انتخاب نام برند

انتخاب نام نباید به یک پروژه 6 ماه برای شما تبدیل شود. شما می‌خواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد. بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید می‌توانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید.

و این درحالی است که امکان ثبت نام های تکراری در شرکت ها وجود ندارد و باید توجه داشته باشید تا نام مشابه نیز انتخاب نگردد . دربخش آموزشهای آکادمی برنژ درحال آماده کردن دوره جامعی هستیم که با شرکت در آن دوره می تونید روش رسیدن به نام مناسب به برندتون رو اونجا آموزش ببینید. تنها به دلیل اینکه نامی خوشایند ماست یا جذابیت خاصی برایمان دارد ؛ یا از فرمولی تبعیت می کند نمی تواند دلیل بر انتخاب ما باشد. در یک طوفان فکری ناگهان این واژه، به ذهن Danial Ek یکی از اعضای تیم موسس شرکت رسید و توجهشان را جلب کرد. امروزه آنها این اسم را ترکیبی از spot + identify ثبت شرکت در تهران می شناسند. غول اینترنتی گوگل اسم خودش را از واژه ریاضی googol ( به معنی عد یک با صد تا صفرجلوی آن) گرفته است.

  • مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری.
  • باید بگوییم که در این مرحله بی‌رحم باشید و اگر انتخاب‌هایتان بالای 100 عدد هستند که حتماً باید باشند سعی کنید ابتدا آن‌ها را به کمتر از a hundred سپس به کمتر از 50 و در نهایت به حدود 20 اسم کاهش دهید.
  • سلام دوست عزیز، لطفا جهت مشاوره با تلفن های مجتمع ثبتی ایلیا تماس برقرارکنید.
  • در میان سه سیلاب حداقل یکی از آن‌ها باید اسم خاص باشد.

اگر برند زیبا باشد و همراه با تجربه برند عالی باشد ، حتما مشتریان عاشق آن خواهند شد . اگر تجربه برند نامناسب باشد ، نام برند برای هر محصول یا خدمتی بد به نظر می‌آید. بسیاری که عاشق یک برند هستند نه به خاطر معنی فنی ، ساختار، یا معیارهای زبان‌شناختی آن است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. حتی اگر یک نام برند زیبا ، جذاب و متفاوت ثبت نموده باشید ، باز با ایجاد یک تجربه برند بد ، به برند خود یک تیر خلاص زده‌اید.

استفاده از استعاره مربوط به فعالیت شرکت

این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب وکارهاست. مثلا استفاده از نامی مانند “لوازم آشپزخانه مروارید” شما را به لوازم آشپزخانه محدود خواهد کرد. استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم می‌تواند توصیفی از شرکت شما باشد. هدف ما رشد و توسعه برند و برندسازی است به صورت آنلاین و در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده برند به صورت مستقیم می باشد. به امید اینکه در آینده نه چندان دور شاهد برندهای جهانی باشیم که منشا ایرانی داشته باشند.

کارولین توسط خانواده‌های مرفه خاص از قرن 17 به بعد مورد استفاده قرار گرفت. این نام فرم انگلیسی شده Cinaed است و احتمالا به معنای متولد شده از آتش می‌باشد. این نام از استفان گرفته شده و اسم اولین شهید مسیحی است. نام او از کلمه یونانی استپانوس به معنای ” حلقه گل، تاج” مشتق شده است. این نام تا زمانی که جورج اول در سال 1714 به پادشاهی نرسیده بود، زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. جوزف فرم انگلیسی نام عبری یوسف است و به معنای “خدا پسری دیگری به شما عطا کند” می‌باشد.

