راهنمای انتخاب اسم برند

اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با ثبت برند چرم هستید، پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید. اسم فروشگاه اینترنتی خود را به یک محصول، شهر و یا یک مورد خاص دیگر محدود نکنید زیرا رشد کسب‌وکار ثبت شرکت شما را مختل می‌کند و در آینده شما را با مشکل مواجه می‌کند. به عنوان مثال اگر اسم فروشگاه خود را کتاب آنلاین بگذارید ممکن است در آینده بخواهید فروش محصولات دیگری را نیز آغاز کنید و این نام جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد.

راهنمای انتخاب اسم برند

در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن اسم‌های بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است. نام برند شما در مرکز تمامی فعالیت‌های بازاریابی‌تان قرار دارد و به همین دلیل مهمترین بخش از برنامه فروش محصولات‌تان به حساب می‌آید. اسم برند باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در بین مشتریان، رقبا و بازار هدف بتواند کسب‌وکار شما را به‌خوبی معرفی کند. البته برای این کار می‌توانید و به نظر ما باید از عالی‌جنابان گوگل و ویکی‌پدیا کمک بگیرید.

قابل ثبت بودن

اگر خواستید که به هر دلیلی نام موسس را روی یک برند بگذارید باید در ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید و سپس تصمیم بگیرید. دوره آموزش گوگل سرچ کنسول، دوره‌ای ویدیویی و جامع برای آنالیز و … بعد از راه‌اندازی سایت برای نگهداری از وب‌سایت و رساندن آن به مرحله‌ی درآمد زایی به خدماتی احتیاج دارید که… پس از استعلام از این سامانه در صورتی که قبلا ثبت شده باشد و همچنین برند های ثبت شده مشابه دیگر را به شما نشان خواهد داد .

  • برای انتخاب اسم برند، پیدا کردن ایده برای اسم شرکت، راهنمایی انتخاب اسم برند ایرانی و اطلاع از لیست اسامی خاص برای برند می‌توانید از کارشناسان ما در برند یک کمک بگیرید.
  • نام برند معنادار و مرتبط به فعالیت کاری در دسته بندی بعدی انتخاب نام‌های برند قرار می‌گیرد.
  • این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود.
  • چون این باعث می‌شود شما یک شرکت کپی شده و غیرواقعی به نظر برسید.

برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند. بسیاری از شرکت‌ها حاضر نیستند زمان یا منابع لازم را برای انتخاب بهترین اسم برند صرف کنند که این اشتباه است. ابتدا به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسم‌های مشابه را بررسی و استعلام اسم شرکت‌ها را نیز دریافت کنید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید. با توجه به اینکه واژه‌های طنزآمیز نظر افراد را به کسب‌و‌کارتان جلب می‌کنند ولی در نهایت منجر به فروش نخواهند شد.

خوب تا اینجای کار که همه چیز دقیقا همانی شده است که می خواهید، اما مشکل اصلی دقیقا از همان جایی پیش می آید که با همان نام تجاری خود اعتبار به دست آورده اید. تصور کنید بعد از شناخته شدن شخص یا شرکتی به طور عمدی یا گاهی هم سهوی از نام برند شما برای محصولات خود استفاده کند. این در حالی است که به سادگی می توانید برای این ثبت تغییرات محصولات خود یک برند و نام تجاری داشته باشید، این کار مزیت های بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه آن را به طور کامل شرح خواهیم داد. به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه ثبت یک برند چرم با توجه به فاکتورهایی مشخص می شود که همین موضوع باعث می شود که نتوانیم مبلغی را به طور دقیق برای این کار بیان کنیم.

مثلا وقتی اسم مغازه را آرایشگاه ریش و قیچی می ‌گذاریم، مشتری به راحتی می ‌تواند به هویت مغازه و کار ما پی ببرد. به این ترتیب وقتی کسی به مغازه ما می ‌آید این ذهنیت را پیدا می ‌کند که حسابی در کارمان مهارت داریم. یا وقتی یکی از مشتریان‌ مان به دوست خود می‌ گوید که چرا پیش ریش و قیچی نمی ‌روی؟ دوستش فورا می ‌فهمد که منظور از ریش و قیچی، آرایشگاه ماست. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلی‌ترین و خاص‌ترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلی‌ترین و خاص‌ترین ویژگی‌های آن است.

