مقاله تخصصی انتخاب اسم برند + مثال های عالی و کاربردی

فعالیت خود را از سال ۱۹۲۵ به صورت مختصر آغازکرد اما از زمانی که LVMH مالکیت آن را گرفت در سراسر جهان به رسمیت شناخته شد. البته شما چون به دنبال یک کسب‌وکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم.

  • درضمن لازم به یادآوری است که برای خرید غیرحضوری هم باید از طریق دایرکت اینستاگرام صفحه مخصوص خرید غیرحضوری سِله‌بُن اقدام کنید.
  • عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است.[۱]کمیته (انجمن) بازاریابی آمریکا (۱۹۶۰) اینگونه برند را تعریف می‌کند.
  • اسم‌های مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسم‌های تجاری و نام برند پرطرفدارند.
  • برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید.
  • همچنین می‌دانید که توییتر از سروصدای گنچشک‌ها الهام گرفته است که در لوگوی خود نیز از آن استفاده کرده است.

طبیعتا هر مالک برندی می‌خواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند. اگر می‌خواهید نامی فوق‌العاده برای برندتان برگزینید ابتدا باید بدانید نام‌ها از نظر درجه قدرتمندی چگونه تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس با کلیدهای رسیدن به اسم برندهای قدرتمند آشنا شوید. مسلما نامگذاری یا تغییر نام برند به نام منطقه مربوطه محدودیت های ذاتی دارد. و این نوع اسامی تقریبا قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند.

اگر برای برندتان شخصیتی براساس کهن‌الگوها ساخته باشید، به راحتی می‌توانید نامی حیوانی و یا تاریخی و اسطوره‌ای متناسب با آن برای برندتان پیدا کنید. برای مثال شاهین و عقاب شخصیت‌های حیوانی مناسبی برای برندهایی با کهن‌الگوی جنگجو هستند. چه در اساطیر یونایی، رومی، مصری و همین طور تغییرات شرکت اساطیر ایرانی هنوز فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که برای برندسازی نادیده گرفته شده است. اگر شما نامی بسیار بامعنی، باسابقه و ریشه‌دار داشته باشید که همه کلیدهای دیگر انتخاب نام برند قدرتمند را داشته باشید اما از این نام صدای خوبی بیرون نیاید، کل پروژه شما با شکست مواجه می‌شود!

آیا سایت فروشگاهی به وبلاگ نیاز دارد؟! قطعاً بله!

مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی می‌ماند. یا مثلا برندهایی مثل چین چین، کیت کت یا کوکاکولا که ساختاری خاص دارند و از کلمات هم آوا استفاده کرده‌اند. اسم انتخاب کردن یکی از چالش‌هایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر می‌کنه. حتی بعضی وقت‌ها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار می‌کنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمی‌رسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. فندی، شرکت ایتالیایی فعال در زمینه طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس است.

برندسازی در صنعت مد یک کار سخت بسیار است و پیش بینی سبک و طراحان برتر به اندازه پیش بینی آب و هوا متغیر است. بر این اساس، مد روز بودن می‌تواند به همان اندازه دشوار و پر هزینه باشد، اما قطعا طراحان برجسته را در کسب و کار نگه می‌دارد. همانطور که بسیاری از مشتاق مد می دانند، ورود به این کار دشوار است و سخت‌تر از آن باقی ماندن در این عرصه است. با این حال، همانطور که برند های شنل و والنتینو ثابت می‌کنند، برخی از بهترین طراحان برند لباس زنانه، ابدی هستند.

اسم انواع برندها

در ادامه تعدادی از اسامی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم. شما می توانید از اسامی ذکر شده برای برند خود استفاده کنید. اگر از اسامی واقعی یا حقیقی برای برند خود استفاده می کنید، حتما از منحصر به فرد و توصیفی بودن آن اطمینان حاصل کنید. به جای جست و جو در بین نام ها و یا خلق نام جدید به راحتی می توانید نام مالک برند را بدین منظور انتخاب کنید. البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند. انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود.

روش‌های برندسازی

اما، به‌گفته خود این برند، برخی محصولاتی که بنا به دلایلی امکان تولیدشان در داخل کشور نیست توسط شرکت‌های خارجی تولید و به کشور وارد می‌شوند. در پاسخ به سوال شما باید بگم، با گسترش فعالیت‌های اقتصادی و بالاگرفتن رقابت در عرصه‌ بازاریابی و فروش (تجارت) به اهمیت موضوع برند، بیش از پیش توجه شد و به جایگاه واقعی برند پی بردند. نام برند به تنهایی حاوی حجم بالایی از تجربیات برای مخاطبان و مشتریان است.

پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند . برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن ثبت شرکت در تهران یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد . در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود.

اگر نام مناسبی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی لوگوی ساده و ماندنی آن را طراحی کنید، برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی می‌مانید. اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری ثبت برند تجاری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا می‌زد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خنده‌داری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسم‌های عجیب و ناملموس خودداری کنید.

اسم مکان، اسم‌های استعاره‌ای مانند نایک یا اسامی مرکب از دیگر شیوه‌های انتخاب اسم برند هستند. از آنجا که نام برند در ذهن مصرف­‌کنندگان وابستگی بسیار زیادی با نوع محصولات یا خدمات دارد، تغییر نام برند برای بازاریابان بسیار دشوار است. به‌همین دلیل، قبل از نامگذاری برند، باید نام برند، مورد مطالعه و بررسی عمیق قرار گیرد. دیگر زمان آن نیست که مانند کارخانه‌های سوهان قم نام برند محصولات خود را بر اساس نام خانوادگی یا پدران و برادران تعیین کنیم. همان طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، نام برند شما نباید محدود به یک موقعیت جغرافیایی خاص باشد. شاید از ابتدای کار شما با خودتان بگوئید تنها به دنبال فعالیت داخلی هستید و محصولات خود را صادر نمی‌کنید.

به هنگام انتخاب یک نام خاص برای برند بهتر است به کلماتی که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنید، توجه کنید. مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن. تمامی این ها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. نام گوگل از کلمه Googol گرفته شده که در ریاضی به عدد ۱۰ به توان ۱۰۰ یا عدد یک با صد صفر در مقابلش گفته می‌شود.