لیست اسامی خاص برای انتخاب نام برند

با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد. شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید ثبت شرکت . در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود. در صورت استفاده از اعداد در اسم برند باید ان را با حروف قید کرده و به اداره ثبت ارائه دهید.

نام برای برند

علايم تجاری از این دست، در حفظ حق مالکیت معنوی برندها نقش مهمی ایفا می‌کنند. برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید برند شما فقط اسم شما نیست بلکه شیوه برخورد شما با مشتریان، ارائه خدمات و یا محصولات ثبت برند با کیفیت و شناسایی درست و به موقع نیاز و درخواست مشتری را نیز شامل می شود. سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد به ذهن شما کمک می‌کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته‌اید، به کار گیرید.

چگونه بهترین نام برند نام تجاری را برای محصول، خدمت و شرکت انتخاب نماییم؟

توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید .

  • نامگذاری برند قسمت حیاتی فرآیند مدیریت برند است و مواردی از قبیل جایگاه یابی، طرح و نشان، بسته‌بندی و سایر ویژگی‌های سازمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • ساختن یک نام تجاری زیبا و منحصربه‌فرد نیاز به آموزش و صرف زمان دارد.
  • یک دامنه گسترده برای برند سازی می توان نام برد اما مرحله اول انتخاب نام برند می باشد.
  • در این مطلب به پاسخ پرسش‌هایی از این دست پرداختیم که برند چیست و چرا باید برند داشته باشیم؟ ثبت برند چیست و چگونه انجام می‌شود؟ ویژگی‌های یک برند چیست؟ بنابراین در کل فهمیدیم که برند چیست و چگونه آن را می‌توانیم به ثبت برسانیم.

قوانین ثبت برند می‌توانند یکی از تعیین‌کننده‌ترین مسائل در انتخاب نام برند شما باشند. ما در آموزش‌های ساخت برند توسط بوم مدل دیجیتال برندینگ نحوه‌ی ساخت برند را به صورت کامل توسط یک مدل آموزش می‌دهیم اما نیاز است که شما برند خود را از لحاظ حقوقی نیز ثبت نمایید. در ایران قوانینی برای ثبتِ؛ نام برند وجود دارد که باید در هنگام انتخاب / ساخت نام به آن‌ها توجه کامل داشت. عدم رعایت این موارد باعث بروز مشکل در ثبت رسمی نام برند شما خواهد شد. این مطلب به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که تصمیم گرفتم آن را در یک مقالهٔ جامع و به‌صورت عمومی در سایت برندگاه منتشر نمایم. ما در این بسته آموزشی به شما کمک خواهیم کرد تا به صورت گام به گام و طبق اصول نام گذاری برند و استراتژی های کسب وکار خود، یک نام مناسب برای برندتان انتخاب نمایید.

هر چه ارزش نام و نشان تجاری در ذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت می تواند در سایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. برندگاه وب‌سایت آموزش فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکار با روش‌های دیجیتال برندینگ تا ساخت برند است. برندگاه با همراه شما است د تا سفر ساخت برند خود را طی کنید. به‌طور مثال حروف “ILGWU” روی هر پیراهنی باشد نشان می‌دهد که این پیراهن از تولیدات اعضای یک اتحادیه بین‌المللی تولیدکننده لباس است.

سپس همه اعضا در مورد هر اسم نظر دهند و امتیازی از ۱ تا ۵ به هر یک اختصاص دهند. با در نظر گرفتن امتیازات، انتخاب نام برند خیلی راحت‌تر می‌شود. تا این بخش دیدید که برای انتخاب یک اسم برند زیبا باید به چه نکاتی توجه کنید. اما تنها دانستن این نکات مهم نیست؛ برای این کار باید یک سری مراحل را طی کنید و در عین حال به ویژگی‌های گفته شده هم توجه داشته باشید. اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا می‌زد!

