، سامانه ای است که از سوی سازمان اسناد و املاک کشور به منظور تسریع و تسهیل در تاسیس موسسات تجاری، شرکت ها و موسسات غیر تجاری راه اندازی شده است. در این سامانه، امکان استفاده از خدمات مختلف برای تاسیس شرکت ها وجود دارد. حق امضاء اعضاء هیئت مدیره ، تکمیل مواد اساسنامه ، انتخاب روزنامه کثیر برای درج آگهی های شرکت از دیگر مواردی است که باید با دقت تمام در سامانه تکمیل شود تا بعدا مجبور به صرف هزینه مجدد برای ثبت تغییرات شرکت تان نباشید . اشخاص حقیقی با شماره ملی شان شناخته می شوند و اتباع خارجه که در ایران قصد ثبت شرکت را دارند باید اقدام به اخذ کد فراگیر نمایند که در این قسمت از سامانه می توانند با وارد کردن اطلاعات پاسپورت خود شناسه اختصاصی ( کد فراگیر ) دریافت کنند . اشخاص باید سالانه برای پلمپ دفاتر قانونی شان به موقع اقدام کنند و پس از اتمام مراحل مربوطه ، دفتر کل و دفتر روزنامه دریافت کنند و موارد مربوطه را در آن یادداشت نمایند .
تغییر دادن مندرجات اساسنامه به برگزاری مجدد مجمع عمومی و تصمیم اکثریت شرکا نیاز دارد. باید توجه داشت که کارشناسان اداره ثبت به طور دقیق اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبتی را بررسی میکنند و مراحل بعدی تاسیس شرکت بر مبنای همین اظهارات پیش خواهد رفت. تشکیل شرکتهای مختلط سهامی منوط به وجود شرکای سهامی و شرکای ضامن است.
- اداره ثبت شرکتها زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت میکند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است.
- بعد از آن سال مالی مد نظر را مشخص می کنید و بعد از آن شخص متقاضی اخذ پلمپ دفاتر می بایست مشخصات خود را تکمیل کند.
- پس از ثبت اطلاعات مربوط به متقاضیان، نوبت به انتخاب نام شرکت می رسد.
- از طريق پست به مرجع ثبت شرکتها و مؤسسات غيرتجاري اداره کل ثبت …
در مرحله چهارم، لازم است که تمامی مشخصات نماینده قانونی شرکت وارد شود. زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید. پس از آن با استفاده از کد ثبت شده شرکت می توانید یک آگهی نیز در روزنامه رسمی به چاپ برسانید. در صورتی که شرکت شعبه به خصوصی داشته باشد، در این مرحله باید اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید که معمولا شرکت ها در ابتدای تاسیس، شعبه دیگری ندارند.
با توجه به حوزه فعالیتی موضوعی دقیق باید تنظیم گردد و در نظر داشته باشید برخی از موضوعات نیازمند به ارائه مجوز می باشند . در این گام باید نوع شرکت را انتخاب نمایید و سپس نام های پیشنهادی را به ترتیب اولویت از اول تا پنجم را باید به درستی در سامانه وارد نمایید . اطلاعات مربوط به هیات مدیره شرکت را وارد کرده و دکمه گام بعدی را بزنید.
در صورت ورشکستگی، هیچ یک از اعضا نمیتوانند با استناد به اینکه میزان قرضها از میزان سهم آنها در شرکت بیشتر است، از پرداخت آنها شانه خالی کنند. همین موضوع سبب شده است که این مجموعهها ثبت برند تجاری معمولاً با سرمایههای اندک و در میان اعضای خانواده یا دوستان تشکیل شوند. نام شرکت نیز باید دربردارندۀ اسامی تمام شرکا یا یکی از شرکا و عبارتهایی از قبیل «و برادران» و «و شرکا» باشد.
مراحل لازم برای انجام ثبت شرکت ها در سامانه اداره ثبت شرکت ها
همچنین طبق قانون، اداره ثبت شرکتها قائممقام دفاتر اسناد رسمی کشور است و در نتیجه برای تنظیم اسناد و مدارک خود نیازی نیست به دفترخانهها رجوع کنید. با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین شرکت دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد. تمام مدارک لازم برای ثبت شرکت را میتوان به صورت اینترنتی تکمیل کرد و ارسال نمود. ثبت درخواست پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، از جمله تغییرات شرکت خدماتی است که در سایت ثبت شرکت هابه نشانی irsherkat.ssaa.ir وجود دارد. افرادی که متقاضی پلمپ یک دفتر قانونی می باشند، می توانند با ورود به این بخش از سامانه، درخواست خود را برای پلمپ یک دفتر قانونی ثبت کنند. به منظور پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی لازم است که اشخاص اطلاعات مختلفی از جمله هیئت مدیره شرکت، مشخصات شخصیت حقوقی، اطلاعات متقاضی پلمپ دفتر قانونی و …
گرد آوري تنظيم، تدوين و انتشار نمايه نامه و فهرستهاي موضوعي و ارائه خدمات فهرست نويسي، نمايه سازي، سند آرايي مدارك و اسناد فرهنگي و تاريخي و نيز طراحي و تشكيل بانكهاي اطلاعاتي. مشاوره و ارائه خدمات هنری مد و لباس و برگزاری کارگاه های آموزشی. اشخاص ذیل فارغ از حجم فعالیت جزء مؤدیان گروه اول آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ ق م م محسوب می شوند. اشخاصی که مجموع فروش آنها و یا ۱۰برابر درآمد آنها طبق برگ قطعی مالیات از سال ۹۱ به بعد بیش از ۳ ملیارد تومان بوده است .
