راهنمای کامل انتخاب نام برند

اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج ثبت برند تجاری (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید .

انتخاب برند

دقت نمایید در انتخاب نام حساسیت قشرهایی از جامعه برانگیخته نشود. در مرحله ی پیش از نام گذاری، فلسفه ی برند یا برند مانترا را مشخص کنند. فلسفه برند عبارتی است که مهم ترین جنبه های یک برند و یا ویژگی های باطنی و ذاتی برند را نشان می دهد در هر صورت باید نام انتخاب شده با ذهنیتی که برند می خواهد در اذهان ایجاد کند به نحوی متناسب باشد. گذاشتن نام خوب بر روی برندهایی که خلق می کنیم باعث می شود تا زندگی خود را با سرمایه ایی مناسب آغاز کنند.

دسته بندی اسامی برند و دامنه بر اساس کاربرد و احساس

ما در برندیک بزرگنرین جامعه افراد خلاق را گرد هم آورده ایم. شما هم می توانید با برگزاری یک مسابقه صدها ایده ثبت تغییرات برای دامنه و برند دریافت کنید. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت بازرگانی راه های طلایی البرز میباشد .

فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید. نقل مطالب متمم به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. با همه‌ی این اختلاف‌نظرها و تفاوت‌ها، در نهایت برندها توانسته‌اند در میان مخاطبان خود جایگاه پیدا کنند و در ذهن آن‌ها باقی بمانند. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید .

ذهن آگاهی Mindfulness چیست؟ و آموزش تمرینات ذهن آگاهی

این عناصر شامل تمامی جلوه های قابل لمس با حواس هستند از قبیل نام برند، لوگو، نماد، شعار، بسته بندی، صفحه اول وب سایت، موسیقی برند، بوی برند، طعم برند، و هر نوع علامت یا نشانه ی منحصر به فردی که متعلق به برند است. کار این عناصر تقویت آگاهی از برند و ایجاد احساسات مثبت در مشتریان است. پس طراحی هویت برند در واقع تبدیل یک ایده به ماهیت حسی آن از طریق عناصر هویت برند است برندهایی که به حواس چندگانه متوسل می شوند، موفق تر از برندهایی خواهند بود که تنها بر یک یا دو حس (به ویژه حس بینایی) تمرکز می کنند.

  • رعایت موازین قانونی در کنار توجه به اصول نام‌گذاری و برندینگ به شما کمک می‌کند تا بهترین نام تجاری را برای محصولات و خدمات خود پیدا کنید.
  • سلام.یه اسم درزمینه زعفران، آجیل وخشکبار میخوام که بعنوان برند ثبت کنم…
  • برقراری ارتباط سازنده و پویای مشتریان با یک برند هدفی است که در برندسازی و در طی فعالیت‌های مختلف آن دنبال می‌شود.

وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد. اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است. پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آورده‌ایم). ارسال نام تجاری در قالب ایمیل و درخواست نظرسنجی در مورد یک نام، ایده‌ای اثرگذار و به‌صرفه است که می‌تواند مدیران را تا حد قابل‌توجهی راهنمایی نماید. به این صورت رفتار مخاطبان خود را نسبت به نام برند متوجه شده و قادر می‌شوند، بررسی جامعی در مورد نام انتخابی خود انجام دهند.

پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. مسلما نامگذاری یا تغییر نام برند به نام منطقه مربوطه محدودیت های ذاتی دارد. کافی است نام یک شهر یا یک شهرستان را در مقابل محصول یا خدمات خود قرار دهید. البته باید توجه کنید که این اسامی قبلا توسط افراد دیگر بکار نرفته باشد.

تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت هر شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و مورد نیاز اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت خواهد بود. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . از کلمات اختصاری برای نام گذاری برند از زمان پیدایش برندسازی استفاده شده است. نام های به یادماندنی به کمک پیشنهاد و، تجربه یا جایگاه یک برند را در ذهن تداعی می کنند. این اسامی منحصر به فرد و خلاق بوده وقابل تمایز قدرتمندی محسوب می شود.

به طور کلی نام‌های برند را می‌توان در 6 دسته تقسیم بندی کرده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که این نام دارای کمی خودتحقیری است که با بلندپروازی‌های ماسک در تضاد است. ثبت شرکت در تهران همین موضوع نشان می‌‌دهد که ایلان ماسک با اضافه کردن چاشنی شوخ‌طبعی، نام تجاری خود بر سر زبان‌ها انداخته است. البته نباید فراموش کنید که استفاده از شوخ‌طبعی نیاز به رعایت حد و مرزهای مشخصی دارد.

مثلاً شما ترجیح میدین یک ساعت گران‌قیمت رو از برند معصومی زادگان بخرین یا رولکس؟؟ خب مشخصه که اسم برند هم تو نشون دادن ارزش اون محصول تأثیر داره. انتخاب نام برند ممکنه به نظر ساده برسه و شاید تعدادی از مدیران یا صاحبان کسب‌وکار بهش توجهی نداشته باشن در صورتی که باید بدونین یکی از مهم‌ترین اقدامات و تصمیمات برای یه مدیر یا مؤسس انتخاب نام برند هست. انتخاب نام برند و طراحی لوگوی مناسب به عنوان هویت یه کسب‌وکاره و جزو اولین چیزهایی هست که تو نگاه اول توجه مخاطب رو به خودش جلب می‌کنه.

برای انتخاب نام برند ایرانی با کمی حوصله و آشتی با کتاب‌های باستانی می‌توانید اسامی منحصربه‌فردی پیدا کنید. یکی از مواردی که در راهنمای انتخاب نام برند باید متذکر شویم این است که نام برندتان باید قابل ثبت باشد. کمک گرفتن از افرادی که همیشه می‌توان بر روی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آن‌ها حساب ویژه باز کرد برای انتخابی درخور، تحسین‌برانگیز و ماندگار بسیار مفید است. در این میان برای معرفی بهتر برند خود می‌توانید به سراغ تمام نام‌هایی بروید که معرف خدمات شما هستند یا شنیدن آن نام، یادآور یک حس خوشایند در کنار برند شما است. ارتباط معنایی داشتن نیز می‌تواند دست شمارا برای انتخاب بازنماید.