با وجود همه مشکلاتی که سر راه وجود دارد تفکرات و تمرکزات شما باز بهترین راه حل ممکن است. البته ممکن است راهکارهای متفاوتی وجود داشته باشد اما باز هم بهترین اسامی را برای برند می توان با تمرکز بر مشتریان بدست آورد. اکنون که همه این موانع قانونی را گذرانده‌اید به ثبت برند مهمترین مرحله می‌رسید یعنی تست اسم برند برای کسب و کار. از بین آن ۱۰ یا ۱۵ اسم مرحله قبل باید در آخر فقط اسم باقی بماند. به احتمال زیاد این قسمت ناامید کننده ترین بخش انتخاب اسم برند می‌باشد زیرا خیلی از اسم‌هایی که دوست دارید امکان دارد از قبل رزرو شده باشند.

اسمهای خاص برای برند

اما باید توجه کنید که نام برند شما در واقع تنها بخشی از برند شما است. نام برند در مجموع در کنار لوگو، تایپوگرافی، طراحی گرافیکی، شعارها، آگهی‌ ها، رویدادها، شبکه ‌ی فروش و دیگر موارد، برند شما را می‌ سازند. در نتیجه تنها تمرکز ر روی نمونه اسم برند کافی نیست و باید روی تک‌ تک این موارد دقت داشت تا با کسب موفقیت در همه ی این بخش‌ ها به موفقیتی کلی و بزرگتر رسید. اگر در این زمینه بودجه‌ ی کافی در اختیار داشته باشید، می ‌توانید با بهره مندی از یک مشاور حرفه ‌ای و استفاده از راهنمایی ‌های او در انتخاب نام برند تلاش کنید.

کارولینcarolyn:

انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. و در پایان انتخاب یک اسم مناسب برای کسب‌وکار شما می‌تواند چالش برانگیز و خسته کننده باشد. حال که به نام‌های انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آن‌هم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید ثبت تغییرات شرکت برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمی‌توانید این‌گونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جواب‌هایی واقعی برسید. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا می‌کند توجه داشته باشید.

حتی اگر الان قصد راه اندازی کسب و کارتان را ندارید چون احتمال این که دامنه آیدی مورد نظرتان توسط فرد دیگری اشغال شود خیلی زیاد است. من میخوام شرکت بازرگانی،تجاری مهندسی ثبت کنم و خدمات فنی مهندسی و بازرگانی به شرکت های خارجی که می خوان تو ایران فعالیت کنن ارائه بدم. و هم بتونم تو زمینه واردات در زمینه قطعات خودرو و محصولات دانش بنیان فعالیت داشته باشم.چه نوع شرکتی مناسب هست؟ سهامی خاص رو انتخاب کرده بودم. چون سابقه شرکت رو هم برای مهاجرت در سال بعد لازم خواهم داشت، لازمه که از نظر حقوقی،آفیسر وقتی سابقه شرکت رو بررسی میکنه توجیه پذیر باشه.

انتخاب اسم برند از مقوله های مهم و حساس در ثبت برندمی باشد. در جهت انتخاب اسم برند بهتر است برای اسم برند خود از اسامی ایرانی استفاده کنید زیرا اسم برند ایرانی ریشه فارسی دارد و تلفظی آسان خواهد داشت. اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. یکی از مواردی که باید در هنگام ثبت برند خود در نظر داشته باشید ، انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای برند می باشد . با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید .

این نام در میان پیوریتن انگلستان تا حدودی به دلیل ارتباط آن با کلمه دلسوزی و شفقت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادوارد از ēad به معنای” رفاه و ثروت” و weard به معنای” حفاظت و نگهبانی” گرفته شده است. این نام یکی از قدیمی ترین نام‌هایی است که قبل از فتح تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. ادوارد حتی به سایر زبان‌های اروپایی نیز صادر شده است.

به ذهن سپردنش برای مخاطبان راحت نیست چون ذاتاً یک کلمه مخفف شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‌کند. ولی اکنون زمانه عوض شده است و اسم گذاری نوزاد یک فرآیند دور و دراز می‌باشد. نامی که انتخاب می کنید بخش جدایی ناپذیر از برند شرکتتان را بر عهده خواهد داشت. هر اسم برند تنها ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید.