پس مهمترین مزیت انتخاب اسامی کاربردی برای کالا و خدمات، “خودتوصیفی” آن اسم است. گاها برای کارفرمایانمان کلمات جدید خلق مینماییم که تمام مشخصات یک برند را دارد اما معنایی ندارد و گاه نیز از کلماتی استفاده منماییم که تاکنون کاربرد تجاری نداشتهاند. این نوع کلمات باید با فرایند برندینگ و تبلیغات، به یک برند تبدیل گردد. خیلی به این ترکیب دقت نمایید، کلماتی انتخاب نمایید که حتما توصیفکننده کسبوکارتان باشد.
مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید. برای بررسی اسمهای مشابه و استعلام اسم شرکت میتوانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راهاندازی کسبوکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتادهاید که از ظرفیتهای فوقالعاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسبوکار خود استفاده کنید، به شما تبریک میگوییم. ما کتاب راهنمای راهاندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد میکنیم.
© تمام حقوق این سایت برای «آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ آران» محفوظ است. با انجام این نظرسنجی، به مدارک آماری مهمی دست پیدا میکنیم که به ما در تصمیمگیری نهایی کمک شایانی خواهد کرد. اما فراموش نکنید، انجام چنین کاری فهرستی کوتاه برایتان ثبت شرکت در تهران به ارمغان میآورد که میتوانید بر سر آن گفتگو کنید و به زبانی مشترک برسید. اغلب این کار را میتوانید با تعداد زیادی از افراد انجام دهید و دور و برتان را پر از قهوه و شکلات و دیکشنری و روزنامه و مجلاتی کنید که به شما الهام ببخشند.
ج- در اقدام نوع سوم نسبت به شركتهای با تابعیت خارجی به نحو شركتهای با تابعیت ایرانی عمل می شود و در دفتر مخصوص شركتهای خارجی منعكس می شود. باید از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود. بههیچ عنوان نام برند خود را، شبیه به نام برند رقبای خود (در داخل و یا خارچ از کشور و منطقه خود) انتخاب نکنید. دسته بندی بالا نشاندهنده انواع مختلف نگرش جهت انتخاب نام برای برند است.
مراحل تعیین نام شرکتها در واحد ثبتی هر استانها
همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود. ارائه کارت ثبت برند تجاری بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند.
- انتخاب اسم برند شاید کار سادهای به نظر برسد اما همین که شروع به انتخاب اسم برای برندتان کنید متوجه خواهید شد که این کار چندان نیز ساده نبوده و چالشهای زیادی دارد.
- به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است.
- در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد.
- ذهن انسان برای برخورد با این طیف گسترده اطلاعات آن ها را به گروه های بزرگتری تبدیل می کند که عملاً به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود.
این کتاب مسیر راهاندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن میکند. آنها باورها و زبان برند شما را به سادهترین و سریعترین شکل ممکن منتقل میکنند. از این که خیلی توصیفی شود، نترسید به خصوص وقتی اسمی توصیفی انتخاب کردهاید. فرد متخصص در حوزه برندینگ باید بر علومی مانند علوم روانشناسی ، مباحث هنری ، مدیریت رفتار مصرف کننده ، وب برندینگ ، برندسازی محیطی ، تحقیقات بازار ، روابط عمومی ، رایانه … مسلط باشد. اگر نباشد پس باید به فرض مثال در خصوص هر یک از این موراد یک فردی را به دنبال خود داشته باشد. هدف ما رشد و توسعه برند و برندسازی است به صورت آنلاین و در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده برند به صورت مستقیم می باشد.
از انتخاب نام برند تا طراحی برند
این نوع از نام برند شاید بتواند به طور دقیق به مخاطبان شما بگوید که شما چه کار میکنید، اما معمولا نسبت به نامهای دیگر انعطاف پذیری کم تری دارد. یکی از معروفترین نامهای ایرانی این نوع برند، سامانه آنلاین رزرو هتل، سوئیت و مکانهای اقامتی جاباما است که توانسته به طور کامل در نام برند خود، خدماتی که ارائه میکند را توصیف کند. باید بدانید نام تجاری برند شما تنها چیزی نیست که دیگران شما را با آن میشناسند. ثبت شرکت با راهکارهای ما آسان می شود ، با قسمت تماس آنی پایش که در پایین سایت آمده با ما تماس بگیرید و از ما راهکار بخواهید.
نحوه تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص
همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمیتواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم ثبت تغییرات سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد. در این مقاله به توضیحاتی درباره اسم شرکت، اسم های اصیل ایرانی برای شرکت، انتخاب اسم شرکت، نام شرکت پرداخته شده است تا انتهای مقاله همراه ما باشید. یعنی بتوان اسم برند را از طریق المانهای گرافیکی به شکل مناسبی طراحی کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم برند بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن مخاطب شکل میگیرد.
نام برند به تنهایی حاوی حجم بالایی از تجربیات برای مخاطبان و مشتریان است. از این جهت امروزه انتخاب نام برند متناسب با سبک کار و نوع فعالیت هر بیزینسی، بسیار حائز اهمیت شده است. اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan بهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به 9 معیار متفاوت زیر توجه نمود.
اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. مطلبی که نوشتیم، شاید اینطور به نظرتان رسانده که انتخاب اسم برند کار سادهای است، اما اینطور نیست. وبسایت شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص) با تغییر بازرس ها و ابقا اعضای هیت مدیره در حال بروز رسانی می باشد لطفا در صورت سوال با شماره تماس مدیریت یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.
برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم. اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنههای اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کردهاید به هدر میرود. پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همهی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید. به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند.
در ضمن لازم است که شما اهداف تبلیغاتی خود را نیز در نظر بگیرید . بطور مثال انتخاب نام در ثبت دامنه و URL نیز تاثیر به سزایی دارد. در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند. اسم های استعاره ای نشأت گرفته از چیزی وسیع تر از خود نام و معنی تحت الفظی آن هستند، و برای شرکت هایی که بخواهند فراتر از نام خود عمل کنند مناسب خواهند بود. یکی از بهترین مثال های نام های استعاره ای نام آمازون است که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم. نام گذاری برند بر مبنای مناطق جغرافیایی شناخته شده، برند شما را به جامعه نزدیک می کند و میتواند احساسات جامعه هدف شما را بر انگیزد.