Content
حق امضاء اعضاء هیئت مدیره ، تکمیل مواد اساسنامه ، انتخاب روزنامه کثیر برای درج آگهی های شرکت از دیگر مواردی است که باید با دقت تمام در سامانه تکمیل شود تا بعدا مجبور به صرف هزینه مجدد برای ثبت تغییرات شرکت تان نباشید . در مراحل آخر به ترتیب شعبه و روزنامه کثیرالانتشار شرکت را مشخص نموده ودرپایان با زدن دکمه ثبت، ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir نهایی خواهد گردید. افرادی که قبلا اقدام به ثبت درخواست تاسیس شرکت، تاسیس شخصیت حقوقی، صورت جلسه تغییرات و … نموده اند، می توانند از طریق بخش پیگیری اقدام به پیگیری درخواست خود کنند. همچنین، از طریق بخش انصراف از درخواست، امکان ثبت درخواست انصراف وجود دارد. برای انجام هر دوی این موارد لازم است که اشخاص حتما دارای کد پیگیری درخواست باشند.
از طریق بخش پرداخت سایت ثبت من، کاربران می توانند برای استعلام شناسه قبض های پرداختی خود اقدام نمایند. بخش شکایات سامانه ثبت من، امکان ثبت شکایت از واحد های اجرای ثبت و پیگیری این شکایت ها را برای کاربران خود فراهم کرده است. استعلام ممنوع الخروجی که صرفا اطلاعات مربوط به ممنوع الخروجی بابت اجرای اسناد رسمی را به کاربران نشان می دهد.
با پاسخ به چند سوال قادر می باشید به سامانه وارد شوید و از وضعیت ثبتی خود مطلع شوید. در مرحله ی بعد اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره را به همراه اطلاعات مربوط به آن ها نظیر نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، تاریخ تولد و …وارد نمایید و در انتها با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید. بنابر ماده یک دستور العمل های اجرایی ، درخواست کنندگان باید اطلاعات مربوطه را بر اساس فرم ها وارد نمایید و پس از مراجعه به سامانه مذکور متناسب با درخواست ، تمامی اطلاعات را باید به صورت گام به گام تکمیل نمایید . چنانچه جهت هرگونه سوال ثبت شرکت و مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه ثبتی از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید .
اگر میخواهید امور تجاری خود را پیش ببرید میتوانید شرکت خود را با مسئولیت محدود به ثبت برسانید. شرکت سهامی عام برای اهداف تجاری بزرگی تاسیس میشوند و نایزمند سرمایه های کلانی هم هستند که برای تامین این سرمایه سهام های آن به قسمت های کوچکتری تقسیم میشود و مردم با خرید این سهام ها به سرمایه گدار این شرکت ها تبدیل میشوند. تهیه دو نسخه از اساسنامهی شرکت از نوع سهامی خاص که سهامداران آنرا امضا کرده اند.
- مدت اعتبار این دفاتر یک سال است و برای سال جدید مالی باید دفتر جدیدی تهیه کنید.
- آدرس و کد پستی استعلام دار دفتر مرکزی تجارتخانه را وارد نمایید .
- وقایع ازدواج و طلاق که کلیه ازدواج ها و طلاق های ثبت شده به نام شما را نشان می دهد.
- لازم است بدانید خود استان تهران نیز در هر حوزه یک اداره ی ثبت شرکت مشخص به خودش را دارد .
- هر شرکت که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسد ، باید اقدام به پلمپ دفاتر خود کند.
- این مبالغ در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی با استفاده از دستگاه کارت خوان از متقاضی اخذ می گردد.
پیش از روی کار آمدن سامانه ، کلیه امور ثبتی مانند ثبت شرکت ، علامت تجاری و … به صورت سنتی و دستی صورت می گرفته است . پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه ی پلمپ دفاتر کلیک کنید. برای اینکه اعتبار و اهمیت و سندیت دفاتر تجاری محفوظ باشد برای تهیه آن ها مقررات خاصی وضع شده است. چنانکه به موجب مواد ۱۱ و ۱۲ قانون تجارت باید دفاتر روزنامه و کل و دارائی ، قبل از ثبت هرگونه معامله از طرف نماینده اداره ثبت شماره گذاری و امضاء و پلمپ شود.
