0 تا A Hundred ساخت اسم شرکت + 60 نمونه نام مناسب شرکت

اسم مکان، اسم‌های استعاره‌ای مانند نایک یا اسامی مرکب از دیگر شیوه‌های انتخاب اسم برند هستند. رعایت تجانس آوایی شاه کلید انتخاب نام برند قدرتمند است. تجربه ده‌ها پروژه انتخاب اسم برندی که انجام داده‌ایم به من آموخته است که بیشتر از معنی یک اسم برند، این صدای آن است که اهمیت دارد. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.

ایده اسم برند

ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود. لذا می توانید امور انتخاب اسم برند خود را به ما بسپارید. برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران ثبت برند است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود .

مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علی‌الخصوص نام‌گذارى برند به سر می‌برد. برند V8 یا 99design نمونه‌های دیگر این نام‌های برند هستند. همین‌طور من در نام‌های هزارمدیر و سی‌حامی نیز از همین کلید بهره برده‌ام. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونه‌اند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است. این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان می‌دهد باید تا جایی که می‌توانیم از نام‌هایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود.

اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. برای مثال شرکت‌های تولید کننده نوشابه انرژی‌زا همگی سعی می‌کنند از مفهوم قدرت‌مند بودن استفاده می‌کنند. برای مثال ثبت شرکت در تهران مانستر (هیولا)، ردبول (گاو قرمز)، راک‌استار (ستاره‌ی راک)، برن (سوختن) و بیگ بیر (خرس بزرگ) همگی در حال استفاده از مفهوم قدرت‌مند هستند. اگر به مشاوره نیاز دارید ، مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

برخی از نشانه ها دارای احساسات مثبت و در عین حال الهام بخش هستند. این موارد بسیار خاطره انگیز هستند و دیگران تمایل دارند تا آن را به اشتراک بگذارند. به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید. مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن. تمامی این ها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت. قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است. پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.

پس از انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی گام بعدی برای شروع کسب و کار راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی است که در این خصوص ابزارها و سایت های مختلفی وجود دارند. در صورت نیاز به راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید از سایت های فروشگاه ساز معتبر از جمله سایت وب پویا استفاده نمایید. نگاه به پاسخ هایی که یادداشت کرده اید کمک میکند لغات مناسب حوزه کسب و کارتان به ذهنتان خطور کنند و این امر منجر به یافتن ایده برای اسم فروشگاه اینترنتی خواهد شد.

راهنمای ثبتی

فقط به خاطر داشته باشید که نام­ های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند. “رستوران لوکس تهران” یا “تلکابین رامسر” از جمله این اسامی توصیفی هستند. اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید.

به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود. بهترین نام‌های تجاری توصیف‌کننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را به‌درستی به عناصر احساسی تبدیل می‌شود. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود.

  • و حاوی دیتابیسی کامل از اسامی مناسب برای انواع سایت ها می باشد.
  • برای استفاده از خدمات تولید محتوا می توانید به شرکت ها و افرادی که این محتواها را تولید می کنند، پیام بدهید.
  • ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.
  • قبل از اینکه وارد فرآیند انتخاب اسم برند بشوید باید به این سؤال پاسخ روشنی بدهید که «شما چه شرکتی هستید و قصد دارید به چه چیزی تبدیل بشوید؟».

سپس بین 2تا 3 هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیم‌ساعته☎️ با جناب مهدی‌نژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نام‌‌های نهایی از بین انتخاب‌ها با ایشان مشورت نمایید. در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد.

نکات کلیدی و تکمیلی انتخاب اسم شرکت

سایت مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که از تکراری بودن نام اطلاع پیدا کرده توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید تفاوت داشته باشد. در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید . قبل از ارائه نام انتخابی در سایت اداره ثبت شرکت ها باید از ثبت قبلی این نام در اداره اطمینان حاصل کرده که امور ثبتی شما دچار مشکل نشود که مجبور به پرداخت هزینه های حقوقی بیشتر نگردد. یک نام خوب باید منحصر به ‌فرد بوده و به ‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.

نحوه نام گذاری برند تجاری

به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عده‌ای به یاد هواپیمایی ماهان و عده‌ای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان می‌افتند. با انتخاب اسم‌های عمومی نمی‌توانید در دنیای بازار رقابت کنید بخصوص اکنون که اینترنت و وب در زندگی روزمره کاربران نفوذ کرده است. به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی می‌تواند این اسم را به چالش بکشد.

در آخر فراموش نکنید نظرات ارزشمند خود را درباره ایده برای اسم شرکت، در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. پیشنهاد می کنیم در همین رابطه، مطلب مفید «مراحل ثبت برند و علامت تجاری + مدارک لازم و هزینه‌ها» را نیز بخوانید. با در نظر گرفتن این موارد است که می توانید تغییرات شرکت چند ایده برای اسم شرکت خودتان از این لیست برداشت کنید. پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید. اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید.

اما در کشور ما این‌گونه نامگذار‌ی‌ها نیز مرسوم هست و می‌‌توان مثلاً به نام مپنا که مخفف نام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران هست اشاره کرد. این‌گونه اسم‌ها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار می‌کنند. دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس می‌گیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . اگر به تمام کافی‌شاپ‌های موفق نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اکثر آنها نام‌های خوبی دارند.