پست مدارک ثبتی شرکت
در این نوع موسسین باید در صورت لزوم قبل از انجام فرآیندها و مراحل ثبتی، نسبت به اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در خصوص موضوع فعالیت موسسه اقدام نمایند. خدماتی که تکسفیر ارائه می دهد شامل ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات شرکت ، خرید و فروش شرکت ، انحلال شرکت ، اخذ کد اقتصادی ، اخذ رتبه بندی شرکت ، اخذ پلمپ دفاتر می باشد. براساس ماده ۳ آیین نامه اصلاحی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تصویب شده در سال ۱۳۳۷ ، ثبت شرکت های تجاری در تهران در اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها در اداره ثبت مرکز اصلی آن انجام می شود.
گفتنی است که مراحل ثبت شرکت برای همۀ افراد در تمام استانها، شهرستانها و شهرهای ایران یکسان است. اساسنامه شرکت رکن اصلی تمام شرکتهای سهامی خاص، سهامی عام، مختلط سهامی و تعاونی است. روابط شرکا با یکدیگر، حدود اختیارات اعضا، نحوه تقسیم سود و شرایط انحلال شرکت در این سند مشخص میشوند. تمام قوانین داخلی مربوط به ادارۀ مجموعه و نظارت بر عملکرد مدیران و رابطه با سهامداران نیز در اساسنامه درج میشود. همچنین نام شرکت، موضوع شرکت، مدت شرکت، مرکز اصلی شرکت، مبلغ سرمایه و بسیاری از موارد مرتبط دیگر در این تفاهمنامه ذکر میشوند. تنظیم اساسنامه شرکت نیاز به تخصص دارد و باید بسیار دقیق انجام شود.
پس از مراجعه به سامانه مذکور و انتخاب نوع شخصیت حقوقی ، اطلاعات هویتی نماینده ، وکیل ، حوزه ثبتی شرکت ، آدرس شرکت و تاریخ شروع سال مالی را درج نمایید . انصراف از درخواست تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر ، اظهارنامه دفاتر تجارتی با وارد نمودن شماره پیگیری ، شماره یا شناسه ملی بر حسب مورد ، در این قسمت صورت می پذیرد . اصلی ترین خدمت یعنی ثبت شرکت در این قسمت از سامانه صورت می پذیرد متقاضیان جهت ثبت انواع ثبت شرکت در تهران شرکت ها ( هفت نوع شرکتی که در قانون تجارت مشخص شده است ) ، ثبت شعبه و نمایندگی خارجی ، ثبت موسسه و صندوق سرمایه گذاری باید به این قسمت از سامانه مراجعه نمایند . بعد از رسید اوراق به اداره ثبت شرکت ها تقریباً ۱۵ روزکاری زمان بررسی پرونده تغییرات می باشد. درصورتی که پرونده فاقد ایراد و اشتباه باشد صورتجلسات بر اساس تاریخ و ساعت تشکیل آگهی می شود و آگهی ثبتی روی سامانه نمایش داده می شود.
در موسسات غیرتجاری از نوع انتفاعی که هدف آنها جلب منافع مادی است موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه، نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت اقدام کنند. بر اساس قانون شرکتها و موسسات غیرتجاری میتوانند عناوینی مانند انجمن، کانون، بنگاه و موارد مشابه را برای خود انتخاب کنند اما اتخاذ عناوینی که به تشکیلات دولتی و کشوری اختصاص دارند، برای این شرکتها و موسسات ممکن نخواهد بود. برای اینکه شرکت خود را به ثبت برسانید ابتدا باید شریک مناسبی برای شرکت انتخاب نمایید.در شرکت های با مسئولیت محدود تعداد سهامداران حداقل ۲ نفر و در سهامی خاص حداقل ۳ نفر می باشد.در شرکت با مسئولیت محدود سهامداران به میزان سهام و آورده خود در شرکت مسئول می باشند.