۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد

اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند. پاسخ این است ثبت شرکت در تهران که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود. در صورتی که انتخاب نام برند به درستی صورت بگیرد می توانید به راحتی لوگویی را نیز برای آن طراحی نمایید که گسترش فعالیت تجاری و خدمت شما را به دنبال خواهد داشت که بیشتر توضیح خواهیم داد .

  • بلکه این فرصتی است که بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و مراحل اولیه شناخته شدن برند خود را آغاز کنید.
  • می توانید با استفاده کردن از ابتدا و انتهای این سه کلمه یک نام برند برای خودتان انتخاب کنید که این تکنیک برند های بسیار زیادی نیز هست.
  • اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود.
  • پس از آن نیز می‌توانید از نام‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهیم، یک ایده برای اسم شرکت خود بگیرید.
  • سفارش آنلاین برند به همراه پشتیبانی به صورت رایگان فقط در میهن برند….

تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد. نام تجاری یا همان برند پس از فروش محصول یا خدمات تنها موردی است که در ذهن مشتریان نقش می بندد و باعث می شود در خرید های بعدی محصول شما را انتخاب نمایند . مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری.

یعنی تمامی پیشنهاد‌ها،‌ حتی آن‌ها که به نظرتان جالب نبوده یا بی معنی و مسخره هستند را بپذیرید و سپس یک به یک گزینه‌ها را حذف کنید. ۴- خود را محدود نکنید و تمامی اسامی ممکن را در نظر بگیرید. خلاق باشید و اسمی انتخاب کنید که متمایز بوده یا معنای خاصی داشته باشد.

۱ نام برند خود را کوتاه انتخاب کنید

در نهایت لیست جدیدی از نام ها تهیه کنید و از هر یک از شرکت کننده ها در مورد نام هایی که از این لیست دوست دارند و چرایی آن بپرسید. به خاطر داشته باشید که آن دسته از اسامی که عکس العمل های منفی در مورد طرز تلفظ، ترجمه، موارد و تصاویر مرتبط به آنها وجود دارند، حذف نمایید. در نهایت دامین های در دسترس را چک کنید و از ثبت برند شرکت کنندگان بخواهید که نام های مشابه این اسامی انتخابی را که به ذهنشان می رسد مطرح کنند. در پایان جلسه را با حداقل سه گزینه برای اسم برند تجاری به اتمام برسانید. نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد.

انتخاب اسم برند

برند مشهور اپل نمونه خوبی از استعاره بر اساس کهن‌الگوها برای انتخاب نام برند است. حدود ۴۰ سال پیش زمانی که استیوجابز تصمیم به تولید کامپیوترهای کوچک و شخصی گرفت ایده‌ای متمایز داشت. او قصد داشت بر خلاف کامپیوترهای زشت موجود بازار مثل آی‌بی‌ام و دی‌ای‌سی کامپیوتری زیبا و اغواگر بسازد. ایران مدیر در زمینه آموزش ، پژوهش و مشاوره مدیران، صاحبان مشاغل و کسب و کار ارائه خدمت می کند. مدیریت رهبری، مدیریت استراتژی، مدیریت بازاریابی و کارآفرینی از جمله فعالیت های اصلی ایران مدیر می باشد.

به این منظور می‌بایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شده‌تان را بررسی کنید. ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری از کلمات انتخاب شده‌تان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید.

استفاده از نام‌ های تجاری در ساخت اسم شرکت

به وب سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور برا ثبت برند مراجعه کنید و اظهارنامه مرتبط را تکمیل کنید. اشتباه مهم دیگر در نام‌گذاری بر گزیدن اسم برند طولانی برای یک تجارت است. تحقیقات انجام شده روی تجارت های مختلف نشان داده که هرچه نام یک شرکت روان‌تر باشد، ارزش بازار این شرکت بالاتر است.

با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد. کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد. به جای جست و جو در بین نام ها و یا خلق نام جدید به راحتی می توانید نام مالک برند را بدین منظور انتخاب کنید. البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند.

برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک ثبت تغییرات شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . انتخاب یک اسم مناسب و زیبا برای برند گاهی یک مشکل است، آن هم اگر بدون شناخت و تجربه و اطلاعات کافی انجام شود. با وجود همه مشکلاتی که سر راه وجود دارد تفکرات و تمرکزات شما باز بهترین راه حل ممکن است.

شرکتی

انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف می‌کنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند.