نمونه اسم برای ثبت شرکت و برند نام فارسی برای ثبت برند و شرکت اسامی پارسی

برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، ثبت برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است. اما برند معروف اتومبیل شاسی‌بلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است. دقت کنید که نام‌های استعاره‌ای به صورت غیر مستقیم و گاه داستانی و ضرب‌المثلی با نوع کسب و کار ما ارتباط دارند. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است.

اسم برند

هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به‌منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید.

نام برند موجود شما به هیچ عنوان برای هویت و کسب و کار شما مناسب نیست و نیاز به برندینگ مجدد دارید. شاید خیلی عجیب به نظر برسد، اما شما می‌توانید از مواد اولیه محصول خود اسم خوبی استخراج کنید. به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه می‌گیرند.

در انتخاب اسم برند تصویری جذاب و انحصاری بسازید

سعی کنید نامی را برگزینید که از لحاظ قانونی قابل به کارگیری باشد. انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود. نام برند باید در سایر کشورها و یا زبان‌های دیگر نیز با معنا و مربوط باشد. نام تجاری باید ارائه دهنده پیامی از مزیتهای کالا یا خدمت باشد. اما توصیه ما این است که حتما نام دامنه را برای خود قطعی نمایید.

  • وقتی به این مرحله رسیده‌اید، یعنی همه مراحل عملی و قانونی کار را انجام داده‌اید و در این بخش باید شروع به تست و آزمایش کنید.
  • نیاز به نام دامنه همه به این بستگی دارد که شما چگونه برند خود را تبلیغ می‌کنید.
  • این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود!
  • مراکز زبان سفیر هم که به نظر ما عالی است، چه بسا که سفیر استعاره‌ای همه‌گیر از شخصی است که می‌دانیم حتماً به زبان‌های خارجی مسلط است.

اگر تجربه برند نامناسب باشد ، نام برند برای هر محصول یا خدمتی بد به نظر می‌آید. حتی اگر یک نام برند زیبا ، جذاب و متفاوت ثبت نموده باشید ، باز با ایجاد یک تجربه برند بد ، به برند خود یک تیر خلاص زده‌اید. برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل می‌شود ، از طریق مکالمات ، ایمیل‌ها ، وب‌سایت یا بسته‌بندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان ثبت تغییرات – هر کجا که نیاز باشد. بنابراین هنگامی‌که شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب می‌نمایید – قوانین همچنان یکسان است. دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است. نام تجاری دارای ارتباطات مفهومی منفی در بازار جدیدی است که در حال کار هستیم.

از برخی نام‌ها، مثل تکنولوژی، فانتزی، شهید، ایران، فیلتر، نظام، شهروند، آسانسور و … نمی‌توان در ترکیب نام شرکت استفاده کرد، چون ممنوع هستند. لیست کامل اسامی ممنوعه را در سایت ثبت برند می‌توانید ببینید. در مورد اینکه چه چیزی باعث ایجاد نام خوب برای برند می‌شود، تئوری‌های زیاد و مطالعات کمی وجود دارد! اما بد نیست بدانید که یک مطالعه در دانشگاه آلبرتا در سال 2010 نشان داده که مصرف‌کنندگان واکنش مثبت‌تری نسبت به اسم‌هایی با ساختار تکراری، مانند کوکاکولا و کیت کت نشان می‌دهند. در ایران خودمان هم از این اسامی کم نداریم؛ مثلاً لُپ لُپ، یک و یک، شام شام، های بای و … .

حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپین‌های بالقوه بازاریابی باشید. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام می‌دهید. نام تجاری شما باید در تمام کانال‌های بازاریابی‌تان مشترک و ثابت باشد. بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. پیشنهاد ما این است که اگر نام دامنه شما قبلا انتخاب شده و نمی‌توانید آن را خریداری کنید سعی کنید نام دیگری را برای تجارت خود پیدا کنید. شما زمانی را برای نوشتن یک برنامه تجاری صرف کرده‌اید، سپس ماه‌های طولانی به تحقیقات در بازار، ارائه نمونه‌های اولیه و تجزیه و تحلیل رقبای خود پرداخته‌اید و در نهایت آماده هستید تا طرح را به یک تجارت سودآور تبدیل کنید.

با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نام‌هایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید. زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب می‌شود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد. ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است. البته این موضوع را هم باید گفت که ماندگاری یک اسم در ذهن در طول زمان و تحت تأثیر عوامل متعددی مانند لوگو، خود محصول، تبلیغات و … ایجاد می‌شود. فروشگاه آنلاین شما هم می‌تواند سود زیادی برایتان داشته باشد.

پایگاه خبری دنیای برندجامعه خبری و اطلاع رسانی برندها

با یک فرآیند با دقت برنامه‌ریزی شده، می‌توانید بر چالش‌های نام‌گذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. بهترین اسم‌ با مخاطبان شما صحبت می‌کند و در مورد برند شما چیزی معنی‌دار می‌گوید. با یک فرآیند نام‌گذاری برند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب می‌کنید با مشتریان خود طنین‌انداز می‌شود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش می‌دهد.

مثلاً شرکت پاکسان صابونی با نام «برف» تولید و آن را به کشورهای خارجی صادر می‌کند. روی بسته‌بندی این صابون‌ها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است. شما باید نامی را انتخاب کنید که متمایز از آن‌ها باشد و در ذهن سبقت بگیرد. مثلاً من خودم a thousand تا لباس‌فروشی با نام پرنس و پرنسس می‌شناسم؛ پس این نام ثبت شرکت در تهران اصلاً برای فروشگاه پوشاک خوب نیست و بهتر است اسم خلاقانه و جدیدتری پیدا کنم. طی کردن مراحل فوق به کمک یک کارشناس ثبت برند برایتان راحت‌تر خواهد بود؛ چرا که ه ربار اگر سازمان ثبت اسناد اشکالی به نام برند شما وارد کند، باید آن مشکل را حل کرده و سپس اقدام به ثبت کنید. همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «10 استراتژی عملی توسعه برندینگ | به فکر توسعه برند خود باشید!

سال‌ها پیش که لری پیج و سرگئی‌برین تصمیم داشتند نامی قدرتمند و خاص برای این موتور جستجوی جدید انتخاب نمایند مثل امروز بسیاری از ما با همین مشکل انتخاب اسم برند مواجه بودند. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهم‌ترین کلید‌های راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش می‌دهیم. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. بسیار خوشحالیم که در این مقاله تخصصی می‌توانیم نکاتی بسیار مهم و کلیدی را در رابطه با انتخاب اسم برند به شما آموزش دهیم. انتخاب اسم برند و همچنین برند سازی نیاز به مشاوره دارد .

بیش از ده سال است که در حال کسب تجربه و مطالعه مستمر در زمینه برندینگ و بازاریابی هستم. علم و صنعتی زنده و پویا با گستردگی فراوان که امروزه با زندگی همه ما عجین شده است. از اینرو همواره در اشتیاق آموختن رویکرد های نوین بازاریابی و کسب تجربه های جدید در این زمینه هستم.