برندسازی الکترونیکی قسمت سوم

افزایش بازدید سایتوب‌رمز با نزدیک ۲۰ سال سابقه ارائه خدمات وب، تبلیغات گوگل ادز و خدمات سئو را به طور حرفه‌ای به عنوان راهکاری مناسب جهت افزایش بازدید سایت و رونق کسب و کارهای اینترنتی ارائه می‌دهد. طراحی سایت اختصاصیطراحی سایت اختصاصی وب رمز، بطور کاملا سفارشی بر اساس نیازمندی کارفرما انجام می‌شود و همزمان جهت برنامه رشد و توسعه کسب و کار آنلاین، مشاوره خدمات سئو سایت و تبلیغات گوگل بطور تخصصی ارائه می‌شود. برای برند سازی با اسم مناسب ، همانطور که به تلفظ ساده و به خاطر سپرده شدن آنها می اندیشید از ارزش یک نام کاملا متفاوت متمایز نشوید.

  • اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید.
  • به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.
  • یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر.
  • بیش از ده سال است که در حال کسب تجربه و مطالعه مستمر در زمینه برندینگ و بازاریابی هستم.
  • یک نام نامناسب، غیر جذاب و تکراری لزوما شانس موفقیت یک برند را از بین نمی برد؛ اما قطعا باعث می شود میزان موفقیت آن به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.
  • آیا مخاطب می تواند بلافاصله پس از شنیدن اسم شرکت شما نوع فعالیتتان را تشخیص دهد؟ نام های بی معنی بسیاری وجود دارد که جذابیت بسیاری نیز دارند.

حتی اگر اسم پیج بلند تر از حد معمول هم شد اما تلفظ راحتی را داشت حتما از آن استفاده کنید. در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه شرکت‌ها می‌باشد و شرکت‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند. یکی از مهم‌ترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.

لیست اسامی خاص برای برند

برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید . بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. برخی از نشانه ها دارای احساسات مثبت و در عین حال الهام بخش هستند.

پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب می‌کنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند. مهم‌تر از ثبت تغییرات شرکت همه اینکه انتخاب یک نام تجاری کوتاه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان آن را راحت‌تر یادآوری کنند و به خاطر بسپارند. این امر به طرز شگفت‌انگیزی در مبارزات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد. طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد.

با استفاده از رزومه ساز رایگان و آنلاین جاب ویژن، رزومه‌ای حرفه‌ای و استاندارد و در عین حال زیبا برای خود بسازید. نکته منحصربفرد این رزومه ساز، ساخت همزمان رزومه انگلیسی، همزمان با تکمیل اطلاعات به فارسی است. سری جی الی‌جی همین قاعده را با گوشی‌های G7، G6 و G8 رعایت می‌کرد؛ اما ناگهان تصمیم گرفت که سری وی را با افزایش ده‌تایی ثبت برند ارقام ارائه دهد؛ یعنی گوشی‌های V40، V30، V20 و V50 را معرفی کند. هم چنین از عناوین و اسامی شعرا و دانشمندان معاصر نیز نباید استفاده گردد در غیر این صورت رد خواهد شد . کلماتی مانند آپارتمان و تکنولوژی ثبت تغییرات شرکت که لاتین می باشند ، نباید استفاده شود و باید از عناوین فارسی آن ها یعنی کاشانه و فن آوری استفاده نمایید .

علائم تجاری ممنوع کدامند؟ چه برند هایی ثبت می شوند و چه برند هایی ثبت نمی شوند؟

البته در کنار یکی از این پسوندها، پیشنهاد می‌کنیم، دامنه خود را در پسوند ir هم به ثبت برسانید. البته برای بررسی آزاد بودن نام دامنه در پسوند ir باید به سراغ یکی از سایت‌های ثبت دامنه فارسی رفته این موضوع را بررسی کنید. این را هم اضافه کنیم که مخاطبان شما قرار نیست صرفا از روی آیدی به شبکه‌های اجتماعی‌تان دسترسی پیدا کنند؛ چون شما زمانی که برند شوید، آدرس دقیق شبکه‌های شما در سطح وب و حتی در جستجوی گوگل هم نمایش داده خواهد شد. چراکه ممکن است کشور یا منطقه شما از ثبت این نام که مشابه با نام تجاری دیگری است خودداری کند. آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند.

اسامی خاص برای برندسازی

این انتخاب باعث می‌شود آنها پس از موفق شدن به مشکلات زیادی بربخورند و حتی تعدادی از مخاطبان خود را به دلیل تشابه اسمی از دست داده و آنها را به صورت ناخواسته به سمت رقیب خود بفرستند. به‌علاوه اینکه در انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی، بی‌دلیل به سراغ نام‌های معروف مانند اسم یک واقعه، مکان یا اسم شخصیت شناخته شده نروید. طبق تحقیقات، بیش از sixty five درصد مخاطبان، رابطه ذهنی با برند مورد نظرشان دارند؛ بنابراین باید اسمی را انتخاب کنیم که ساده و به‌راحتی قابل تلفظ باشد، همچنین به‌خوبی در خاطر و ذهن مشتری بماند. اسم فروشگاه اینترنتی شما هر چه بیشتر این ویژگی‌ها را داشته باشد، امکان شناخته شدنش بیشتر خواهد بود. و در آخراین را بدانید که انتخاب اسم برند قدم اول برای شروع یک کسب و کار قدرتمند است و یکی از اساسی ترین قدم ها به حساب می آید.

استفاده از اسامی ائمه و نام های متبرکه پس از اخذ مجوزهای لازم امکان پذیر است. اسم باید فارسی و معنادار باشند و در فرهنگ لغت دهخدا و عمیدنیز موجود باشند. _نام های انتخابی مخالف موازین شرعی نباشد تغییرات و با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.

۱۶ اطمینان حاصل کنید که از نام تجاری خود راضی هستید

بهتر است برای کسب اطلاعات تکمیلی در ادامه همراه ما باشید. تا اینجا با یک سری از نکات، بایدها و نبایدها در انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم استراتژی‌های انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی باهم مرور کنیم.

یکی از بررسی هایی که هنگام انتخاب نام برند باید انجام دهید تحقیق در مورد ثبت شدن یا نشدن نام به اسم شخص یا برند دیگری به جز شرکت شما است. شما باید مطمئن شوید که کسی جز شرکت ثبت شرکت شما ذینفع نام برند انتخابی نباشد و در آینده ادعایی نسبت به مالکیت حقوقی آن اسم نکند. پس قبل از فرایند انتخاب نام برند حتما نگاهی دقیق به نقشه ایران و جهان بیاندازید.