Content
در پایان جلسه را با حداقل سه گزینه برای اسم برند تجاری به اتمام برسانید. این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan بهاندازهای ساده هستند که حتی یک کودک هم میتواند آنها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد ثبت برند باید در زمان انتخاب اسم برند به 9 معیار متفاوت زیر توجه نمود. انتخاب نام برند برای ثبت شرکت و ساخت سایت موضوع آموزشی امروز آراد است که یاد می گیرید چگونه نامی برای برند خود انتخاب کنید و بهترین اسم و نام برند از چه حروفی تشکیل می شوند و چگونه سایتی متناسب با نام برند خود ثبت کنید. حالا سعی کنید بر اساس این مجموعه از کلمات و توصیفات اسم مناسبی پیشنهاد دهید.
انتخاب نام برند توصیفی زمانی صورت میپذیرد که شما بخواهید به صورت دقیق کار شرکت خود را تشریح نمایید. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نامهای بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد. برای رسیدن به اسم مناسب و زیبا ، اول باید داستان برند خود را کشف نموده باشید – داستانی که بهترین نما از برند شما باشد. دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است.
شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. سپس درباره ی هر گروه با تیم خود به مباحثه بپردازید و پنج صفتی را که به نظرتان ” بهتر است درآینده، برندتان توسط آن ها شناخته و معرفی شود ” را برگزینید. چکمه ها، ژاکت ها و شلوارهای ساخت این برند از مردم در برابر دمای بسیار سرد، آب و آتش محافظت و مراقبت می کنند.
از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد. مثلا اسم مزمز یا اشی مشی شاید معنی خاصی نداشته باشد، اما بامزه است و در ذهن باقی میماند. یا مثلا برندهایی مثل چین چین، کیت کت یا کوکاکولا که ساختاری خاص دارند و از کلمات هم آوا استفاده کردهاند. البته شما چون به دنبال یک کسبوکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نامهای لاتین توجه کنید. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناسها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید.
خب؛ حالا که ویژگیهای اسم برند خوب و تاثیرگذار را فهمیدیم، وقت عمل کردن است! در بخش بعدی میخواهیم مراحل رسیدن به یک نام برند عالی را یک به یک با هم طی کنیم. منظور از بصری بودن این است که نام انتخابی و المانهای گرافیکی و رنگها که در کنار هم قرار میگیرند، تصویر و حس مدنظر شما را در ذهن کاربران پررنگ کنند. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین web optimization میتواند روی رتبهی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد. این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کمکم توسعه پیدا کرد و الان همهچیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا میشود! همچنین، برای ثبت نام برند، نمیتوانید از اسامی مشابه برندهای مشهور (مثل سیب که مشابه اپل است)، اسامی که قبلاً ثبت شدهاند، کلمات توهینآمیز (مثل نادان) و کلمات عام (مانند صنایع غذایی) استفاده کنید.
اگر نام موردنظرتان را نمیتوانید بهصورت یک دامین یا در شبکههای اجتماعی ثبت نمایید، دنیا به پایان نرسیده است. حتما راهی حرفهای و وجود دارد تا نام مدنظر را بهگونهای تغییر داد تا هم شما و هم ثبت شرکت دنیای وب، آن را قبول داشته باشند. برای یک شرکت معدنی در خراسان جنوبی به دنبال یک اسم سه بخشی هستم اما هنوز به هدفم نرسیدم. برای یه کاره اینترنتی در زمینه هنر و طراحی، یه اسم خاص میخواستم.
رویکردهای دیگری نیز وجود دارند که به شما در انتخاب نام برند جذاب و متفاوت کمک خواهند کرد. برای آشنایی با سایر رویکردهای نام گذاری برند توصیه می کنیم که به “راهنمای انتخاب نام برند تغییرات شرکت برای کسب وکارها “ مراجعه نمایید. در هر مرحله انتخاب نام دچار مشکل شدید و یا سوالی برایتان پیش آمد می توانید از کارشناسان حرفه ای رامونا بخواهید تا شما را راهنمایی و کمک کنند.
