لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند

برای رسیدن به بهترین نتیجه و صرفه جویی در زمان میتوانید یک سری قوانین برای این (به اصطلاح) سرگرمی تعیین کنید. پیش از انتخاب اسم برند، سایر رقبا را بررسی کنید تا در نهایت نامی متمایز انتخاب کنید. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند.

به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید. اولی یعنی جستجوی اطلاعات، دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است. اسم کسب‌وکار شما فقط به این معنا نیست که مردم، شرکت شما را چگونه تعریف می‌کنند.

راهنمای انتخاب اسم برند

۱۳- نامی انتخاب کنید که غیر از خودتان برای دیگران نیز دارای معنا و مفهموم باشد. ۹- از پایگاه‌های اطلاعاتی بهره ببرید تا مطمئن شوید نام انتخابی شما قبلا ثبت نشده باشد. ببینید آن اسم از لحاظ ظاهری هم قابل قبول است؟ از دید مردم نیز آن را بررسی کنید. میتوانید با با ابزارهای نظرسنجی اس ام اس یا ایمیل انبوه ارسال کنید و نظر مردم را بخواهید. کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات خود به ترتیب یادداشت کنند. در نتیجه از طریق تبلیغات دهان به دهان کلی مشتری برای مغازه جذب می ‌شود.

میهن برند

یک هفته تبلیغاتش را صفحات وب مثل گوگل ادز یا شبکه های اجتماعی قراردهید. در آخر اسمی که بیشترین نرخ تبدیل را داشت، به عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می ‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌ های برندینگ به‌ شدت کاهش پیدا می ‌کند. بسیاری از سلبریتی ‌های معروف دنیا مثل کایلی تغییرات شرکت جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده ‌اند. یکی از مهم‌ ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که اسم کسب و کارتان با حوزه فعالیت ‌تان تناسب داشته باشد. این اسم برای مغازه لباس فروشی که فقط لباس ‌های ایرانی می ‌فروشد مناسب است؛ اما چرا مثلا یک مغازه باید اسمش آرایشگاه ایرانی باشد؟!

  • در واقع می توان گفت که برند سازی با انتخاب اسم مناسب آغاز می ‌شود.
  • اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنی‌دار باشد؛ ملاک داوری هم لغت‌نامه دهخدا است.
  • بسیاری از سلبریتی های معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده اند.
  • دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.
  • طبق قوانین نام برند شما به مدت 10 سال به شما تعلق داشته و پس از آن مجددا برای تمدید باید اقداماتی انجام دهید.
  • و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس.

اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد. یعنی هر کسی به‌ راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند. (حتی اگر می‌ خواهید برای ثبت برند تجاری اسم شرکت خود از یک نام تجاری من ‌در آوردی یا عجیب و غریب استفاده کنید، باید این شرایط را در نظر بگیرید). چند وقت پیش که برای خرید به بازار رفته بودم وارد مغازه‌ای به اسم ویکتورینوکس شدم. اسم مغازه آن قدر برایم عجیب بود که از فروشنده تلفظ درست اسم و علت نام گذاری را پرسیدم.

برند شما، فرزند شماست

و این نوع اسامی تقریبا قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند. کافی است نام یک شهر یا یک شهرستان را در مقابل محصول یا خدمات خود قرار دهید. البته باید توجه کنید که این اسامی قبلا توسط افراد دیگر بکار نرفته باشد. اسامی برندهای توصیفی مواردی هستند که به خوبی خدمات یا محصول ارائه شده توسط شرکت را بیان می کنند. نام تجاری اهمیت بسیار ویژه ای داردو به عنوان موضوع و مورد خاص باید به آن نگاه کرد.

استفاده از نام یک شخص شناسایی فروشگاه شما را آسان تر می کند. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. اسم برند یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد.

به همین دلیل به یکی از منابع معتبر رجوع کردیم تا مقاله پیش رو را آماده کنیم و در مسیر انتخاب نام برند به شما کمکی کرده باشیم. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه ‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی صحبت کنیم. ثبت شرکت اگر به این فکر افتاده‌ اید که از ظرفیت ‌های فوق‌ العادۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب ‌و کار خود استفاده کنید، به شما تبریک می ‌گوییم. یکی از راه‌ های انتخاب نام خاص و شیک برای مغازه، استفاده از اسامی شخصیت‌ های معروف است.

رویکردهای مختلف نام گذاری برند را بشناسید و از آنها در انتخاب نام تجاری استفاده کنید

با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. اغلب اشخاصی که کسب و کارشان در مغازه می باشند و یا فروشنده می باشند تمایل به ثبت اسم لاتین برای مغازه دارند. باید توجه داشته باشید که برای ثبت اسم لاتین برای مغاره و یا شرکت باید کارت بازرگانی داشته باشید و ثبت آن مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید. البته فرایند نام گذاری برند بر مبنای استراتژی و اصول برندینگ، قوانین مخصوص به خود را دارد که در اینجا به صورت اجمالی به آن پرداخته شد.

همان طور که می‌دانید آمازون بزرگترین رودخانه جهان است، بنابراین انتخاب آن برای این فروشگاه نیز کاملا مناسب و منطقی است. یک شگرد بسیار حرفه‌ای و زیرکانه در انتخاب نام این برند، فلشی است که از حرف a روی حرف z کشیده شده است. این فلش نشان می‌دهد در این فروشگاه هر چه بخواهید صفر تا صد می‌توانید پیدا کرده و بخرید. در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدف‌گذاری شده باشد.

پس بهتر است از استفاده از کلماتی که برخی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست خودداری کنید. همچنین مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی را تداعی نکند. آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن نکات مهم و بایدها و نبایدها در مورد نام مناسب شرکت و برندسازی، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. شاید بگویید ما اطلاعاتی از مشتریان نداریم، پس این نظر سنجی به کارمان نمی آید. برای هر اسمی که انتخاب کرده اید یک لندینگ پیج یا صفحه ی فرود انتخاب کنید.