مراحل ثبت شرکت های تجاری «کلیه شرکت های ایرانی مذکور در قانون تجارت، (سهامی، ضمانتی، مختلط … من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. یکی از کلیدی ترین مباحث در کسب و کار ، تبلیغات و فروش انتخاب اسم برند تجاری می باشد که دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است . انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد.
اینها باید نام هایی باشند که بتوانند از بین بقیه اسامی امتیاز بهتری نسبت به آیتم های مدنظر کسب کرده باشند. نرم افزار مدیریت ترجمه سیستمهای مدیریتی محتوا را تکمیل میکنند، سیستمهای اتوماسیون بازاریابی و مخازن کد میتوانند به طور خودکار ۹۰ درصد از عملیات دستی که قبلاً مربوط به ترجمه و بومی سازی بود را انجام میدهند. با حذف فرایندها و عملیات دستی میتوان هزینهها را کاهش داد و زمان تولید محتوا را هم سرعت بخشید؛ و علاوه بر آن موجب بهبود کیفیت ترجمه شد و در بازاریابی و نام تجاری موفق عمل کنید. بدیهی است که هر منطقه، هر کشور و هر تجارتی سلایق و اولویتهای متفاوتی دارد.
بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید . نحوه انتخاب اسم شرکت ها، همانند نام کسب و کار و وب سایت ها شرایطی دارد، که شامل موارد ذیل می باشد. نام فروشگاه اینترنتی، یکی از مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی است که در موفقیت کسب و کارتان به تاثیر نیست. در مرحله اول برای انتخاب اسم باید زمینه فروش خود را کاملا روشن کنید. البته ممکن است برخی از افراد فروشگاه اینترنتی را محدود به یک کالا راه اندازی کنند اما به مرور زمان محصولات دیگری را به آن بیافزایند. یکی از فروشگاه های مطرح اینترنتی در کشورما دیجی کالا است که تقریبا فروش تمامی محصولات را در خود جای داده است.
مرحله تایید نام برای شرکت تجاری، یکی از مراحل ثبت تاسیس و یا تغییر انواع ثبت شرکت ها می باشد که به صورت جداگانه ای ثبت نمی شود و مقررات جداگانه ای برای آن وجود ندارد. بنابراین می توان گفت که ملاک تعیین نام شرکت تجاری، دستور العمل ابلاغی موجود در سایت اطلاع رسانی ثبت شرکت ها می باشد. بر اساس این دستور العمل، تعیین نام شخصیت های حقوقی، متقاضیان ثبت اشخاص حقوقی، با مشخص کردن نوع شخصیت حقوقی و ارائه مدارک لازم، برای تعیین نام شخصیت حقوقی پیشنهادی مورد نظر خود اقدام می نمایند.
اداره ثبت شرکتها با توجه به امکان یا رد صلاحیت نام پیشنهادی متقاضیان یکی از پنج مورد انتخابی را تایید و برای ثبت شرکت نهایی مینمایند. شرکتهایی که در دهه قبل به ثبت رسیدهاند دارای اسامی خاص و اغلب یک یا دو سیلابی میباشند. انتخاب نام تجاری خوب اگر موفقیت آمیز باشد می تواند شما را از سایر ثبت شرکت رقبا متمایز کند. مشتریان نام تجاری را با ارزشی که برای آن ها فراهم می کند، مرتبط می دانند. قبل از آغاز انتخاب نام تجاری مناسب، باید ایده های روشنی از ساختار تجاری کسب و کار خود داشته باشید. یکی دیگر از مواردی که باید هنگام نام گذاری کسب و کار خود به آن توجه کنید، تکراری نبودن آن است.
این نام برای محصولی خاص مناسب و برای سایر محصولات شما مناسب نباشد. نامگذاری یا تغییر نام برند بر اساس نام برند جغرافیایی، آشکارا دارای محدودیتهای ذاتی است. نام برند لغوی یا واژگانی عبارت است بازی با کلمات برای ارائه نامی به یاد ماندنی. بسیاری از آنها از لاتین ، یونانی و یا کلمات ریشه ای خارجی ساخته شده اند و به گونه ای اصلاح شده اند که به بهترین شکل شخصیت برند را در خود جای دهند. بهترین بخش در مورد انتخاب نام های تجاری این است که اگر نمی توانید کلمه ای کامل پیدا کنید ، همیشه می توانید نام برند بسازید.
اگر اینطور باشد شرکت جدید می تواند به اعتبار تجارت خانه قبلی صدمه بزند و از آن استفاده کند . از این رو در این مقاله به بررسی شرایط ثبت اسم تجاری می پردازیم . هنگامی که لیست خود را پیدا کردید ، از اطراف س askال کنید. با انجام یک نظرسنجی غیررسمی ، کاهش فهرست بسیار آسان است. بیشتر اوقات متوجه خواهید شد که یک یا دو نام توسط اکثریت افرادی که می پرسید دوست دارند.
