Content
یک نام نامناسب، غیر جذاب و تکراری لزوما شانس موفقیت یک برند را از بین نمی برد؛ اما قطعا باعث می شود میزان موفقیت آن به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. در انتخاب اسامی خاص و زیبا باید دقت کرد که آیا نامی که انتخاب کرده اید صرفا زیباست یا مناسب نیز هست؟ به این منظور باید خود را به جای مشتری های خود بگذارید و از دید آنها به نامی که انتخاب کرده اید نگاه کنید. اگر در این جا حس کنید که به نظر خودتان نیز غیر جذاب ثبت شرکت در تهران است در این صورت باید به فکر تغییر آن باشید. البته این کار زمان بر خواهد بود، اما پس از یک انتخاب مناسب شما این فرصت را خواهید داشت که نظر ها را به سوی خود جلب کنید. در مجموع وقتی از تلاش های خود نتیجه ی خوبی می گیرید متوجه این خواهید شد که تمام زمان صرف شده برای این کار ارزشش را داشته است. پیدا کردن یک نام مناسب اندکی دشوار خواهد بود اما در ادامه به شناساندن کسب و کار شما کمک های شایانی خواهد کرد.
سپس آن را به صورت آنلاین جستجو میکنند اما نمیتوانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمیدانند. طبق یک مطالعه جالب که توسط یک کارگزار بیمه انگلیس انجام شده است طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کردهاند. چرا خرید پارچه عمده بهصرفهتر است؟ همه ما به دنبال بهترین و بهصرفهترین روش برای خرید هستیم تا اقتصادی باشد و هزینههای تولید را کاهش دهد. این موضوع درباره خرید پارچه نیز صدق میکند بهخصوص زمانی که شما بهعنوان یک تولیدکننده لباس … ما همیشه نمی توانیم تاثیرات بیرونی مخربی که ممکن است بر نام تجاری ما تاثیر منفی داشته باشند را پیش بینی کنیم.
گاه شناخت این وجوه اشتراک و تفاوت ها در برابر رقبا می تواند در انتخاب اسم برند راهگشا باشد. منظور از اسم برند خارجی کلماتی هستند که به صورت کامل یا کوتاهشده در زبانی خارجی معنادار هستند. این اسامی مربوط به محصولاتی هستند که یا وارد میشوند و یا با مشارکت ثبت تغییرات شرکت طرفهای خارجی در داخل کشور تولید میشوند. برندهای مشهور دنیا معمولاً با تحت لیسانس قرار دادن شرکتهایی در کشورهای دیگر، به ارائه محصولات خود تحت اسم برند اصلی خود میپردازند. انتخاب نام برند لاتین طبق قانون فقط با ارائه کارت بازرگانی امکانپذیر خواهد بود.
اکساب، برند خاص و متفاوت آب آشامیدنی که نامش را از ترکیب اکسیژن و آب به دست آورده است. این برند در محصولات خودش اکسیژنی تا 20 برابر میزان استاندارد دارد که کیفیت زندگی صرفکننده را بالاتر میبرد. به همین صورت برایان تریسی مدرس موفقیت نیز روی سایت فروشگاهی و آموزشی خودش از نام و فامیل شخصی خود بهره برده است.
پس در ادامه این مقاله ویژگیها و کلیدهایی که در نامهای زرنگ وجود دارد را به شما میآموزم تا با استفاده از این کلیدها بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان انتخاب کنید. اما باید بدانید که اگر پیش از انتخاب نام برند ابتدا به برندتان هویت و شخصیت بدهید بسیار در انتخاب نام زرنگ و قدرتمند برای آن موفقتر خواهید بود. طبیعی است که اگر فردی حرفهای باشیم هیچگاه در مرحله نخست سراغ انتخاب این نامها نمیرویم.
تا از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا فروشگاه اینترنتی
این اتفاق میتواند برای کسب و کار بهترین خبر باشد که مشتریان آن، احساس تعلق و تعصب را به برند داشته باشند. برندهای موفق و معروف در جهان، به حدی در انتخاب برند موفق بودهاند که با آمدن نام هر کدام، شکل لوگوی کسب کار در ذهن مخاطبان شکل میگیرد. یعنی افراد ناخود آگاه به چهره کسب و کار ذکر شده فکر کرده و آن را تصور میکنند. کسب و کار علاوه بر مزایا و خدماتی که ارائه میدهد و خود را به مشتریان ثابت میکند، نیازمند یک برند برای اشغال ذهن بازار هدف نیز میباشد.
- همچنین نمونه های ایرانی سایت های آگهی نظیر دیوار و شیپور؛ واژه هایی که شما را به یاد روش های مرسوم تبلیغات در ایران می اندازند.
- معمولا اسامی اصیل ایرانی در جامعه ناشناخته اند و می تونید از این اسم ها استفاده کنید.
- شبیه همین امر ممکن است در هنگام ارجاعات فرهنگی اتفاق بیافتد.
اهداف انتخاب اسم برای برند جزو مواردی است که با در نظر داشتن آن تعداد بسیاری از اسامی پیش روی اشخاص قرار خواهد گرفت . برای انتخاب اسم برای برند می توان به جلوه های بصری و ذهنی یک ویژگی خاص در ثبت برند محصول اشاره کرد تا بتوان با تکیه به آن ایده های نو را در انتخاب اسم برند در ذهن تداعی کنید . در این میان انتخاب نامی زیبا و ماندگار در بازار بسیار دشوار می باشد و از سویی زمانبر خواهد بود .
استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود. اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .
استعلام برند
اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش. سعی میکنیم در بهروزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم. و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است. نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه.
از جمله اسامی خارجی نیز می توان به موسس مرسدس بنز اشاره کرد که نام دخترش را بر روی خودرو سازی مشهور خود گذاشت. برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شرکت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود که باید مورد تایید و موافقت مدیر کل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود که در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد. چون در قسمت تعیین نام کنترل اسامی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است. انتخاب نام برند در ایران تابع قوانینی است که بیتوجهی به آنها موجب اتلاف وقت و سرمایه متقاضیان خواهد شد.
برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید. سپس با معرفی قسمت هایی از شرکت و محصول خود آن را ادامه دهید. همانطور که در ابتدا اشاره شد، اسم برند یا عبارت کمیپن برندینگ تنها بخش کوچکی از چیزی است که به ایجاد یک تصویر کامل از برند خواهد انجامید، اما این یک بخش از برند شما است که برای مدت بسیار طولانی باید با شما بماند. برای دریافت کارت بازرگانی می توانید به مؤسسه هایی که خدمات ثبتی انجام می دهند مراجعه نمایید. برای انتخاب بهترین نام تجاری، در قدم اول به برند خود شخصیت بدهید.