اطلاعاتی از نحوه انجام ثبت شرکت
زمانی که به سامانه وارد می شوید و ثبت نام اولیه را انجام می دهید یک کد پیگیری به شما ارائه می شود که از طریق آن قادر خواهید بود وضعیت پرونده خود را پیگیری نمایید. لذا بعد از ثبت نام الکترونیکی و دریافت کد رهیگیری می توانید بر روی لینک”پیگیری درخواست”از طریق همین سامانه کلیک کرده و از پیشرفت کار و تصمیمات گرفته شده آگاهی پیدا کنید. در دنیای امروز جهت پیشگیری از هدررفتن وقت و هزینه متقاضیان محترم ثبت شرکت با راه اندازی پایگاه اینترنتی ثبت شرکت ها دیگر اشخاص به صورت حضوری مراجعه نمی کنند بلکه به صورت غیر حضوری و از شیوه پایگاه اینترنتی امور خود را انجام و پیگیری می کنند. جهت ارسال اظهارنامه مالیاتی، در اواخر سال قبل باید پلمپ دفاتر قانونی را دریافت کرده باشید. تمامی اطلاعات من جمله نام ، نام خانوادگی ، شماره همراه ، تابعیت و … وارد نمایید ، سپس تعیین کنید دریافت مدارک و کلیه امور مربوطه توسط متقاضی صورت بگیرد یا یک وکیل . دستی و سنتی بودن اوراق و مراحل ثبت شرکت و امور مربوطه سرعت و زمان زیادی را از متقاضیان سلب می نمود ولی سایت مذکور تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت و سرعت انجام این مراحل داشت .
در پایان هر سال مالی هم شرکت باید این دفترها را به اداره مالیات تحویل دهد. سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یکی از مهم ترین سایت ها برای متقاضیان ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت ها و سایر موارد مربوطه است که توضیح خواهیم داد . نماینده مورد نظر، ثبت شرکت در تهران نوع نمایندگی، مستند نمایندگی، شماره و تاریخ مستند نمایندگی. و ارسال آنها به اداره ثبت شرکتها از طریق پست، حدوداً یک هفته کاری زمان لازم است تا شرکت مورد نظر شما به ثبت برسد. لازم به ذکر است برای استفاده از خدمات لازم است در سامانه ثبت نام کنید.
» سازمان نظام پزشکی
سامانه ثبت شرکتها، سامانه ای است که به منظور ارائه خدمات به شخصیت های حقوقی راه اندازی شده است و امکانات مختلفی را به غیر از امکان ثبت شرکت و تاسیس شخصیت حقوقی، ارائه می کند. از جمله خدمات ارائه شده در این سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد. شرکت های سهامی ثبت برند تجاری خاص برای ادامه فعالیت و شرکت در مناقصات و مزایدات و اجرای پروژه های خود می بایست اعضای هیئت مدیره و سهامداران خود را هر دوسال تعیین و تمدید و بازرسان خود را هر یک سال تعیین و تمدید کنند که در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صورت میگیرد و آگهی می شود.
معرفی سامانه ثبت شرکتها Irsherkat Ssaair
سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از بخش های متعددی تشکیل شده است که هر یک جهت انجام امری مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد . پس از ورود به این بخش، لازم است که افراد نوع درخواست را بر روی گزینه «تاسیس شرکت» انتخاب کنند و در نهایت با وارد کردن کد پیگیری درخواست، مراحل بررسی درخواست خود را در این سامانه انجام دهند. در مرحله نهایی، لازم است که شعبه و روزنامه کثیر الانتشار شرکت را مشخص کنید و در نهایت بر روی گزینه ثبت کلیک کنید تا تمامی مراحل ثبت شرکت از طریق این سامانه به انجام رسد. گاهی برای رتبه بندی شرکت نیاز به ورود افراد امتیاز آور هست که به مهندس رتبه تعبیر می شوند، این فرآیند نیز در حوزه ثبت تغییرات شرکت می باشد. موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند.