۱ نام برند خود را کوتاه انتخاب کنید

کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند. مشکل نام های ساختگی برند آن است که تعریف خوبی از آن ارائه ندارد. با اینکه ثبت این اسامی آسان است، اما نیاز به صرف زمان زیاد و بازاریابی قوی دارد تا در چشم مشتریان معنی داشته باشد. مسلم است که اسم وب سایت ساده در حال رشد، کلمات ویژه تنها در زبان انگلیسی، برای پیدا کردن سختر ثبت برند است، اما کارشناسان چگونگی تبدیل سایت شرکت به یکسایت خوب و راحت برای جستجو و به یاد ماندنی تلاش میکنند. خیلی از برندها هم ارتباط چندانی با نوع بیزنس خود ندارند اما بر جنبه حسی آن اسم تاکید میکنند. خیلی ها ممکن است وقتی برای اولین بار نام به گوششان خورد، تصوری از محصولات یا خدماتی که ارائه میکند نداشته اند اما وقتی میفهمند که نام یک کافی شاپ زنجیرهای است، به طور عجیبی در ذهنشان مینشیند.

البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است.

اما جنبه منفی آن‌ها، آسیب به برند با رشد و ایجاد تنوع در برند است. به ای معنی که اگر حوزه فعالیت کسب‌وکار در سایر زمینه‌ها افزایش پیدا کند. همچنین ثبت کردن نام‌های توصیفی در مناطقی که از کلمات یا عبارات رایج استفاده می‌کنند، بسیار سخت است. انتخاب اسم برند یک اصل اساسی برای هویت دادن به محصول یا نوع خدمت شما می باشد که باید با دقت کامل و در نظر گرفتن تمامی قوانین و شرایط مورد انتخاب قرار گیرد . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است .

به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه می‌گیرند. رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید، تبدیل به قسمتی از مجموعه بزرگ‌تر می‌شود.

مدیران و صاحبان مشاغل مدت هاست فرزندان نوپای خود را با نام هایی منحصر به فرد پرورش داده اند، بعد ها شرکت های مبتکر و آژانس های تبلیغاتی نیز وارد میدان شدند، و حالا این هنر، علم و مهارت شکلی تخصصی به خود گرفته. نام گذاری برند به تجارتی بزرگ تبدیل شده و برای استخدام یک شرکت کارکشته در این حوزه باید مبلغی بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار دلار یا حتی بیشتر، علاوه بر هزینه ی کارهای گرافیکی، بپردازید. ۲- مخاطب شناسی کنید تا نامی که انتخاب می‌کنید بتواند با مخاطبان کسب و کار شما ارتباط بیشتری برقرار کند. اکنون که مانع قانونی را برطرف کردید، جالب ترین قسمت اینجاست.

در این مقاله ۱۶ نکته مهم برای انتخاب اسم برند را بررسی خواهیم کرد که با توجه به این موارد می‌توانید یک نام تجاری ماندگار را انتخاب کنید. در این مقاله می خواهیم با ارائه راهنمای انتخاب نام برند ( انتخاب اسم برند ) به کسانی که قصد ثبت برند دارند کمک کرده تا بهترین نام برند را برای کسب و کار خود انتخاب کنند. قبل از آن که به سراغ ای پنج قدم برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حالا که در مراحل راه‌ادازی کسب‌وکار خود هستید، حتماً به صفحه «آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار» سایت ما سری بزنید و مطالبش را به هیچ وجه از دست ندهید!

۶٫ انتخاب و اجرا

سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود. پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. هر چند، به عنوان یک قاعده کلی، به یاد سپردن کلمات اختصاری برای مخاطبان سخت بوده و حتی برای ثبت برند نیز سخت تر می باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دامنه های .com از اعتبار بیشتری نزد مشتریان برخوردارند واستفاده از این دامنه‌ها برای سایت فروشگاهی شما در واقع نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود. این برند در واقع لباس های چاپی را به افراد با سلیقه ی بسیار خاص می فروشد. برای ایجاد یک نام برای برند خود آن ها جوهر را با لباس ترکیب می کند که ایده جوهر چاپ شده روی لباس را به افراد القا می کند. اگر بین دو ایده و یا کلمه برای نام فروشگاه خود مردد هستید و نمی دانید که کدامیک برای شما بهتر می باشد می توانید آن در را با یکدیگر ترکیب کنید.