لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد. شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند. مشوق شرکتهاست تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند. حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود.

اسم برای برند

یک نفر مسئول نوشتن ایده‌ها روی یک بورد یا کاغذ می‌شود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، می‌توان به ایده‌های خوبی رسید. شما هم با انتخاب درست کلمات می‌توانید تاثیرگذار باشید و شخصیت برندتان را بازتاب دهید. اگر تغییرات شرکت نام خلاقانه و منحصربه‌فردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظه‌ها بمانید. مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند.

از این رو شما میتوانید در کنار اسم پیج مد نظر خود از نام های مربوط به عنوان پسوند نیز استفاده کنید. قبل از هر چیزی باید هدف خود از ایجاد اکانت در اینستاگرام را تعیین کرده و سپس بر اساس آن یک اسم پیج برای اینستاگرام خودتان انتخاب کنید. اسامی برند تجاری منحصر به فرد و دستچین شده که می توانید همراه با دامنه آن خرید کنید.

انتخاب اسم برند زیبا به همه هزینه‌ها و زحماتی که متحمل می‌شوید، می‌ارزد. چون ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. انتخاب اسم برند برای کسب و کار می‌تواند فرایندی خسته‌کننده و طولانی باشد. برخی از برندها برای یافتن یک اسم عالی در طول شش ماه بیش از دوهزار اسم گوناگون را بررسی می‌کنند. هرچند امروز سیستم‌های خیلی زیادی برای پیشنهاد دادن اسم برند به طور خودکار مانند Shopify’s Business Name Generator به وجود آمده‌اند. ولی این ابزارها صرفاً می‌توانند برای جلسات طوفان فکری مناسب باشند و از طرفی امکان دارد ترجمه آنها به فارسی خیلی جذاب نباشد.

سرمایه‌گذاران شرکت هایی را ترجیح می دهند که اسامی آن ها کوتاه و آسان باشد، مشتری ها هم همین کار را می‌کنند. اگر پردازش ذهنی آن ها دشوار باشد، مسلما کسی آن را دوست ندارد، یا حتی ممکن است آن را پر خطر ببینند. این یک مسئله ناخودآگاه است، بنابراین اگر یک نام تجاری تلفظ سختی داشته باشد، مطمئنا به راحتی نه به ذهن سپرده می شود، نه بر زبان کسی جاری می‌شود. اشتباه مهم دیگر در نام‌گذاری بر گزیدن اسم برند طولانی برای یک تجارت است. تحقیقات انجام شده روی تجارت های مختلف نشان داده که هرچه نام یک شرکت روان‌تر باشد، ارزش بازار این شرکت بالاتر است. اسامی که به هر نحوی اخلاق، ادب یا خلق و خوی مردم کشور ایران باشند غیر قابل ثبت بوده و رد خواهند شد .

استانداردهای نام گذاری برند

آیا شما نیز تجربه‌ای در خصوص انتخاب نام برند برای کسب‌وکار خود یا دیگران دارید؟ تجربیات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و کاربران همیار آی‌تی به اشتراک بگذارید. قبل از ثبت برند، در رابطه با اسم انتخابی تحقیقاتی داشته باشید. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلی‌ترین و خاص‌ترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند ثبت شرکت در تهران دید، شخصیت برند در گرو اصلی‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های آن است. همانطور که یک برند مناسب برای شرکت، می‌تواند باعث به اوج رسیدن کسب‌وکار شما شود، یک اسم اشتباه هم می‌تواند کسب‌وکار شما را از موفقیت دور کند. برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیت‌های معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید.

اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند. برای مشاوره در مورد طراحی لوگو، طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و اپپلیکیشن موبایل میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  • در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست.
  • البته چنانچه علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری درباره کلیدهای انتخاب اسم برند هستید می‌توانید با کلیک روی همین خط به سایت ما هزار مدیر سر زده و از سایر کلیدهای انتخاب اسم برند نیز آگاه شوید.
  • روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید.
  • مثلاً کسب‌وکار شما به‌صورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار می‌کند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، می‌توانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید.

نام‌هایی که به یک داستان اسطوره‌های باستانی شخص مکان خاص و غیره اشاره می‌کنند. مثلاً انتخاب اسم برند نایک طبق نام یکی از خدایان یونان باستان که نماد پیروزی بوده است انتخاب شده است. اسم برند ایرانی که به این شکل انتخاب شده‌اند عبارتند از شکلات مرداس و بیمارستان فارابی. نکته‌ای که در انتخاب اسم برند به زبان فارسی وجود دارد این می‌باشد که برخی از کلمات چند نگارش متفاوت دارند که امکان دارد همین مسئله موجب سردرگمی مشتریان شود.

توجه به معنای اسم برای ساخت اسم شرکت

برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود. مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد. به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده ثبت برند تجاری است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود. الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند.

این اسامی به خوبی ترکیب شدند و می توانند خوب به خاطر سپرده شوند. به خاطر این موضوع که پیدا کردن کلمات واقعی سخت است، شرکتهایی مثل کلینکس و پینترست با حذف حروف کلمات موجود، اسمی جدید اختراع کردند. اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد. اسامی توصیفی مثل امریکن ایرلاین یا هوم دیپات به طور دقیق توصیف می‌کنند که شرکت چه کاری انجام می دهد.اما این اسم ها زیادی سنگین هستند و مالکیت و مراقبت از آنها خیلی سخت است.

ایجاد ابهام برای اسم برند

به این منظور می‌بایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شده‌تان را بررسی کنید. ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری از کلمات انتخاب شده‌تان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست. برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند. برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتی‌های خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایه‌گذاری کرده است.