ویژگی های سنگ شکن نام تجاری وزارت دفاع
در نتیجه، پیش از انتخاب نام شرکت بهتر است نگاهی به دامنههای در دسترس هم بیندازید. تحقیقات نشان میدهند که یوآرالهای ساده، کوتاه و مرتبط با نام کمپانیها در نظر مردم قابلاطمینانتر و دارای امنیت بالاتری هستند. همچنین جستوجوی سایت شما و امکان به خاطر سپردن نشانی آن نیز سادهتر میشود. گفتنی است که این موضوع در مورد شناسههای شبکههای اجتماعی نیز به همین ترتیب صادق است.
- بنابراین ، به جای نقاشی مایک ، نقاشی دقیق مایک چطور؟ به جای یک فروشگاه برگر به نام Bob’s Restaurant چطور در مورد Bob’s Big Burgers.
- نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد .
- مسائلی همچون فراموشی برند، خودبینی برند، جنون خودبزرگبینی برند، فریبکاری برند، استهلاک برند بدبینی برند و نامربوط بودن آن، میتوانند علل شکستهای برندهای برتر دنیا باشند.
- در طول انقلاب صنعتی دوم ، هنگامی که شخصی به شهرت می رسید، شرکت ها نام خود را با نام صاحبان قدرتمند خود شروع می کردند.
- من کارشناس طراحی و چاپ پارچه هستم و قصد دارم در اینستا و..
زیرا حتما در بین برندهای رقبای مرتبط و غیر مرتبط در همان منطقه جغرافیایی، گم خواهید شد. احساس زرنگی نکنید ، به دنبال کوتاه کردن مسیر موفقیت خود نباشید و نام برندهای معروف و معتبر دیگران را استفاده ، قرض تغییرات شرکت و یا با تغییر ، به مالکیت خود در نیاورید. شما کلی زمان برای صرفهجویی اقتصادی دارید اما در این مرحله به دنبال ارزانترین روش برای تهیه نام تجاری و یا نام شرکت نباشید و به فکر باکیفیتترین روش باشد.
ثبت اظهارنامه علامت تجاری
همچنین ثبت برند یعنی ثبت نمودن علامت در اداره ثبت شرکت ها بر اساس قوانین مشخص شده. اگر مشکل دارید ، کمک گرفتن از یک متخصص می تواند ایده خوبی باشد. اگر بسیار خاص باشید یا اگر انتخاب نام تأثیر بسزایی در رونق نوع تجارت شما داشته باشد ، این ممکن است بسیار سودمند باشد. شرکت هایی وجود دارند که از متخصصان آموزش دیده ای استفاده می کنند که به انتخاب نام شرکت کمک می کنند.
اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراتژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. در اسناد قانونی و اصطلاحات ثبتی به ثبت برند، ثبت علامت تجاری هم گفته میشود. ثبت برند یکی از مراحلی است که برخی از شرکتها و سازمانها برای تحکیم مالکیت معنوی خود روی نام، علامت و طراحی محصولات خود انجام میدهند. اگرچه انجام این فرآیند برای شروع قانونی فعالیت کسب وکارها الزامی نیست، اما پیشنهاد میشود بنیانگذران استارتاپها و تولیدکنندگان محصولات، برای بهبود فعالیت خود در فضای کشور، نسبت به انجام این کار اقدام کنند.
انواع شرکت ها و روش ثبت آنها
خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند . اكثر مراجعین كه فقط نام شركت را می دانند به قسمت تعیین نام مراجعه نموده و با توجه به اسم شركت شماره ثبت آنها از دفاتر موجود استخراج و به آنها داده می شود. بطور كلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شركتها همگی بطور جداگانه تفكیك شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. اشخاصی كه در شهرستان ها قصد تاسیس شركت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شركت خود از مركز كسب تكلیف نمایند. اینكار بوسیله نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام می شود و یا متقاضی خود مستقیماً با درخواست كتبی مراجعه نموده و تقاضای نام می نماید.
این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.
اگر می توانید ، از مشتریان یا اشخاص ثالثی که با صنعت شما آشنایی دارند کمک بگیرید تا ایده های خوب دریافت کنید. برای نام تجاری خود ، شما باید ارزش پیشنهادی آن و آنچه که آن را در مقایسه با سایر محصولات بازار منحصر به فرد می کند ، تعیین کنید. عدم درک تفاوتهای فرهنگی درمحتوای پیام، در بهترین حالت میتواند منجر به نارضایتی مشتریان شود و در بدترین حالت میتواند توهین به مشتری تلقی شود که در این صورت کسب و کار و ثبت برند تجاری خود را برای همیشه از دست خواهید داد.