7 نکته برای انتخاب نام برند که جذاب و متفاوت باشد

همین مورد خود به خود به برند سازی پیج شما که در ادامه مقاله به راه های برند سازی در اینستاگرام نیز خواهیم پرداخت کمک کرده باشد. 12- از کلمات محدود کننده جهت ساختن اسم برای کسب و کار اینترنتی استفاده نکنید. وجود دارند اما عمده لغاتی که ارائه می دهند لغات انگلیسی و گاه پیچیده ای هستند که برای فروشگاه های اینترنتی ایرانی هرگز مناسب ثبت برند و قابل استفاده نیستند. ثبت برند مواد غذایی به صورت آنلاین در چند مرحله – مزایای. افراد زیادی به خرید محصولات و فناوری‌­های جدید علاقه­‌مند هستند و از تجربه انتخاب چیزهای جدید لذت می­‌برند.. با انتخاب درست، اسم برند شما می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است.

شاید بسیاری از شما که قصد ثبت برند دارید تصور کنید که انتخاب نام برند کار ساده ای است. اسم شرکت، یک اسم اختصاصی برای شرکت شما است که هیچ شرکت دیگری نمی تواند با همین نام به ثبت برسد. این نام، هویت شرکت شما است و برای انتخاب آن باید اصول و قواعد خاصی را رعایت کرده باشید. نام تجاری یک نام متفاوت ثبت شرکت در تهران از شرکت شما است که هویت مخصوص به خود را دارد. از سازنده نام تجاری کسب و کار Shopify استفاده کنید تا نام های تجاری را جستجو کرده و در دسترس بودن دامنه را بررسی کنید. هنگامی که نام کسب و کاری را پیدا می کنید، می توانید نام دامنه ای را که مطابق با کسب و کار و شخصیت شما است نیز انتخاب کنید.

بلافاصله بعد از شروع مسابقه، صدها ایده به سمت شما سرازیر می شود. ما در برندیک بزرگنرین جامعه افراد خلاق را گرد هم آورده ایم. اگر می خواهید فعالیت اینترنتی داشته باشید باید از آزاد بودن دامین اینترنتی معتبر آن مطمئن شوید.

البته دقت کنید که این سبک نام‌گذاری برای مواد غذایی، اسباب‌بازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب می‌دهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. اگر شما نامی بسیار بامعنی، باسابقه و ریشه‌دار داشته باشید که همه کلیدهای دیگر انتخاب نام برند قدرتمند را داشته باشید اما از این نام صدای خوبی بیرون نیاید، کل پروژه شما با شکست مواجه می‌شود! به همین دلیل است که کلید خوش‌آوایی را کلید شماره صفر انتخاب نام برند نامگذاری کرده‌ام که حتما باید کنار هر کلید دیگری این را هم به کار ببرید.

راهنمای ثبتی

پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت می­پذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید. پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید.

اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا. انتخاب اسم تجاری ( پیشنهاد اسم برند ) – گام‌های پیشنهاد. بسیاری از شرکت‌ها حاضر نیستند زمان یا منابع لازم را برای انتخاب بهترین اسم برند صرف پیگیری ثبت تغییرات شرکت کنند که این اشتباه است. پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه مورد‌نظر است نیاز دارید. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی می‌بایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد.

ایده اسم برند

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. یک تمایل رایج وجود دارد که کسب و کار به نام موسس آن ثبت شود. اگر قرار شود روزی شرکت به فروش برسد ، نام شرکتی که به نام موسس آن است برای خریدارن احتمالی آن کمتر جذاب می باشد .

اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. برای نمونه میتوان از شرکت پروکتراند گمبل نام برد که تمامی کالاهای خود را با نام های متفاوت عرضه کرده تا با دیگر کالا ها رقابت کنند. در هر حال میتوان با اطمینان بیان کرد که انتخاب نام برای محصول بیار امری کسل اور و سخت است علی الخصوص زمانی که در این زمینه هیچ گونه آشنایی وجود نداشته باشد. 2)از تکنیک های ذهنی برای پیدا کردن مفاهیم استفاده کنید. بطوریکه که با رنگ یا شکل هایی صدا را شناخته و در ذهن خود نگه میدارند. گاهی برخی نشانه ها انرژی مثبت و خوشایندی را به مخاطب میدهد یا باعث یاداوری خاطرات خوب میشوند.در سال 2013 ویلانینور یک اندیشمند روانشناس به این موضوع پی برد که مغز با برخی نشانه ها ارتباط میگیرد.

آشنایی با نکات کلیدی در انتخاب اسم شرکت

روش بهتر این است که تنها افراد کلیدی را درگیر کنید – هر چه کمتر بهتر- آنهایی که قلبا به فکر سود و انتفاع شرکت هستند و همچنین مطمئن شوید که هم از افراد راست مغز وهم از افراد چپ مغز استفاده کرده اید. زیرا استفاده صرف از افراد چپ مغز ، منجر به این می شود که اسم انتخاب شده خیلی توصیفی شود. واینکه دیگران در مورد نام شرکت شما چه فکر و حسی پیدا می کنند خوب فکر کنید. مطمئن شوید که نام شرکت پیغام کسب و کار شما و تمامی دلالت های ضمنی را به صورت رسا منتقل می کند. وقتی لیستی بلندبالا از نام‌های احتمالی تهیه کردید، آن را به یک لیست کوتاه تبدیل کنید. در وضعیت ایده‌آل، باید بین 5 تا 12 اسم (نهایتاً کمتر از 20 اسم) انتخاب کنید.

  • شما می‌توانید نامی کلاسیک یا مدرن برای کسب‌وکارتان برگزینید.
  • اما این موضوع کاملا واقعیت دارد و اتفاقی است که برای برخی از برندهای جهانی تراز اول مثل کوکاکولا افتاده است.
  • کاربر گرامی، برای حمایت از اسم یار لطفاً در صورت امکان سایت اسم یار را به دوستان خود معرفی نمائید و لینک این مقاله را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذارید.
  • برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند.

انتخاب یک اسم مناسب و زیبا برای برند گاهی یک مشکل است، آن هم اگر بدون شناخت و تجربه و اطلاعات کافی انجام شود. با وجود همه مشکلاتی که سر راه وجود دارد تفکرات و تمرکزات شما باز بهترین راه حل ممکن است. البته ممکن است راهکارهای متفاوتی وجود داشته باشد اما باز هم بهترین اسامی را برای برند می توان با تمرکز بر مشتریان بدست آورد.

تمام ایده ها برای موجود بودن دامنه چک می شوند و شما فقط ایده هایی را دریافت می کنید که دامنه آن برای ثبت آزاد است. شما هم می توانید با برگزاری یک مسابقه صدها ایده برای دامنه و برند دریافت کنید. تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردن آن باید برای کاربران امری راحت باشد. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد. کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد. پیش از انتخاب این نام ، شاید صدها یا هزاران اسم توسط شما یا مشاورتان موردبررسی قرار گرفته است.

اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. هر آنچه که دوست دارید مشتریان هنگام استفاده از خدمات/محصولات شرکت شما حس کنند را شرح دهید. بنابراین با انتخاب نام برند بصری، دست طراح لوگو برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. واضح است که هر اسمی که فقط برایتان جذاب باشد، لزوماً نمی‌تواند اسم خوبی برای برندتان باشد.

ایران، مدیر خوب می‌خواهد

برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند. از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است.