من در نامگذاری هزارمدیر هم به این دلیل از عدد هزار استفاده کردم که در پشت این عدد فلسفه قدرت و فراوانی نهفته است. همینطور در پروژه سیحامی، عدد ۳۰ برگرفته از کلمه سیمرغ اسطورهای است و این عدد از ناکجاآباد سر بر نیاورده. مثال دیگر یک شرکت ساخت لوگو در ایران است با نام بعد چهارم که به خوبی از عدد در نامشان بهره گرفتهاند. نام تجاری شامپوی معروف هِد اند شولدرز به معنی سر و شانهها بر اساس ارتباط با محصول انتخاب شده و برای دو دهه لقب پرفروشترین شامپو در دنیا را تصاحب کرده بود. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب میکنید، نباید صدایی شبیه به واژهای با معنی منفی یا زشت داشته باشد. برای مثال جف بزوس مالک آمازون ابتدا قصد داشت نام سایتش را کادابرا به معنای اجی مجی لاترجی بگذارد اما شباهت آوایی این نام به واژه کاداوِر به معنی جسد باعث شد قید این نام را بزند.
البته باید به این نکته هم توجه نمایید که بعضی اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند و نباید از آنها استفاده نمایید. برند باید باارزش و با هدفهای استارتاپ شما ارتباط معنایی مستقیمی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر درست و مثبت در ذهن مخاطب ارتباط معنایی درستی شکل بدهد. یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک ثبت شرکت به عنوان نام برند انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. برخی از اسامی برندها مانند دیزنی ، نام های تجاری هستند که به تاریخچه ی شرکت با مؤسسان آن شرکت اشاره دارند. افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند.
استفاده از نام های تجاری در ساخت اسم شرکت
پس از پایان طوفان فکری و یافتن نام های جدید، در مورد هر یک از اسامی پیشنهادی برای اسم برند رای گیری کنید. به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد.
ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرفعددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنههای اینترنتی موجود را کسب کنیم. برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است. این نام برند از ترکیب آی به معنی اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژههای اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. اما برند معروف اتومبیل شاسیبلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است.
- اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک میتوانید اسم خوبی انتخاب کنید.
- حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب میکنیم حتما باید خوشآوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم.
- مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نامهایی که با صدای «آ» به پایان میرسند، معمولا موفق از آب درمیآیند.
- در ادامه باید بازار کار مرتبط با خودتان را بررسی کنید و عملکرد رقبا را بسنجید.
- برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و ….
- خرید یک اسم خوب با دامنه آزاد ، باعث شد در زمان بسیار صرفه جویی کنیم و قطعا اگر خودمان هم می خواستیم انجام دهیم احتمالا با این کیفیت انجام نمی شد.
در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد. در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری میکنید یک برند فیک و تقلبی به نظر میآیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایتمندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلیتان را در بازار بدست آورید. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهشگران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهشهای خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نامهایی که از ساختار تکرار شونده استفاده میکنند رغبت بیشتری دارند.
انتخاب بهترین برند
تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما میدهد. فهماندن تکتک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست. به گروه عمدهی مخاطبین خود توجه کنید و هر آنچه را که فکر میکنید برای محاطبین شما جذاب است را در نظر بگیرید و از آن استفاده کند. پس از استعلام از این سامانه در صورتی که قبلا ثبت شده باشد و همچنین برند های ثبت شده مشابه دیگر را به شما نشان خواهد داد .
قبل از هر چیزی باید هدف خود از ایجاد اکانت در اینستاگرام را تعیین کرده و سپس بر اساس آن یک اسم پیج برای اینستاگرام خودتان انتخاب کنید. مثلا اگر اسم برند شما آراد است و دامنه arad.com خالی باشد و بتوانید از آن برای سایت ویترینیتان استفاده کنید، بهتر است. اگر من بخواهم فرمولی برای انتخاب اسم به شما بدهم، میگویم اسمی را انتخاب کنید که خودتان دوست دارید و میپسندید، فرمول دیگری در کار نیست.
سلام و خسته نباشید.من به همراه دو خانم دیگر تصمیم به کار تولید محصولات لبنی کاملا سنتی هستیم .ممنون میشم ما را در انتخاب یک اسم زیبا و مناسب یاری کنید. برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین. یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد .
پس در ادامه این مقاله ویژگیها و کلیدهایی که در نامهای زرنگ وجود دارد را به شما میآموزم تا با استفاده از این کلیدها بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان انتخاب کنید. اما باید بدانید که اگر پیش از انتخاب نام برند ابتدا به برندتان هویت و شخصیت بدهید بسیار در انتخاب نام زرنگ و قدرتمند برای آن موفقتر خواهید بود. طبیعتا هر مالک برندی میخواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر میخواهید نامی فوقالعاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نامها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیمبندی میشوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید.
گامهای اساسی پیدا کردن اسم مناسب شرکت
این که ما بتوانیم از اعداد یا ترکیب اعداد با حروف برای خود نامی قدرتمند و خاص بسازیم. این کلید خصوصاً این روزها که به شدت انتخاب اسم برند و خصوصاً اخذ دامنههای اینترنتی سخت شده است برای ما میتواند بسیار چارهساز باشد. این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan بهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند ثبت برند تجاری آنها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به 9 معیار متفاوت زیر توجه نمود. ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده باشید.
این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسبوکارها تأسیس کردهام. تمامی محصولات سایت هزارمدیر دارای گارانتی 100درصد پیگیری ثبت تغییرات شرکت میباشند و معیار تشخیص فقط و فقط بر عهده خود شخص مشتری است. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونهاند.