علائم تجاری باید از صداقت، شفافیت و روشنی و وضوح برخوردار باشند یعنی جهت ثبت علامت تجاری باید به نحوی طراحی، ترسیم و تعیین را با دقت انجام دهید که موجب خطا، اشتباه، فریب و گمراهی مخاطب نباشد. سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.
- برای ثبت سریع و بدون مشکل برند، باید استعلام های لازم را انجام دهید و نام و لوگو تجاری مناسب و خلاقانه برای برند خودتون انتخاب کنید.
- با دانستن اینهاست که تازه تصمیم می گیرید اصلا برند ثبت کنید یا نه، شاید اصلا مدارک لازم برای ثبت را در اختیار نداشته باشید.
- اما پیش از آن نکات مهمی را که در ثبت برند و علامت تجاری بایستی رعایت شود را به شما معرفی میکنیم.
- درصورتی که علامت تجاری لاتین باشد٫ می بایست یکی از مدارک عضویت اتاق بازرگانی٫ کارت بازرگانی و یا Enamad سایت دارای درگاه دارای اعتبار به نام شخصیت حقوقی ارائه کند.
- نام کاربری و رمز عبور را باید به دقت نگه دارید زیرا برای پیگیری های بعدی و دریافت اطلاعات لازم، به آن نیاز خواهید داشت.
در این زمان وام هایی که بانک ها یا دیگر موسسات مالی ارائه می دهند از اولویت های سهامداران شرکت ها است و داشتن برند معتبر دریافت کمک های مالی موسسات را ممکن می کند. به شما پیشنهاد می کنیم که برای ثبت علامت خود از مشاوران و موسسه های حقوقی فعال در این زمینه کمک بگیرید تا مسیر ثبت نشان برای شما هموار باشد. این قوانین به فرد یا شرکتی که صاحب برند محسوب می شود، حق استفاده تمام کمال از منافع برند انتخابی را می دهد و اگر کسی بخواهد بدون آگاهی صاحب نام تجاری از آن استفاده کند، دچار مشکلات قانونی زیادی خواهد شد. رجیستر برند تجاری به تاجر و شرکت او اجازه شناخته شدن خواهد داد.
ماده51 ـ درصورتی که محل اقامت متقاضی یا مرکز اصلی تجارت وی خارج از ایران باشد، وکیل قانونی او که مقیم و شاغل در ایران است، میتواند به نمایندگی از او اقدامات لازم را انجام دهد. هرگونه تغییر در مالکیت ثبت یک علامت جمعی یا مالکیت اظهارنامه مربوط به آن منوط به موافقت قبلی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد. تغییر در مالکیت ثبت علامت یا علامت جمعی درصورتی که در مواردی مانند ماهیت، مبدأ، مراحل ساخت، خصوصیات یا تناسب با هدف کالاها یاخدمات سبب گمراهی یا فریب عمومی شود، معتبر نیست. ماده45ـ ثبت علامت جمعی یا اظهارنامه آن نمیتواند موضوع قرارداد اجازه بهرهبرداری باشد. سلام در حال حاضر ماهیانه فقط یک اظهارنامه ثبت برند می تواند درخواست داد. سلام وقت بخیر خیر می تواند در موضوع شرکت شرکت نباشد، برای ثبت برند هم و تعداد آن محدودیتی وجود ندارد.
ماده189 ـ تجدید نظر از آراء محاکم و نحوه رسیدگی، تابع مقررات آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی یا کیفری است. استفاده از علائم خلاف عرف جامعه و موازین اسلامی مانند استفاده از اسامی مقدس یا چهره آنها هم مجاز نیست. واژهای توصیفی مانند شیرین، ترش و شور را نمیتوان برای محصولات استفاده نمود. 5- امضا درخواست کننده ثبت برند تجاری یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد. این تنها بخشی از این اتفاق است چون قطعا مالک برند معروف بزودی از شما شکایت کرده و در صورت پیگیری های قضایی حتما به نتیجه خواهد رسید. این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد که به تعدادی از آن اشاره خواهیم کرد.