در صورتی که شرکت شعبه به خصوصی داشته باشد، در این مرحله باید اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید که معمولا شرکت ها در ابتدای تاسیس، شعبه دیگری ندارند. در این بخش اطلاعاتی مثل اطلاعات هویتی، آدرس پستی و اطلاعات تماس افراد باید ثبت شود. همچنین اطلاعات دیگری همچون میزان سهام و مسئولیت هر کدام از آن ها تعیین می شود. اصلی ترین خدمت یعنی ثبت شرکت در این قسمت از سامانه صورت می پذیرد متقاضیان جهت ثبت انواع شرکت ها ( هفت نوع شرکتی که در قانون تجارت مشخص شده است ) ، ثبت شعبه و نمایندگی خارجی ، ثبت موسسه و صندوق سرمایه گذاری باید به این قسمت از سامانه مراجعه نمایند . به موجب قوانین کشور ما، تمام اشخاص خارجی که در ایران به نوعی سکونت یا فعالیت تحصیلی یا شغلی داشته، باید برای اخذ کد فراگیر اقدام نموده تا مجاز به انجام فعالیت خود در داخل مرزهای ایران باشند. ✔️ یکی از اطلاعات لازم برای پیگیری درخواست از این سامانه وارد کردن کد پیگیری می باشد که مراحل پیگیری در این مقاله به طور کامل گفته شده است.
پس از طی این مراحل، باید اطلاعات مربوط به سرمایه و سهام همان شخصی که در صفحه ی اشخاص وارد نمودید را در کادر مربوطه پر کنید. ثبت شرکت دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین شرایط افراد متقاضی در انتخاب یکی از انواع ثبت شرکت ها تاثیرگذار هستند. پیگیری ثبت تغییرات شرکت بنابراین باید دقت داشته باشید که روشی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد. در مرحله بعد، مدیران شرکت باید اعضای هیئت مدیره و افراد کلیدی شرکت را تعیین کنند. در قدم اول اطلاعات عمومی شرکت ها مثل نوع شرکت، نام شهر و استان محل فعالیت، شماره و آدرس و سال مالی ثبت می شود.
به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سامانه ای را با عنوان سامانه جامع ثبت شرکت ها راه اندازی نمود که از طریق آن متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری می توانند کلیه فرآیند درخواست خود را تا مرحله نهایی انتشار آگهی در روزنامه رسمی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهند. آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir بوده و امکانات متعددی را از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی تجاری و درخواست کد فراگیر برای کابران خود فراهم کرده است. مراجعه حضوری متقاضیان ثبت شرکت و موسسه و ثبت تغییرات مربوط به آنها ، علاوه بر اینکه برای این متقاضیان وقت گیر و هزینه بر بود، با تجمع این افراد در ادارات ثبت شرکت ها و درخواست های متعدد آن ها موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره ثبت شرکت ها از زیر مجموعه های آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه ای نمود که امروزه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکتها شناخته می شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور ارائه خدمات به طیف وسیعی از اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به راه اندازی، سامانه های مختلفی نموده است. که امکان استفاده از خدمات مختلفی را برای شخصیت های حقیقی و حقوقی را فراهم نموده است.
شرکتنامه در شرکت های سهامی خاص و هم چنین در موسسات غیرتجاری جزء اوراق شرکت محسوب نمی شود و به بیانی دیگر این دو نوع ثبت تاسیس شرکتنامه ندارند اما در شرکت های با مسئولیت محدود متن شرکتنامه می بایست تنظیم گردد. نحوه ثبت نام سایت ثبت من از طریق آدرس my.ssaa.ir و از قسمت ثبت نام و با وارد کردن اطلاعات مربوط به کد ملی تاریخ تولد و شماره همراه امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. در گام نخست پرداخت هزینه دفاتر پلمپ قانونی ، وجه مربوط به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست است.