چون در قسمت تعیین نام کنترل اسامی کلیه شرکتها و موسسات غیر تجاری که در ایران به ثبت می رسند مورد بررسی است. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی در رابطه با انتخاب نامی متمایز، می توانید با کادر مجرب ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید. اگر شما نیز ایده برای اسم شرکت داشته یا پیشنهاد یا نظری دارید آن را از طریق بخش “ارسال نظر” با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید. همچنین میتوانید در ستاره ۷ ایده خلاقانه برای اسم شرکت حسابداری، ۱۲ ایده برای اسم شرکت تبلیغاتی و ۷ ایده برای اسم شرکت بازرگانی را نیز بخوانید. متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهمتر است، مشهور کردن نام برند شماست. مثلا آیا میدانید نام اصلی شرکتهای برندهایی چون بوتان، یکویک، امرسان، کاله و… چیست؟!
- حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد.
- در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگیهای ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی میشود و نیازی به ثبت کردن آن نیست.
- از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه در نظر گرفته شده است که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل لزوم رعایت مسائل حقوقی و مالی، اجتناب ناپذیر است.
- در انتخاب اسم شرکت نباید کلماتی من جمله شاهد ، ایثارگر ، بسیج ، بنیاد و … استفاده گردد مگر در شرایطی که از سازمان ها و نهاد های مربوطه مجوز های لازم اتخاذ گردد .
- هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است.
یکی از پیشنهادات ما استفاده از نام های دختر ایرانی و ترکیبات آن است. در زیر می توانید لیستی از این اسامی را مشاهده کنید. پس از انتخاب اسم برند به منظور حفظ و نگهداری باید آن را به لحاظ قانونی ثبت کنید تا در آینده کسی نتواند مدعی این اسم شود. پس از انتخاب اسم برند خود سریعاً برای گرفتن دامنه اینترنتی و سایر شبکههای اجتماعی اقدام کنید. برای حمایت از اسم برند خود به ساخت شعار تبلیغاتی، لوگو و … بپردازید.
تعیین نام تخصصی برای شرکت ها
هدف شما در انتخاب اسامی خاص برای برند یک مفهوم است که با تعداد زیادی از اسامی روبرو است. یک تصویر بصری ایجاد کنید که مخاطبان شما به آسانی بتوانند آن رابه یاد بیاورند. مهم نیست که چه تصمیمی بگیرید یا چه روابطی پیدا کنید، همیشه مطمئن شوید که ایدههایتان را دارید به چالش میکشید. دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید.
یا اینکه میتوانید به سبک کافه هاگواتز که در دهلی واقع است فضای داخلی و منویتان را به سبک فیلمهای هری پاتر درست کنید. انتخاب این نام نه تنها طرفداران کتاب هری پاتر بلکه افراد کنجکاو را نیز به کافه میکشاند. می توانید با کلمات بازی امتحان کنید و به ایده خوبی برای اسم کافه خود دست یابید. یک صاحب رستوران مشهور در تگزاس کافه خود را ‘Sugar Bag’ به معنای کیسه شکر نامید زیرا اولین چیزی که برای کافه جدیدش خرید یک کیسه قند بود. به عنوان مثال، رستوران معروف Nobu در نیویورک به نام مالک سرآشپز آن، Nobu Matsuhisa نامگذاری شده است. گرچه Nobu یک کلمه رایج در انگلیسی نیست، اما تلفظ آن آسان است و به راحتی در ذهن میماند با این حال، اگر این آشپز نام خانوادگی خود، ماتسوهیسا ، را به عنوان اسم رستوران برمیگزید، تلفظ و به خاطر سپردن آن راحت نبود.
در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس میتوانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید.
برای انتخاب اسم ثبت برند مواد غذایی چه باید کرد؟ اطلاعات. مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده میکنند، واکنش مثبتتری نشان میدهند. فقط به خاطر اینکه در زمان انتخاب اسم شرکت به دنبال ارزان تمام کردن این کار هستند و حاضر به دریافت یک ساعت مشاوره برندسازی نبودند ، حال باید چندین برابر هزینه تغییرات دهد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه در نظر گرفته شده است که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل لزوم رعایت مسائل حقوقی و مالی، اجتناب ناپذیر است.
مشاوره ثبت شرکت
اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی ثبت شرکت در تهران که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند. تنها در صورتی امکان استفاده از کلمات متعلق به نهاد های دولتی و نیرو های مسلح وجود دارد که مجوز های لازم از مقام های صلاحیت دار این نهاد ها و نیرو ها دریافت شده باشد. توجه داشته باشید امکان استفاده از اسامی 12 امام شیعیان و القاب آن ها و هم چنین نام های متبرکه بدون دریافت مجوز از مسئولین مربوطه وجود ندارد.
هر چند امروزه سیستمهای زیادی برای پیشنهاد دادن اسم برند بهطور خودکار مثل Shopify’s Business Name Generator به وجود آمدند؛ اما این ابزارها صرفاً میتوانند برای جلسات طوفان فکری مناسب باشند و از طرفی ممکن است ترجمه آنها به فارسی خیلی جذاب نباشد. انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد. انتخاب اسم برای برند با وجود اسمهای تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکتها اسم خود را اختراع کنند. اسمهای اختراع شده میتوانند بسیار قدرتمند و منحصربهفرد باشند. جدید بودن و خوشآوایی اسامی ابداعی بعضاً باعث ماندگاری نامها در ذهن مخاطبان هدف برند میشود. در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو که از سال ۱۳۹۳ فعال شد و درسال ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد از بارزترین نمونه نامهای ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد.
برای تایید نهایی نام شرکت بعد از انتخاب آن باید پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکت ها انجام گیرد. پس از ثبت نام شرکت ها در سامانه ثبت شرکت ها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه، نام شرکت را مشخص می نمایند. برندسازی و به تبع آن انتخاب تغییرات شرکت اسم برند از جمله اقدامات بسیار ضروری در جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری است به همین جهت امروز با شما هستیم با برترین و خلاقانه ترین اسامی برند ایرانی و مراحل انتخاب اسم مناسب برند . یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد.
البته در همهی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نامهای عجولانه پرهیز کنید. در حقیقت بهجود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است. سلام برای یه سایت هواپیمایی دنبال اسم برند تجاری خوب هستم میشه راهنماییم کنین.
انتخاب نام شرکت سخت یا آسان؟!
برای برند خود از بین اسامی دختر ایرانی نامی برگزینید. بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید. با یک فرآیند نامگذاری ثبت برند برند، میتوانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب میکنید با مشتریان خود طنینانداز میشود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش میدهد.
برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد. انتخاب اسم جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف میکنند.
در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید. قدم پنجم) ثبت برند به صورت قانونی و ادامه داستان… با تعداد محدودی از نامهای انتخاب شده پیش مشتریان بالقوه/همکاران/ سرمایهگذاران بروید و از آنان نظرخواهی نمایید. چه بسیار شرکتهایی که برای ثبت یک نام ماهها وقت صرف نمودهاند ، زیرا که علاقهمندند که نام شرکتشان را کاملا منطقی انتخاب نمایند. شاید یک نام برای مشتری یک کسب و کار یک سرنخ خوب باشد اما برای دیگری خیر.