راهنمای قدم به قدم انتخاب نام برند

در تعریف برند می‌توان از دو منظر به برند نگاه کرد، اولی دیدگاه حقوقی و دیگری دیدگاه مفهومی برند است. 6- مسلما اسامی خلاقانه، خاص و ساختگی ثبت تغییرات شرکت شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند. 2- اسامی انتخاب شده نمی بایست غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی باشد.

پس صرفاً وقتی می‌توانیم از مخفف استفاده کنیم که سرواژه‌ها در کنار یکدیگر، یک واژه‌یقابل ‌تلفظ ومقبول تشکیل دهند. یکی از گزینه‌ها در تعیین نام برند این است که به سراغ نام‌هایی برویم که فعالیت ما را توصیف می‌کنند. در ادامه تعدادی از اسامی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم. شما می توانید از اسامی ذکر شده برای برند خود استفاده کنید. سعی کنید نامی را برگزینید که از لحاظ قانونی قابل به کارگیری باشد.

روش تلفیق در نامگذاری برند چگونه است ؟

پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید. بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی می‌باشند. در مورد احساساتی که می‌خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، فکر کنید.

نام برند

برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و …

نوع فعالیت و کالاهایی که هر شخص حقیقی و یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد را می‌توان در یک دسته‌بندی قرار داد که به آن طبقه آن محصول یا خدمات برای ثبت برند می‌گویند. هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی در زمان ارسال اظهارنامه به اداره، مشخصاتی را از کارتابل شخصی خود دریافت می‌کند که شامل نام کاربری، کلمه عبور و کد شناسایی است. که این اطلاعات به صورت انحصاری است و در اصطلاح به آن کد شناسایی ثبت برند می‌گویند. سامانه‌ی هوشمند ثبت برندِ آسان‌ثبت برای همین‌کار طراحی شده است. شما به این سامانه می‌توانید به راحتی اقدام به ثبت اینترنتی برند کنید و در طول کل این فعالیت نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک نخواهید داشت.

انتخاب اسم برند در ظاهر ساده، اما عمیق است!

«نام تجاری» باید معرف هویت صنفی اشخاص اعم از تاجر و غیر تاجر باشد. شما الان تقریباً با تمام فوت‌وفن‌های انتخاب اسم برند آشنا شده‌اید؛ منتها برای اینکه ایده‌های خفن‌تری به ذهن‌تان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دسته‌بندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است. متقاضیان به جهت ثبت برند تجاری شان ملزم به پیروی از شرایط انتخاب نام برند می باشند تا نام درخواستی قابلیت ثبت پیدا کند و مورد تایید قرار بگیرد . نام‌هایی برگرفته از کلمات انگلیسی و یا زبان‌های دیگر، دسته چهارم در انتخاب نام برند است. در صورتی که نام برند شما قرار است جهانی باشد، شما باید به معنی آن در زبان‌های دیگر نیز توجه کنید. برای مثال سامسونگ در زبان کره‌ای به معنای سه ستاره و در زبان دانمارکی به معنای یک بازی خوب است.

اگر نام خلاقانه و منحصربه‌فردی را انتخاب کنید، شانس بیشتری دارید که در حافظه‌ها بمانید. مثلاً نام‌های اسنپ، تپسی، پپسی، گوگل و سونی برای زمان خودشان کاملاً خاص و متمایز هستند و به‌راحتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند. اگر نامی هست که قبلا ثبت شده از آن گذر کنید زیرا اگر از یک نام مشابه استفاده کنید شما شانسی برای مطرح نمودن شرکت خود ندارید. بعضی از شرکت ها به صورت عمد یک نام تجاری را که مشتریان آن را سخت تلفظ می کنند برای خود برمی گزینند . این استراتژی پر خطر تلاش می کند تا شرکت را بهتر از رقبایش نشان دهد. این نوع از اسامی اگر دارای بار مفهومی قدرتمندی باشند ماندگاری بالایی در ذهن مخاطبین خود بهره مند می شوند.