همینطور به دلیل رقابت های بالا در مناقصات تهران، داشتن یک برند مشهور و تثبیت شده برای پیشرفت در این حوزه لازم است. داشتن یک برند به صاحب آن کمک می کند تا جلوی استفاده دیگران از کالای خود را بگیرید. برند شما نمی تواند هم نام با یک مکان یا فرد مشهور در قرن حاضر باشد. در این باره استقبال از برند شرکت های ورشکسته زیاد نیست اما شرکت هایی که به دلایل دیگر و حتی در اوج معروفیت برند تصمیم به انحلال شرکت می گیرند بسته به محبوبیت برند شان می توانند سود بالایی از واگذاری برند به شرکتی دیگر بدست آورند.
مدت زمان ثبت برند لاتین
در صورتی که پرونده ثبت علامت توسط موسسه ثبتی ذهن ناب پیش رود امضاء وکالتنامه وکیل جهت پیگیری امور اداری. هنگامی که این علامت برای شناسایی سرویس ها مورد استفاده قرار می گیرد (نه به عنوان محصولات) علامت های خدمات نامیده می شوند، با اینکه آن ها در حالت کلی همان علائم تجاری را پوشش می دهند. در صورتی که پاسخ هر کدام از موارد بالا مثبت هست، باید از طریق مراجعه به مراجع قانونی و از طریق ارائه دادخواست یا شکوائیه (بسته به مورد) و پیگیری مورد، از حقوق قانونی خودتون دفاع کنید. در چنین شرایطی متاسفانه شما نمیتوانید ثبت شرکت به بهرهمندی از حمایتهای قانونی خیلی امیدوار باشید و اثبات این موضوع که شما مالک اصلی برند هستید و طرف مقابل از نام و نشان تجاری شما سوء استفاده کرده است، کاری سخت و دشوار خواهد بود. برای شخص حقوقی بصورت کامل مشخص شده است که با مشاهده آن میتوانید از هزینههای مربوطه بصورت دقیق مطلع شوید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید، کارشناسان با تجربه ما پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود. قبل از شروع هر اقدامی ابتدا برند مورد نظر خود را استعلام نمایید تا از درصد موفقیت ثبت شدن آن اطلاع پیدا کنید.
چند روز پیش به اشتباه در قسمت ثبت درخواست، یک درخواست خالی با عنوان انصراف از کالا ثبت کردم. داخل سایت هیچ راهی برا یلغو و یا کنسل کردن این درخواست پیدا نکردم، چندین بار تیکت زدم که ا ونم در مرحله در انتظار کارشناس مونده. هیچ راهی برای لغو این درخواست وجود نداره؟ تلفنی هم متاسفانه کسی پاسخگو نیست.
همان طور که در مقالات پیشین نیز ذکر شد، با توجه به عبارت “و غیرآن” در ماده یک مثال ها حصری نیست و هرچیری که از نظر قانونی منعی نداشته باشد می تواند به عنوان علامت تجاری مورد استفاده قرار گیرد. درخواست ثبت علامت تجاری باید شامل بازسازی واضحی از آرم با تمام رنگها طرحها و نقش های سه بعدی آن ، برای ثبت درج شود. چنانچه متقاضی در برند خود از حروف انگلیسی استفاده کرده باشد، می بایست کپی کارت بازرگانی خود را تحویل دهد؛ در غیر این صورت نیازی به تحویل آن نیست. اولین شرط ثبت برند فوری، استعلام قابلیت ثبت برند می باشد؛ ثبت برند فوری به صورت انحصاری صورت می گیرد، یعنی برند شما دارای حقوقی می باشد که هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی مجاز به ثبت آن نمی باشد. علاوه بر مطالعه این مطلب شما می توانید با پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته ما نیز در تماس باشید و جدیدترین اخبار و اطلاعات و همچنین شرایط و مدارک در نظر گرفته شده را در مورد برند و روند قانونی ثبت آن به دست بیاورید.