نحوه‌ی انتخاب نام برند

در این مطلب از پنتازوم، راهنمایی هایی واقعا مفید از چگونگی انتخاب نام مناسب و نحوه ی ایده پردازی در خصوص آن را برای شما آماده کردیم. عنوان‌هایی که در زبانی غیر از فارسی مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی، ترکی، روسی و غیره بامعنا هستند نام تجاری لاتین محسوب می‌شوند. در این مطلب به پاسخ پرسش‌هایی از این دست پرداختیم که برند چیست و چرا باید برند داشته باشیم؟ ثبت برند چیست و چگونه انجام می‌شود؟ ویژگی‌های یک برند چیست؟ بنابراین در کل فهمیدیم که برند چیست و چگونه آن را می‌توانیم به ثبت برسانیم. در پی این پاسخ‌ها دیگر می‌توانید برای انتخاب یک نام مناسب تصمیم گرفته و مراحل ثبت آن را نیز دنبال کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر هم می‌توانید به متخصصین این امر رجوع فرمایید.

سعی کنید نام انتخاب خود را ترجمه کنید تا ببینید که در یک زبان مادری دیگر چگونه به نظر می رسد، سپس بررسی کنید که آیا می توانید سر زندگی بیشتری به ماهیت برند خود اضافه کنید یا خیر. خوب دقت نمایید، چون برای اتمام مرحله قبلی باید در این مرحله و مرحله بعد بسیار مراقب باشید. یکی از راه های جذاب برای آزمایش نامی که انتخاب کرده ایم آزمونی است که اسم آن را The Bar test گذاشته اند. سعی کنید در هنگام نام گذاری برند خود این موارد را فراموش نکنید؛ همان گونه که بریتانیایی ها اشاره می کنند، استیو جابز نام اپل را تصادفی انتخاب نکرده است. شبکه اجتماعی Tinder مملو از نام هایی است که بر اساس ناآگاهی انتخاب شده اند، فکر می کنید دلیل این همه نام بی مسما و بدون هویت چیست، به نظر چیزی غیر از مشاوره های ناقص و برداشت نادرست از فرهنگ لغت ها نیست.

از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد . جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد.

اولین و مهمترین اصل، انتخاب یک اسم همیشگی است نه یک اسم موقت

دونات دانکین، چسب کریزی، Volare، و رستوران استیک Sizzler همه نمونه هایی از نام های لغوی برند هستند. همچنین، برندهایی که دارای نام های به یادماندنی هستند، بهتر است حامی داشته باشند در غیراینصورت،فانی هستند. اما جنبه منفی , ضعیف آنها هم آسیب به برند با جلوگیری از ترقی می شود . اینگونه ثبت کردن نام های توصیفی در ناحیه هایی که از کلمات یا عبارات رایج استفاده می کنند، بسیار سخت است. برخی از مدیران بر این باورند که برند خوب موجب ایجاد حیات شود.نه سازمان و موسسه ، را نادیده می‌گیرند و یک برند تنها نتیجه ی دستی رفتارمان با مشتری است. باید چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع ، استفاده ها و طرز عمل آن و غیره پیشنهاد کند.

هر خدمت یا محصولی برای اینکه در ذهن مردم باقی بماند، نیاز به یک نام و شکل مشخص دارد. برند می‌تواند فقط شامل نام باشد؛ اما معمولاً برندها در کنار نام، یک شکل یا لوگوی خاص هم دارند. اولین گام برای پایه گذاری یک برند قدرتمند، انتخاب نام برند میباشد.در واقع انتخاب نام برند اصولی را در برمیگرد که سعی کردیم آن ها را در این مقاله بازگو کنیم. از دل این یک خط دو تا سه کلمه اصلی یا کلیدواژه پیدا کنید که تا حد امکان جوهره برند شما باشند. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید.

اسم انتخاب شده برای برند باید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت نرسیده باشد . برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی پیگیری ثبت تغییرات شرکت استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید . انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد. بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید.