سالهای سال است که بسیاری از برندهای شخصی، آموزشی و … از این روش برای نامگذاری خود استفاده کردهاند. خوشخواب، برند معتبر ایرانی دیگری است که بر همین اساس نام برندش را انتخاب کرده است. میدانم کاری سخت و در برخی از اوقات چه بسا ناممکن است، خصوصا زمانی که قصد داشته باشید این نامهای انتخابی را به صورت رسمی ثبت نمایید که در آن زمان کارتان با کرامالکاتبین است. نام تجاری شما باید با مصرفکننده طنینانداز شود و نباید فراموش شود. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپینهای بالقوه بازاریابی باشید. خودتان را در ذهن مصرفکننده قرار دهید و جای او بگذارید.
طراحی سایت اختصاصیطراحی سایت اختصاصی وب رمز، بطور کاملا سفارشی بر اساس نیازمندی کارفرما انجام میشود و همزمان جهت برنامه رشد و توسعه کسب و کار آنلاین، مشاوره خدمات سئو سایت و تبلیغات گوگل بطور تخصصی ارائه میشود. این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan بهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به 9 معیار متفاوت زیر توجه نمود.
به مدت یک هفته این صفحات را به صورت هدفمند برای مشتریان در فضای وب تبلیغ کنید. یعنی هر کسی به راحتی بتواند نامبرند را بخواند، بنویسد، تلفظ کند و گوگل کند. در ادامه ویژگیهای نام یک برند ایده آل را بررسی میکنیم. Band assist که برند چسب های زخم است، قسمت Band که شبیه Bandage است به معنی باند پیچی کردن و Aid که شبیه Aimed یادآور کننده حس به هدف زدن است و یک حس لاکچری میدهد. The pain reliever که دارای کلمه reliever که به معنی تسکین دهنده است. اما داشتن اسم کوتاه تنها یکی از عوامل موفقیت در برندینگ است.
مرکز نظرسنجی صداوسیما
هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. نکتهای که در انتخاب اسم برند به زبان فارسی وجود دارد این میباشد که برخی از کلمات چند نگارش متفاوت دارند که امکان دارد همین مسئله موجب سردرگمی مشتریان شود. پس تلاش کنید نامی انتخاب کنید که فقط یک نوشتار ثابت داشته باشند.
پس از این کمپین ؛ سازمان بهداشت جهانی ، جایگاه این شرکت را گسترش داد و آن سازمان را به عنوان شریک جهانی این سازمان در جهت بهبود سلامت در سطح جهان معرفی شد. روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کردهاید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسبترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینهبر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز میگذارد. اسمی را انتخاب ثبت تغییرات نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسبوکارتان در کشورهای مختلف شود. به عنوان مثال شرکت زر ماکارون را در نظر بگیرید که اسم «زر ماکارون» مانع از توسعه محصول میشود زیرا به جز ماکارونی محصول دیگری را نمیتوانند تولید کنند. عموماً مشتریان به اسمهایی که از یک ریتم و ساختار تکرارشونده استفاده شده است، واکنش مثبتتری نشان میدهند و این نوع اسمها میتوانند به برندهای قدرتمندتری تبدیل شوند.
طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد میشود که بررسی همه آنها وقت زیادی میگیرد. شاید هم کیفیت محصول و ارتباط اسمی شوکوپارس با شکلات خوشمزهای که میخوردیم، باعث ثبت برند شده است که این اسم را همیشه به یاد داشته باشم. بعضی وقتها اسمی که انتخاب میکنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد. مثلا برند “بایودنت” که آدامسهایی تولید میکند که برای سلامت دندانها هم مناسب است.
- در ایران هم نام برند آب معدنی دماوند که به اقتباس از نام قله مرتفع ایران یعنی قله دماوند گرفته شده است، در این گروه از اسامی جای میگیرد.
- زيرا والدين آن ها نتوانسته اند در مورد نام مناسب تصميم بگيرند يا به توافق برسند.
- اما به شما این اطمینان را می دهیم که تا حد زیادی سعی کرده ایم پاسخ هایی که به درخواست های شما می دهیم تا حدود زیادی دقیق باشد.
- در اینجا پنج روند بازاریابی دیجیتال وجود دارد که رهبران کسب و کار باید در سال 2022 از آن استقبال کنند.
حتی اگر یک نام برند زیبا ، جذاب و متفاوت ثبت نموده باشید ، باز با ایجاد یک تجربه برند بد ، به برند خود یک تیر خلاص زدهاید. همچنین باید به این نکته توجه نمود که از یک سو فرایند خلق برند یا انتخاب برند بسیار حیاتی است ، از سوی دیگر ، زمانی که برند شما به مردم عرضه میشود ثبت شرکت ، معنای برند شما مترادف با تجربه برند در ذهن مشتری خواهد بود . بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است. نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( علامت تجاری ).
یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد.
سال سابقه کار مرتبط
اما به هر صورت شاهد هستیم که داشتن یک عنوان یا نام تجاری قدرتمند هم بسیار اهمیت دارد. از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امورایثارگران می باشد، استفاده نشود. نیازمند دقت بسیار زیادی می باشد که نیاز به اطلاعات لازم و کافی دارد.
بیتوجهی به الزامات قانونی هنگام انتخاب اسم برند
حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید. البته برای طوفان فکری روشهای دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما میتوانید انتخاب اسم برند را از روی چند دستهبندیهای انجام دهید.