Content
تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. این روشی است که امروزه بسیاری از شرکتهای ایرانی روی آن تمرکز دارند. مثلا نام شرکت شما کالاسازان خوشخواب هزاره سوم است و شما روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز مینمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت .
سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناسها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند.
- اگه مشتریانی دارین میتونین با روشهایی مثل ارسال ایمیل ازشون بخواین که در مورد اسم برندتون نظر بدن.
- آدیداس و اپل دوبرندی هستند که بسیار راحت قابل تشخیص و متمایز هستند.
- حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود.
- بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند.
انتخاب اسم برند زیبا و متفاوت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا به محض انتخاب اسم، برند شما تا همیشه با آن اسم شناخته می شود. به دست آوردن و انتخاب اسم برند مناسب می تواند در بلند مدت به اصالت اسم تجاری شما اضافه کند. ، امروزه برای ثبت و پیشرفت تمام کسب و کارها، انتخاب نام برند حرف اول را میزند.
اگر نام تجاری یک کسبوکار به درستی و با المانهای هدفمند انتخاب شود، میتواند به طرز شگفتانگیزی مشتریان یا مخاطبان آن کسبوکار را تحت تاثیر قرار دهد. تو مقالهای که مطالعه کردین در مورد انتخاب نام برند و اهمیت اون صحبت کردیم. گفتیم یه نام برند مناسب چه ویژگیهایی رو باید داشته باشه که هم تو ذهن مخاطب تصویر خوبی شکل بگیره و هم با هدف اون برند هماهنگ باشه. در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل میتونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسونتر کنه. در آخر ایدههایی رو گفتیم که شما هم میتونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین.
نخستین قدم: هویت بنیادین برند خود را تعریف کنید
مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آنها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. مدیران و صاحبان مشاغل مدت هاست فرزندان نوپای خود را با نام هایی منحصر به فرد پرورش داده اند، بعد ها شرکت های مبتکر و آژانس های تبلیغاتی نیز وارد میدان شدند، و حالا این هنر، علم و مهارت شکلی تخصصی به خود گرفته. نام گذاری برند به تجارتی بزرگ تبدیل شده و برای استخدام یک شرکت کارکشته در این حوزه باید مبلغی بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار دلار یا حتی بیشتر، علاوه بر هزینه ی کارهای گرافیکی، بپردازید.
همچنین تمامی کلماتی که با کسب و کارتان مرتبط هستند میتوانند در انتخاب نام برند بسیار کمک کننده باشند. در این مقاله شما با مراحل نام گذاری برند آشنا خواهید شد تا نامی خلاقانه و منحصر به فرد برای برند خود انتخاب کنید. در کشور ما هم با توجه به تفاوتهای فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی ثبت تغییرات شرکت دارد. بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آنها به مشتریان بیشتر می شود. به همین خاطر مهم است که از همان اول انتخاب اسم برند برای برندسازی را مهم بدانید و برای آن هفته ها و شاید ماه ها زحمت بکشید.
قسمت جالبترین بخش فرآیند انتخاب اسم برند برای کسب و کار میباشد. همه دوستان و شریکان خلاق خود را که فکر میکنید میتوانند به شما کمک کنند را به یک عصرانه دل انگیز دعوت کنید و از منابع فکری آنها تا جایی که میتوانید استفاده کنید. این سه عامل همه اهداف شرکت شما را به تصویر میکشند و هر کاری که قصد دارد آن را انجام دهید را تحت تأثیر قرار میدهند.
نام، ایمیل و وبسایت من را در این مرورگر ذخیره کن برای دفعه بعد. پس از استعلام از این سامانه در صورتی که قبلا ثبت شده باشد و همچنین برند های ثبت شده مشابه دیگر را به شما نشان خواهد داد . به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های برند آن است که باید عامل تفاوت کالا یا خدمت شما از سایرین و رقبا باشد . مخفف نام ها مانند () و یادتان باشد اگر نام برند شما انگلیسی باشد باید از حروف بزرگ استفاده کنید. نام تجاری شما باید به نحوی انتخاب شود که سایرین نتوانند از آن نام استفاده کنند.
دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با وزیر بهداشت عمان
ما به شما پیشنهاد میکنیم به محض انتخاب اسم برند دامنه اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و آیدی شبکههای اجتماعی مرتبط خودتان را ایجاد کنید. حتی اگر الان قصد راه اندازی کسب و کارتان را ندارید چون احتمال این که دامنه آیدی مورد نظرتان توسط فرد دیگری اشغال شود خیلی زیاد است. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری بروید و بررسی کنید که کدام یک از این نامهای تجاری در دسترس هستند.
در مورد فرا رسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشدار داده نمیشود. یعنی بشود آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مانند جگوار، اپل، عقاب، ردبول مثالهای خیلی خوبی برای یک اسم بصری ثبت شرکت در تهران هستند. زیرا همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد از دسته طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است. چرا که مخاطبان با شنیدن نام آن برای اولین بار، زمینه تصورات خود را راجع به آن کسب و کار میسازند.
چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان ثبت برند تجاری بخورد. بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند. انتخاب یک نام مناسب در نام گذاری برند مانند داشتن عدد اکتان بالاتر است. بله این کار هزینه بر خواهد بود، اما در عین حال به شما این فرصت را خواهد داد که نظر ها را به سوی خود جلب کنید و حرکتی در راستای نوسازی برند خود کرده باشید.
اما پیدا کردن تک تک اسم های نشئت گرفته از طبیعت و یا آشنایی با تمام کهن الگو ها و انتخاب درست آن ها، کار بسیار مشکل و زمان بری است. به همین خاطر به شما پیشنهاد می دهیم که از موتور اسم ساز اسمینا استفاده کنید تا به بهترین شکل و کمترین زمان ممکن بتوانید به ایده اسم برند مناسب کسب و کارتان دست یابید. انتخاب اسم برای برند با وجود اسمهای تجاری زیاد، باعث شده است تا بعضی از شرکتها اسم خود را اختراع کنند. در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو از بارزترین نمونه نامهای ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد. گوگل، آمازون، بنز و … کافیست این اسم های برند خارجی جذاب را بشنوید و تصویر سازی کنید از آنچه که این برندها انجام می دهند.