راهنمای جامع انتخاب اسم فروشگاه اینترنتی+ نمونه اسم آنلاین شاپ
تصمیم بگیرید که نام تجاری شما باید بیانگر چه معنا و مفهومی باشد. بطور مثال اگر شرکت شما خدمات مشاوره انتخاب نام ارائه می دهد، نام برند شرکتتان باید بیانگر نمونه کارتان است. در این بخش از مقاله میخواهیم به طور گام به گام با مراحل انتخاب یک نام برند مناسب آشنا شویم. امروزه سیستمهای زیادی طراحی شدهاند که به شما پیشنهادهای مختلفی برای نام برند میدهند اما در نهایت این شما و تیم تخصصی شما است که باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و یک انتخاب اصولی و منطقی داشته باشد. این ویژگی از انتخاب نام برند یعنی این که علاوه بر نام بتواند یک تصویر ذهنی نیز در مخاطب ایجاد کند. برندهایی مانند جگوار، اپل، ردبول و غیره مثال مناسبی از این ویژگی نامهای برند به شمار میروند.
در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفتزده میکند چراکه در بیشتر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان میتواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم انداز، ماموریت و ارزش شرکت شما همهی اهداف برند شما را مشخص میکند. البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبانتان آشناست.
نام برند شما نباید کسبوکار شما را محدود کند
از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است . اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کردهاید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسبترین نام را انتخاب کنید.
- بنابراین قبل از انتخاب نام حتما به دامنههای ثبت شده نیز توجه داشته باشید.
- اگر خودتان به تنهایی نمیتوانید یک نام تجاری مناسب برای برندتان پیدا کنید باید از بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید.
- گیج کننده نباشد و معرف حیطه ی کاری و شخصیت برندتان باشد.
- بر این اساس می توان گفت موثرترین و کارآمدترین ابزار ارتباط با مشتری نام تجاری است، از این رو باید به بهترین نحو انتخاب گردد.
- الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند.
اما اگر مراحلی که در ادامهی این مقاله گفته میشود را بهخوبی انجام دهید میتوانید نام مناسب شرکت را بهسادگی پیدا کنید. البته در همهی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نامهای عجولانه پرهیز کنید. در ادامه راهنمای جامع انتخاب بهترین اسم برای فروشگاه اینترنتی شما آورده شدهاست و با رعایت این نکات میتوانید آیندهی برند خود را بسازید. انتخاب نام برند (اسم تجاری)بخشی از وظایفمدیریت بازاریابیو یامدیریت برندسازمان است. ازآنجاییکه در بسیاری از سازمانها مدیر برند به معنای اخص کلمه با تخصص ویژه برندینگ وجود ندارد، فرایند انتخاب نام تجاری و نیز عناصر هویت بصری برند به یک مشاور متخصص در حوزه برندینگ سپرده میشود.
چه موقع باید فرایند انتخاب نام برند
هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است. انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف میکنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب میکنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت میگیرند. انتخاب نمودن اسم برند مناسب در کرج برای هر شرکت در کرج یکی از مهم ترین و بااهمیت ترین عواملی می باشد که باید پیش از تاسیس و شروع به فعالیت آن شرکت در کرج به آن توجه گردد. هدف نهایی و اصلی هر شرکتی در کرج ارائه یک سری محصولات و یا خدمات می باشد .
با اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که یک شرکت مشاوره بتواند نامی بهتر را به شما پیشنهاد دهد، معمولا آنها این کار را سریعتر و هدفمند تر انجام می دهند. قبل از اینکه نام تجاری خود را انتخاب کنید، مهم است که طرحی استراتژیک را برای برند خود در نظر بگیرید. این شرکت ها در انتخاب نامی منحصر به فرد ، بیشتر از دیگران خلاق و با تجربه به نظر می آیند.
بررسی و ارزیابی نام انتخابی میتواند کلید موفقیت انتخاب نام برند مناسب باشد. در نظر داشته باشید که نام برند شما باید به مذاق مشتریان شما خوش بیاید، بنابراین قبل از انتخاب قطعی نام برند، حتما آن را به نظر سنجی بگذارید. نام برند یکی از فاکتورهای بسیار مهم در موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار است که طبق اصول خاص و مهمی انتخاب میشود. در آغاز تجربه شخصی خود را در مواجه با یک نام بیان مینمایم. چندین سال پیش، کارفرمایی Evita Eshita را بهعنوان اسم برند خود انتخاب نموده بود (مهم نیست که معنای ان چیست یا از کجا آمده) و تنها سرعت خوانش بالا و آهنگین بودنش، مبنای انتخاب شدنش بود. اما مشکلات اساسی این نام برند چه بود ؟ این نام بسیار طولانی و به یادسپاری آن بسیار سخت بود.