لوگو نوعی طرح گرافیکی، آرم یا نمایه‌ است که برای شناسایی یک کسب‌وکار، سازمان یا برند مورداستفاده قرار می‌گیرد. لوگوها به شکل‌های گوناگونی طراحی می‌شوند؛ گاهی در قالب یک طرح انتزاعی یا تمثیلی و گاهی در قالب نام شناخته ‌شده‌ی برند که با طرح‌های متفاوتی نوشته شده است. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه ثبت برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده می‌گیرند و نام برند پیشنهاد می‌نمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده می‌گیرند را جای تاسف دارند. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان‌ بزرگ باشد، از حال به فکر سازمان‌دهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود. یکی دیگر از ضعف‌ها این نوع از انتخاب نام برند این است که اگر قصد فروش شرکت را داشته باشید، نام شما همراه شرکت خواهد بود.

توصیه می‌شود پس از انتخاب نام برند حتماً فرایند ثبت قانونی آن را نیز طی نمایید تا امکان هیچ نوع سوءاستفاده‌ای از نام مخصوص شما وجود نداشته باشد. اسم برند شما معرف هویت کاری‌تان است و رضایت مشتریان با نام انتخابی شما گره می‌خورد. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد.

در زبان فارسی برداشت صحیحی از واژهٔ برند نشده؛ همین‌طور، ترجمه‌ها و معادل‌هایی که برای واژه «برند» در نظر گرفته‌شده صحیح نیست. فرهنگستان فارسی واژهٔ «نمانام» و در بسیار از منابع «نام تجاری» را معادل برند می‌دانند. اما حتی این عبارت «نام تجاری» که جلوتر به تعریف آن خواهیم پرداخت در مسائل حقوقی تعریف دیگری دارد. در ایران واژهٔ مارک و برند معمولاً معادل یکدیگر هستند و برای اشاره به محصول یا خدمتی به‌کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد.

  • به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید.
  • درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.
  • برند یا همان نام تجاری با لوگو یا نشان ( نماد ) تجاری یک شرکت، دو مورد کاملا متفاوت و جداگانه اند و ثبت لوگو با ثبت برند، فرق دارد.
  • مهم ترین بخش و دسته انتخاب اسامی برند آن است که اگر نتوانید نام مناسبی و خوبی پیدا کنید، می توانید آن را بسازید.

به بیان دیگر «برند» دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرتمند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند. انتخاب نام برند یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت یک کسب و کار است. نام هر برند می‌تواند در 6 دسته بندی قرار گرفته و باید ویژگی‌هایی خاص و منحصر به فرد داشته باشد و بتواند بر مخاطب تاثیر مثبتی بگذارد.

البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد. شما هیچ وقت نمی‌توانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید. این کار قانونی نیست و حتی از نظر گرفتن دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی هم به مشکل برمی‌خورید. پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد.

بعنوان مثال برند adidas را در نظر بگیرید که لوگویی بسیار مستقیم و مشخص از شکل یک سیب دارد. این باعث میشود مردم بتوانند خیلی راحت آن برند را به خاطر بسپارند. چرا؟ زیرا به جای اینکه فقط به حافظه زبانی خود تکیه کنند، می توانند حافظه بصری آن برند را هم ذخیره ثبت شرکت در تهران کنند. سروش مودب، دبیر کانون دانش آموختگان کارآفرینی دانشگاه تهران (۶ اردیبهشت ۱۴۰۰). برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند.

تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. ما برای هر یک از درس‌های متمم، یک نقشه راهداریم که به یادگیری آن درس کمک می‌کند. متمم مخففِمحلتوسعه مهارتهای من است؛ یک فضای آموزشی آنلاین برای بحث‌های مهارتی و مدیریتی. اگر برند شما بین المللی است می توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در پایان نام موردنظر استفاده کنید.