورند که اسم های خلاقانه و ابداعانه بیشتر در ذهن باقی می ماند و برخی بر این باورند که این اسم ها سریع تر فراموش می شوند. ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شركتهای با تابعیت خارجی به نحو شركتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شركتهای خارجی منعكس می شود. در صورت بروز هرگونه تأخیر در تحویل خودرو، معادل ۳۶ درصد سالیانه (سه درصد ماهیانه) خسارت تأخیر به صورت روزشمار محاسبه و مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود. امکان ثبت نام برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نیست. به گزارش ایمنا، بر اساس بخشنامه معاونت بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا شرایط فروش این گروه خودروسازی در بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد.

بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. انتقال حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است. در صورتیکه پس از امضای قرارداد فی مابین مشتری بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) بر روی خودرو شود و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود، دعوتنامه تکمیل وجه مربوطه صادر خواهد شد. مشتریان محترم باید پس از کارکرد ۱۰۰۰ کیلومتر و حداکثر ۵ ماه از تاریخ تحویل خودرو برای انجام سرویس اولیه به نمایندگی‌های گروه خودروسازی سایپا مراجعه کنند. بلکه پیش از رسیدن به مرحله انتخاب نام، نیاز به برخی زیرساخت‌ها و مقدمات هست انتخاب نام برند یکی از وظایف مدیریت برند به عنوان بخشی از حوزه عملیات بازاریابی است.