به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم .
دستور کار شما باید کامل باشد به طوری که پاسخ تمام پرسشها در مورد خلاقیت، کیفیت، نوآوری، مشتریمداری، کارایی، اخلاقمداری و حرفهای بودن و … مشخص باشد. به عنوان مثال به جای اشاره به کیفیت باید بیان کنید که چرا معتقد هستید که برندتان با کیفیت است. با توجه به اینکه واژههای طنزآمیز نظر افراد را به کسبوکارتان جلب میکنند ولی در نهایت منجر به فروش نخواهند شد. باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسبوکارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد.
کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند
خوشخواب، برند معتبر ایرانی دیگری است که بر همین اساس نام برندش را انتخاب کرده است. توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا و شکیل برای برند بسیار حائز اهمیت است. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد. نام تجاری باید ویژگیهایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. برای روند شروع صحیح با کارشناسان تماس تلفنی برقرار کنید.
- تازه با وب رمز آشنا شدید؟ می توانید با کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوید.
- برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .
- یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد.
- اگر شما قصد رقابت در محدوده ای فراتر از ناحیه فعلی خود دارید، حتما می دانید که اکثریت نام ها و دامنه های منتخب شما قبلا ثبت شده اند.
- باید بدانید که در ایران هم نام برند به همین اندازه ارزشمند است.
دوم اینکه این کلمه به طرز جالبی به شرکتهای زیرمجموعه شرکت اشاره دارد، g برای گوگل c برای کالیکو n برای nest و الی اخر. سوم اینکه این اسم به سرمایهگذاران وال استریت جرات میدهد. این پیام را میدهد که این سهام را بخرید و با این کار یک شرط بندی عالی کردین و آخرین مورد اینکه این کلمه ای است از دیکشنری که گفتیم این روزها کم پیدا میشود. قدم سوم حتما چک کنید که اسم را قبلاً فرد دیگری استفاده نکرده باشد. ممکن است تا صد یا حتی هزار اسم مختلف را امتحان کنید تا بالاخره یکی از آن ها قبلاً استفاده نشده باشد و در ضمن یادتان نرود که چک کنید که این اسم ها به زبانهای کشورهای دیگر معنی منفی نداشته باشد. آدیداس منحصربهفردتر است.برگرفته از اسم آدی داسل بنیانگذار شرکت است و اسم برند تسلا توسط نیکولاس تسلا خلق نشده.
سایر خدمات ثبتی
گنجینه بسیار خاصی از اسامی به شما خواهد رسید و کار شما را به شدت جلو میاندازد. نمونه آپ برگرفته از آسان پرداخت و نزاجا برگرفته از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. این اتفاق در مورد برندهای بیمهای معروف آمریکایی مثل افلاک و گایکو هم رخ داده است که از سرواژههای کلماتی مثل امریکن، فامیلی، لایف، اینشورنس و کمپانی تشکیل شدهاند. شاید معروفترین از این دسته برند خودروسازی معتبر ایتالیایی فیات است.
اگر نامی که انتخاب میکنید معنی خوبی نداشته باشد، مردم هم حس خوبی به آن پیدا نمیکنند. وقتی حس خوبی نسبت به چیزی نداشته باشی، نمیتوانی به طرف آن بروی. بنابراین طبیعی است که مردم به سراغ نامهای بد نمیروند و ترجیح میدهند به برندهای خوشنامتر مراجعه کنند.
سپس مشاوران1ل با راه اندازی یک طوفان فکری از پیشنهادات یکدیگر بهره مند میشوند. چارچوبهایی که در مورد قبل مورد بررسی قرار دادیم، انتخاب اسم برند را بسیار سادهتر میکنند. برای اینکه یک اسم منحصربهفرد برای برندتان انتخاب کنید بهتر است تمام صفتهایی که به گونهای بیانگر کسب و کار شما هستند را به سایت انتخاب اسم برند بدهید.
اسم برند باید متمایز باشد
همیشه با چشماندازی در آینده، موقعیت جغرافیایی، معنی ثبت برند تجاری در زبانهای دیگر، موقعیت اجتماعی و حساسیت قشرهای مختلف مردم نام برند خود را انتخاب نمایید. به این نکته توجه نمایید که اگر یک استارتاپ هستید و تازه میخواهید کار خود را شروع نمایید از اسامی برندهای معروف استفاده نکنید چون تداعیگر یک شرکت کپی و فیک در ذهن مخاطب خواهید بود. برای انتخاب اسم برند همه دوستان، آشنایان، همکاران و خانواده را درگیر نکنید زیرا در آخر شما باید یک اسم انتخاب کنید و شاید گروهی از عزیزان شما ناراحت شوند.
اگر شما قصد رقابت در محدوده ای فراتر از ناحیه فعلی خود دارید، حتما می دانید که اکثریت نام ها و دامنه های منتخب شما قبلا ثبت شده اند. تا امروز بیش از 860 میلیون دامنه در سرتاسر دنیا ثبت شده و برخی از متخصصین معتقد اند که بیش از 99 ثبت تغییرات.9% کلمات کتاب فرهنگ لغت بعنوان نام دامنه به ثبت رسیده است. انتخاب نام مهم است اما نگذارید شما را گیج کند و همه زندگی خود را صرف پیدا کردن نام کنید.
لذا می توانید امور انتخاب ثبت شرکت خود را به ما بسپارید. پیش از انتخاب اسم برند با توجه به حوزه و گستره فعالیتی که در یکی از 45 طبقه علامت تجاری قرار می گیرد ، باید نامی مرتبط با محدوده فعالیتی تان پیدا کنید . یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد. حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . شاید بگویید ما اطلاعاتی از مشتریان نداریم، پس این نظر سنجی به کارمان نمی آید. برای هر اسمی که انتخاب کرده اید یک لندینگ پیج یا صفحه ی فرود انتخاب کنید.