اگر چنانچه مسئله یا ابهامی در رابطه با چگونگی تکمیل اظهارنامه، مراحل ثبت و طبقه بندی برند و … هنوز در ذهن شما باقی مانده است می توانید آن را در وب سایت ثبت کاج جستجو یا با شماره تلفن های مذکور برای بهره مندی از مشاوره های کارشناسان موسسه تماس بگیرید. اما در این میان توجه داشته باشید که شرکت های سودجوی بسیاری وجود دارد که با اطلاع یافتن از عدم ثبت علامت تجاری شما ممکن است از محبوبیت آن در بازار برای پیشبرد مقاصد خود استفاده کنند و محصولات خود را به اسم شرکت شما و با استفاده از برندتان در بازار به فروش برسانند. هزینه های مربوط به ثبت علامت تجاری، با مراجعه به سامانه (ssaa.ir) و به شکل اینترنتی پیگیری ثبت تغییرات شرکت قابل پرداخت می باشد. شما عزیزان می توانید به راحتی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید و برند خود را به ثبت برسانید، اما ممکن است از کارهای اداری زیاد خوشتان نیاید و یا هم چنین هنوز برند و نشان تجاری خود را انتخاب نکرده اید و یا نسبت به آن شک دارید. اگر برند ثبت شده از نظر اسم و شکل لوگو و هم آوایی داشتن شاکی داشته باشد درخواست ثبت علامت تجاری شما باطل و منحل می شود . توضیح اینکه خطر گمراهی علامت به طور نسبی میباشد و در مقایسه نمودن علامت با محصولاتی که معرفی مینماید، ممکن است اغفال کننده باشد و موجب باطل بودن آن شناخته شود، درحالی که نسبت به کالاهای دیگر اغفال کننده نباشد.
این اقدام شما همچنین باعث میشود که روند ثبت لوگو لاتین زمان کمتری ببرد. زیرا اگر عبارت پیشنهادی تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی درخواست شما را بازگشت خواهد زد. از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال میشود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است.
تمامی حقوق این وب سایت برای موسسه حقوقی بین المللی دادپویان حامی محفوظ است . یعنی به فرض مثال اگر نوشابه کوکاکولا برند خود را تنها در طبقه مواد غذایی و آشامیدنی ثبت کند، شخصی دیگر می تواند آن برند را در طبقات دیگری غیر از مواد غذایی و آشامیدنی ثبت نماید. در حالی که ” علامت تجاری ” کالا ، خدمات یا محصولات یک تولید کننده یا شرکت را معرفی می کند. اگر برند ثبت شده ای دارید، قطعا به اطلاعاتی در مورد تمدید برند، انتقال برند و روند انجام کار نیاز دارید، لذا متن زیر می تواند کمکتان کنید تا در مورد تمدید برند یا انتقال برند اطلاعات بیشتری کسب کنید. مثلا اگر می خواهید برندی را در حوزه مواد غذایی ثبت کنید، میبایست جواز کسب یا جواز تاسیس کارخانه مواد غذایی داشته باشید.
ب مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت برند برای شخص حقوقی:
زمانی که شرکت شما برند خود را ثبت نماید شاهد جذب سرمایه گذاران بیشتری برای همکاری و مشارکت در فعالیت آن خواهید بود. بعد از بیان مطالب بالا حال باید به نکته بسیار مهمی اشاره کنیم که باعث خوشحالی و رضایت شما خواهد شد. کارشناسان ما در موسسه کاج به دنبال این هستند که کارهای ثبتی را برای شما ساده و آسان کنند، از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که در انتخاب شرکتی که کارهای ثبتی شما را انجام می دهد، نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا نیازهای شما به درستی برطرف شود.
در اینصورت باید تعیین کنید که هر کدام از اشخاص مذکور، مالک چند درصد از برند هستند. در چنین حالتی موضوع رسیدگی به اعتراض شما در نوبت بررسی کمیسیون مربوطه قرار میگیرد که این نوبت معمولاً بسیار زمانبر و طولانی خواهد بود. ابتدا استعلام نمایید عین یا شبیه برندی که قصد ثبت آن را دارید قبلاً در همان طبقه ثبت شده است یا خیر. با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مشهور مشاوره تخصصی رایگان داشته باشید. محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظامها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند، تایید میشود. البته مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد.