انتخاب اسم برای نشان یا برند امری مشقت بار به حساب می آید .بهترین نام ها از حدود 10 سال گذشته استفاده شده اگر فردی قصد انتخاب اسم انگلیسی داشته باشد باید ده هزار دلار برای وجود سایت بپردازد. یک دامنه ملی محسوب می شود که انحصارا متعلق به کشور ایران است و فقط برای ایرانی ها به ثبت می رسد. گوگل به صورت خودکار برای دامنه های ملی مخاطب هدف را همان کشور قرار میدهد. وجود دارد که شاید شما با آنها آشنایی کامل دارید، اما تمامی مخاطبان سایت شما به این پسوندها آشنایی ندارند و برای جستجوی سایت شما دچار مشکل خواهند شد.
مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نامهایی که با صدای «آ» به پایان میرسند، معمولا موفق از آب درمیآیند. برای مثال برند لوازمخانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند. سالهای سال است که برند کنوود که میراث آقای کنث وود انگلیسی بوده یکی از زیر مجموعههای برند ایتالیایی دلونگی شده است. مثلا شاید سازمانها و شرکتهای معروف بتوانند از چنین مخففهایی استفاده کنند – مثل اتکا، ناجا یا BMW -؛ اما شما به عنوان یک برند تازه کار بهتر است این مورد را امتحان نکنید. ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شركتهای با تابعیت خارجی به نحو شركتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شركتهای خارجی منعكس می شود.
همهی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آنها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند. سعی کنید برای این جلسه چهارچوب مشخصی تعریف کنید تا بهترین استفاده را ببرید. سپس سعی کنید این اسامی را در دستههای خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آنها بپردازید. لیست جامعی از اسامی خاص و عامی در این صفحه توسط کارشناسان ثبتاد برای شما تهیه شده است تا بتوانید به راحتی اسم برند، لوگو و علائم تجاری خودتان را انتخاب کنید.
فرآیند انتخاب اسم موفق به شما در ایجاد روابط طولانی و پرسود کمک به سزایی می کند. انتخاب یک نام مناسب می تواند با ارزش ترین دارایی شما در این زمینه باشد که قادر به ایجاد تمایز با رقبا و تسریع در آگاهی بخشی برند شما به کاربران و مخاطبان است. با یک برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره حقوقی از کارشناسان ثبت شرکت ، بهترین تصمیم را بگیرید و بر چالش نام گذاری موثر غلبه کنید. انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد.
البته دقت کنید که این سبک نامگذاری برای مواد غذایی، اسباببازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب میدهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. نامهای زرنگ نامهایی هستند که به دلیل ویژگیها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند. در مقابل نامهای تنبل آن دستهای هستند که نهتنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسبوکار نمیکنند؛ بلکه میتوانند ضرر هم برسانند. طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نامها آَشنا باشد هیچگاه آنها را برای برندش انتخاب نمیکند. طبیعتا هر مالک برندی میخواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند.
- برای مثال برند لوازمخانگی کنوود اصلا هیچ کارخانه تولید لوازم خانگی بزرگی در دنیا ندارند.
- جهت طراحی وب سایت خود و آموزش اینستاگرام خود با ما تماس بگیرید.
- در این حالت کسب و کار شما می تواند جدی تر گرفته شود.
- اما این ها فقط یک مثال هستند و نمیتوان گفت شما هم مجبور هستید از همین الگو پیروی کنید.
تعداد زیادی از این روشها توسط گروههای تحقیقاتی دانشگاههای معتبر ابداع شده است. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوتهای زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.
لیست اسم خارجی برای آرایشگاه زنانه:
این گونه می توانید از امکانات بین المللی هم استفاده کنید. در نتیجه اگر شما صاحب یک برند معروف شوید و فقط از دامنه ir. استفاده کنید، ممکن است دیگران برند شما را با دامنه com. شاید برای شما هم سوال شود کدام دامنه را برای سایت خود ثبت کنید؟ ir. یا com.؟ در این قسمت به مقایسه این دو دامنه می پردازیم.
در صورتی که برای انتخاب اسم مشکلی داشتید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید که شما را راهنمایی کنند. اگر از مشتریان ثبتاد هستید انتخاب اسم برند بصورت رایگان برای ثبت شرکت شما انجام خواهد شد. تکنیک انتخاب اسم برند این صفحه مخصوص آموزش روشهای ساخت اسم برند است. ممنون از اینکه علاوه بر نمونه های خارجی نمونه های ایرانی هم برامون قرار می دهید.
وقتی بدانید برند خود را برای چه جامعه هدفی ایجاد می کنید راحت تر در مورد اسم آن فکر می کنید. آینده برند شما به طور حدودی چه خواهد بود ؟ این نکته فقط از زاویه دید خودتان نباید بلکه از زاویه دید کارکنان و مخاطبان یا مشتری های شما نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. داشتن هدف نهایی یک چشم انداز نهایی برای انتخاب اسم برند بسیار مهم است.(داستان برند آمازون را به ثبت برند تجاری خاطر آورید). این نوع نگاه شما می تواند برنامه ریزی روی کاغذ شما را به واقعیت نزدیک تر کند. ما قرار است در این مقاله اسامی بکر و جذاب را برای کسب و کار شما معرفی نماییم. در زمان ثبت شرکت ها باید 5 نمونه از نام های منتخب خود را بر طبق اولویت به اداره ثبت شرکت ها ارائه داده و از این طریق اقدام به انتخاب بهترین و مناسب ترین اسم برای شرکت و موسسه خود کنید .
نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکتها
از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید.
مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونهای از نامهای تجاری هستند. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کردهاید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسبترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینهبر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز میگذارد. شاید انتخاب یک اسم که همه این ویژگیها را داشته باشد، کمی سخت به نظر برسد. اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک میتوانید اسم خوبی انتخاب کنید. البته مواظب باشید که در این قضیه وسواس زیاد به خرج ندهید و کلی وقت و هزینه صرف این موضوع نکنید.
این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر میکشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار میدهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به تغییرات شرکت دردتان بخورد. اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود .
اسم و لوگوی این برند در لحظه شکل یک سیب را به مخاطب یادآوری میکند. این کار کمک میکند تا برند شما در ذهن مخاطب یک تصویر کاملا مشخص و واضح داشته باشد. کمپانیهای ردبول، حلواشکری عقاب و جگوار نیز از این شیوهی نامگذاری بصری استفاده کردهاند.
بی نهایت عالی ، کابرد واژه های اصیلی فارسی تضمین کننده هویت همه ی فارسی زبانان است. درود واژه ی زیبایی است اما آن را جایگزین سلام نکنیم.. چون عربی است از گفتن آن اجتناب می کنید؟ در عبری هم شلام است. سلام نام خداست و گفتن آن در ابتدای دیدار شایسته است.