تبلیغات به کمک روش های متفاوتی که کسب و کارها آن را به کار می گیرند، به شکل بسیار پیچیده ای از ارتباطات تبدیل شده تا بتوانند پیام خود را به مصرف کننده انتقال دهد. تبلیغ کنندگان امروزی طیف وسیعی از انتخاب ها در اختیار دارند. سلام لطفا من را برای انتخاب یک اسم اصیل ثبت برند ایرانی برای نامگذاری یک شرکت تبلیغاتی مساعدت فرمایید. بهترین فرد جهت کمک برای انتخاب نام برند ، مشاور و یا مدیر برند می باشد … هیچ فردی در سازمان نمی تواند به صورت تخصصی و استاندارد و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد حرفه ای انتخاب نام ، برای برند نام انتخاب کند.
بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند. مثلا “اخبار رسمی” که یک سرویس کمپین رسانهای و نشر رپورتاژ آگهی است نامی را انتخاب کرده که به نظر میرسد باید منبع اخبار رسمی نهادهای ملی باشه. در مقابل استارتاپ “مامانپز” (که یک پلتفرم توزیع غذاهای خانگی هست) یک ارتباط واضح و نزدیک با موضوع کسب و کار داره. مرتبط نبودن نام با اهداف و موضوع کسب و کار، خیلی وضع را بد میکنه. من مسلم ابراهیمی هستم و همه من را به عنوان طراح فونت و بنیانگذار فونتایران میشناسن اما از اونجا که سالهای زیادی در بازار کار گرافیک و تبلیغات مشغول بودم.
- قسمت جالبترین بخش فرآیند انتخاب اسم برند برای کسب و کار میباشد.
- به من گفته بودند از این سایت های شرط بندی دارد.
- از نمونه اسم برند ایرانی مرکب میتوان شوکوپارس، نامی نو، پارس خزر و غیره را مثال زد.
- میتوانید در انتهای کار تعدادی از این اسمها را رایگیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید.
- با اینکه به چند اسم از این طریق رسیدم و برای بررسی دقیقتر از دیکشنری کالینز استفاده کردم.
متولدین این ماه شنوندگان بسیار خوب و برای دردودل فوق العاده هستند. این افراد طبیعتاً برای شغل هایی که نیازمند ارائه ی پند و اندرز است مثل مشاوره، حقوق، روانشناسی، روانپزشکی و تدریس بسیار مناسب هستند. اینها افرادی احساساتی هستند، به همین دلیل نسبت به احساسات دیگران نیز حساس می باشند و هر کاری از دستشان برمی آید برای رفع درد و رنج دیگران انجام می دهند. بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید برای این کار شما میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری طبق محصول یا خدمت خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نمیباشد ولی کم کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید. اگر اکنون مشتریانی برای محصولاتتان دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مانند ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید در مورد اسم برند جدیدتان نظر بدهند.
نظرات
در این تحقیق، میتوانیم ارزیابی کنیم کدام اسم، موقعیت و شخصیت برند ما را بهتر نشان میدهد و همچنین مواردی همچون قابل فهم بودن و شفافیت اسامی انتخابشده را هم در نظر بگیریم. توصیه میکنیم که فهرست کوتاهی از اسامی برند بسازید و سپس آن را در قالب یک نظرسنجی برای مخاطب هدفتان عرضه کنید. ما توصیه میکنیم که وقتی دنبال اسمی برای برندتان هستید به شعارتان هم فکر کنید. اسامی توصیفی کاری که انجام میدهند را میگویند مثل تنباکوی آمریکایی بریتانیایی یا مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا.
برای مثال شرکتهایی مانند بیامو و یا آیبیام از اختصار استفاده کردهاند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکتها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان ثبت تغییرات شرکت در اختیار دارند. چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد. متخصصان پیشنهاد میدهند اسمی که انتخاب میکنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود.
مفتی اعظم کرواسی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت
شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب میکنید ویژگیهای یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید. سوالتون رو باید اینطور جواب بدم که ما از رسانههای اجتماعی برای تقویت و معرفی بیشتر کسب و کارمون باید استفاده کنیم و بیس و پایه اصلی کسب و کارمون همون سایت ما هست.
از اینرو نیازمند حرفه هایی هستند که در آن فرد باید روی پای خود بایستد. این افراد بانکدارها، دانشمندها، حسابدارها و معلم های خوبی خواهند شد، چون اینکارها نیازمند صبر و استقامت است. سرنوشت شغلی و مالی شما در هوروسکوپ شما نوشته شده است.
ولی باید برای کسب و کار خود یکی را انتخاب کنید. در این بخش قصد معرفی روش برای فعالیت و پرداختن به همه موضوعات و زیرشاخههای حوزه کاریتان را نداریم. شما با شناخت بخشهای مختلف حوزه فعالیت خود در اولین مرحله با چندین اسم طرف میشوید. در واقع با نوشتن شاخههای اصلی و فرعی موضوع فعالیتتان با تعداد زیادی اسم طرف خواهید بود که اولین مرحله ممکن است یکی از آنها توجه شما را بهخود جلب کند. برای پیدا کردن نام کسب و کار ابتدا باید بهخوبی حوزه فعالیت خود را بشناسید.
در کنار خوش آهنگ بودن، باید به این موضوع هم دقت کنیم که تلفظ اون کلمه برای همه راحت باشه و فَک و زبون مردم برای گفتنش قفل نشه! مثلا قونقا که یک سرویس تاکسی اینترنتی در تبریز هست هم آهنگ داره و هم مرتبط به موضوع حمل و نقل هست اما گفتن این کلمه آذری برای فارسی زبانها راحت نیست. این مشکل در رابطه با اسمهای فارسی که از زبان انگلیسی ثبت شرکت در تهران گرفته میشه هم وجود داره مثل دیدئو که یک وبسایت مربوط به اشتراک گذاری ویدئو هست و تلفظش آسون نیست. بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد. با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود.
سایت Namelix یک سرویس آنلاین برای پیشنهاد اسم کسب و کار اسم برند است. شما میتوانید با مشخص کردنکلمه کلیدی اصلی خود کسب و کار پیشنهاد گرفتن اسم را شروع کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که نام انتخاب شده شما، نام یک کسب و کار خارجی نباشد. برای مثال یک دامنه داتکام با موضوع کاری دیگری فعال نباشد.