باید مطمئن شوید که نام انتخابی تان هیچ گونه ارتباط منفی نداشته باشد؛ چیزیکه حتی ممکن است شما از آن باخبر نباشید، اما به هر حال این اصل مطلب را توجیه نمی کند. ممکن است این امر کاملاً مضحک به نظر برسد اما اگر متوجه شوید که انجام ندادن یک جستجوی ساده در اینترنت قبل از انتخاب نام برند ممکن است منجر به چه نتایج فاجعه باری شود شگفت زده خواهید شد. معمولاً می توانید با مشورت با دوستان و خانواده خود از وقوع این مشکلات پیشگیری کنید؛ شاید این امر ناشی از یک شکاف فرهنگی و یا شکاف بین نسل ها باشد. مثلا ممکن است معنی کلمه اسپانیایی که شما برای نام برند خود انتخاب کرده اید در زبان رومی به معنی عیاشی باشد؛ البته این موضوع کاملاً قابل درک است، چون شما هیچ تصوری از معنی یک کلمه در یک زبان دیگر ندارید. شبیه همین امر ممکن است در هنگام ارجاعات فرهنگی اتفاق بیافتد. توجه داشته باشید در انتخاب نام برند باید از کلمات ساده ، قابل فهم که نوشتار ساده ای دارند بهره بگیرید تا در آینده مجبور به تغییر برند نشوید چرا که همین امر تاثیرات منفی جبران ناپذیری را در تبلیغات و فروش محصولات شما خواهد داشت .
بنابراین طبیعی است که مردم به سراغ نامهای بد نمیروند و ترجیح میدهند به برندهای خوشنامتر مراجعه کنند. اگر نامی که برای برند خود انتخاب میکنیم، تکراری یا نزدیک به نام برند دیگری باشد، ممکن است با برندهای دیگر اشتباه ثبت برند گرفته شود و این اصلاً خوب نیست. اگر نام که انتخاب میکنیم، منحصر به فرد یا کمیاب باشد، بهتر ما را معرفی خواهد کرد. پس ار انتخاب نام تجاری فعالیتمان بهتر است در پی یافتن یک آیکون، لوگو یا طرح اختصاصی باشیم.
مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است. زیراکس برند اول دستگاههای فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. دماوند، کوهی که چشمههای آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است.
نام برند باید چه بگوید ؟
اما آیا همه ی اشخاص جامعه و خصوصا مخاطبان هدف شما این گونه تفکرخواهند کرد؟ پس در انتخاب نمودن اسم برند خود بسیار دقت داشته باشید تا هیچ گونه محتوای توهین آمیزی و بی ارتباطی با کار شما در آن وجود نداشته نباشد. اگر شما بدنبال انتخاب یک نام برند مناسب برای استارتاپ، محصولات، خدمات و کسب و کار خود هستید، خوب است که قبل از آغاز این کار به ماهیت تجارت خود توجه کنید. ممکن است در حال حاضر یک سری مشتری داشته باشید و به تازگی شروع به انتخاب نام برند کرده باشید. مثلا قبلا از طریق بازاریابی در اینستاگرام محصولاتتان را میفروختید و برند شخصی خود را راه نینداخته بودید؛ ولی حالا میخواهید ثبت برند انجام دهید و محصولاتتان را در پلتفرمهای گستردهتر بفروشید. و این ضربالمثل معروف در مورد انتخاب اسم برند هم صدق میکند.
راه های مختلف و زیادی برای انتخاب نام برند وجود دارد که در مقالات بعدی به روشهای دیگری از انتخاب نام برند اشاره خواهیم کرد. این مثال را ذکر کردیم تا بهتر با مفهوم انتخاب نامی متفاوت و گاها عجیب آشنا شویم ، نامی که متفاوت باشد و همین متفاوت بودن بتواند آن را در اذهان نگه دارد . چه کسی ابتدا می توانست قبول کند اپل ارتباطی با گوشی تلفن همراه و تکنولوژی های دیجیتالی داشته باشد ؟ ولی در عین انتخاب نامی متفاوت و کیفیت بالا این نام طوری جا افتاد که دیگر کسی نمیتواند به نام آن خرده بگیرد و نام آن را عجیب بداند .
در ضمن این کار می تواند راهی عالی برای اطمینان صد درصدی از معنی کلمه ای باشد که انتخاب کرده اید. مثلا کلمه « Disperse» می تواند به معنی پخش بذر و رشد دانه ها باشد، اما می تواند به شخصی خل مزاج و ابله نیز اشاره داشته باشد. این کلمات می توانند مرتبط با هر چیزی باشند از ارزش ها و محصولات ثبت شرکت در تهران و خدمات گرفته تا حتی کلمات مرتبط با بازار هدف. به یاد داشته باشید این شما هستید که تعیین می کنید برند لباس تان شبیه کدام یک از این کلمات باشد. در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید .
اسم های اصیل ایرانی برای شرکت
در این بین افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به فعالیت و افتتاح مغازه کرده اند به دنبال نامی خاص برای مغازه خود کرده اند . یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد . اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . سلام و عرض ادب وقتتون بخیر, اسم برند برای محصولات شرکت لبنیات چی پیشنهاد میکنید? انتخاب اسم برند هنری برای اشخاصی که به امور هنری می پردازند بسیار مهم می باشد.
- طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد میشود که بررسی همه آنها وقت زیادی میگیرد.
- برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند.
- معمولاً برندهای جغرافیایی برای بناها در نظر گرفته میشوند؛ مثلاً وقتی پاساژي ساخته میشود، براساس اهداف تجاری آن مکان، برندهای مکانی یا جغرافیایی برای آن در نظر گرفته میشود.
- نام تجاری، نام شرکت، نام بازرگانی و غیره است که باید به ثبت رسیده و در فعالیتهای حقوقی و قانونی مورد استفاده قرار میگیرد.
- در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی میکنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر میدهید.
- ممکن است راههای مختلفی هم وجود داشته باشد اما بهترین اسامی خاص برای برند را تنها میتوان با تمرکز بر روی مشتری به دست آورد.
نام برند شما باید بهیادماندنی باشد و تعیین یک نام بهیادماندنی مسلماً کار سادهای نیست. 4-زمانی که نام تجاری انتخاب شده توسط شما، موجب گمراهی مخاطبین شود. ما هم اگر بخواهیم به صورت لحظهای به شما نامی معرفی کنیم این غیرحرفهای ترین کار ممکن خواهد بود.
برندسازی برای کسب و کارهای کوچک و تازه کاران
این باعث میشود مردم بتوانند خیلی راحت آن برند را به خاطر بسپارند. چرا؟ زیرا به جای اینکه فقط به حافظه زبانی خود تکیه کنند، می توانند حافظه بصری آن برند را هم ذخیره کنند. فیسبوک را یکی از راههای تبلیغاتی خود در آینده در نظر بگیرید.
حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . اغلب اشخاصی که کسب و کارشان در مغازه می باشند و یا فروشنده پیگیری ثبت تغییرات شرکت می باشند تمایل به ثبت اسم لاتین برای مغازه دارند. باید توجه داشته باشید که برای ثبت اسم لاتین برای مغاره و یا شرکت باید کارت بازرگانی داشته باشید و ثبت آن مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد.