ایده برای اسم شرکت؛ انتخاب اسم مناسب برای شرکت

همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد. مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است.

اسامی زیبا برای برند

اگر به این فکر افتاده‌اید که از ظرفیت‌های فوق‌العاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنید، به شما تبریک می‌گوییم. ما کتاب راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند. شیک بودن یک اسم را با خوش آوایی آن می توان مرتبط دانست. اسامی تجاری شیک باید بر نو بودن ، اصالت و فاخر بودن اسم تاکید کنند. برخی از کلمات فارسی مانند تک دوجهی بوده و معادل لاتین آنها نیز در فارسی معنا دارد.

احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آن‌ها خدمات بدهید یا روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید. رالف لاورن، طراح معروف لباس نیز از نام و فامیل شخصی خودش برای برند معروفش با لوگوی چوگان‌باز استفاده می‌نماید. هم ایرانی و هم خارجی از این سبک نام‌گذاری استفاده کرده و می‌کنند. ما در این مثال، برند آب معدنی دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناخته‌شده است.

اگه مشخص باشه که این پیج‌های برگزیده بر چه اساسی انتخاب شدن یا بیشتر تو چه زمینه‌هایی فعالیت دارن، میتونین به راحتی اسم انتخاب کنین. قرار نیست اسمی انتخاب کنید که دارای مفهوم عمیق باشد ، میتوانید خودتان اسمی را بسازید و به آن معنا دهید. می توانید با استفاده کردن از ابتدا و انتهای این سه کلمه یک نام برند برای خودتان انتخاب کنید که این تکنیک برند های بسیار زیادی نیز هست.

اگر می خواید برای مغازه خود اسمی خاص را انتخاب کنید باید بر اساس نوع فعالیت خود و عرضه محصول در آن اقدام به انتخاب نام مناسب کنید . در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند . اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین. ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید.

انتخاب اسم کافی‌شاپ

انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تأسیس شرکت است. البته چنانچه علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری درباره کلیدهای انتخاب اسم برند هستید می‌توانید با کلیک روی همین خط به سایت ما هزار مدیر سر زده و از سایر کلیدهای انتخاب اسم برند نیز آگاه شوید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به این کلید خاص توجه بیشتری داشته باشید چون به شدت انتخاب پیگیری ثبت تغییرات شرکت اسم برند را برای شما راحت‌تر می‌سازد. این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم. این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنه‌‌های اینترنتی سخت شده است برای ما می‌تواند بسیار چاره‌ساز باشد. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهم‌ترین کلید‌های راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش می‌دهیم.

در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. کار نامگذاری برای سسیل بین 2 تا 3 ثبت شرکت در تهران هفته طول می کشد و در این مدت او حدود 300 نام پیشنهاد می کند. او کار خود را با تحقیق عمیق در بازار آغاز می کند و کلیشه های برند جدید را بررسی می کند. این کار به منزله یک بمب خلاقیت برای شما عمل خواهد کرد.

آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن نکات مهم و بایدها و نبایدها در مورد نام مناسب شرکت و برندسازی، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا می‌کند توجه داشته باشید. داشتن هویت بصری برند یکی از ارکان مهم کسب و کار است. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد می‌شود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد. عموماً مشتریان به اسم‌هایی که از یک ریتم و ساختار تکرارشونده استفاده شده است، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند و این نوع اسم‌ها می‌توانند به برندهای قدرتمندتری تبدیل شوند.

اسم فست فود و رستوران غذاهای ایتالیایی

خلاق باشید و اسمی انتخاب کنید که متمایز بوده یا معنای خاصی داشته باشد. استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم می‌تواند توصیفی از شرکت شما باشد. اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد. را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند. جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. با توجه به نوع شرکت استفاده از اسامی ترکیبی، اسم مناطق شهری یا اسم مشاهیر و … به شما پیشنهاد می شود.

  • ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد.
  • در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند.
  • چشم‌ انداز، ماموریت و ارزش‌ شرکت شما همه‌ی اهداف برند شما را مشخص می‌کند.
  • حالا اگر همین نظریه اسم افراد را به اسامی برندها هم تعمیم بدهیم متوجه می‌شویم که اسم برند هم دقیقاً مشابه نام افراد است.
  • هنگام فکر کردن روی اسم کافه‌ها سن، جنس، تحصیلات و آیتم‌های مورد علاقه آنها را نیز در نظر بگیرید.
  • شاید شباهت این واژه‌ها با کلمه ایران باعث شده در فرهنگ ما واژه‌های قدرتمندی باشند.

اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید. برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است.

مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری می‌کنید یک برند فیک و تقلبی به ‌نظر می‌آیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد.

استراتژی برند چیست و ۷ بخش اساسی در خلق برند

زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند. برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، آن‌ها دارای یک backstory جالب هستند. به عنوان مثال، سامسونگ به معنی ۳ ستاره به زبان ثبت برند کره‌ای و لگو به معنی بازی خوب در زبان دانمارکی است. اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند. شاید از معروف‌ترین نام برندهای مخفف در جهان بتوان به KFC که برند رستوران‌های زنجیره‌ای مرغ سوخاری و فست‌‌فود هست اشاره کرد.

البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم. بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد.

اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. حساس بودن با «زیاد حساس بودن» فرق داره و بنده هم گفتم زیاد حساس نباشید. انتخاب اسم فقط بخشی از راه‌اندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخش‌های یک کسب وکار نیست.