طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. آیا از قهوه خاصی یا غذای خوش طعم معروفی سرو میکنید؟ سعی کنید صفتهای مختلف (گرم، خانگی، شیرین و …) را با اسم نوشیدنی یا غذاها ترکیب کنید تا ببینید به چه چیزی دست مییابید. اگر تصمیم دارید از نام خود برای نام تجاری استفاده کنید باید مراقب باشید. نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کافیشاپها هستند که از نام / نام خانوادگی بنیانگذار استفاده میکنند، که این استراتژی را کمی کلیشه میکند. با این حال، اگر نام نادر و گیرایی باشد، میتواند برای یک کافه در یک شهر کوچک یا محله بسیار خوب باشد.
- ممکن است کار یافتن نام برای برند لباس شخصی تان را به بعد موکول کرده باشید؛ احتمالاً با خود می گویید بالاخره من محصول خودم را دارم، بازارم را می شناسم، همه چیز خوب پیش می رود، پس بعداً برای انتخاب نام تجاری فکری خواهم کرد.
- یعنی بتوان آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد.
- نتیجه فراتر از انتظار من بود ، کاش زودتر با این سیستم آشنا می شدم قطعا خیلی در زمان و حتی هزینه ها صرفه جویی می شد.
- ما در این مثال، برند آب معدنی دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناختهشده است.
- از تلاشهاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب صحیح یک اسم برای آن برند و یا شرکت.
به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند. برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب ثبت شرکت شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند. یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد .
در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، فکر کنید. با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید. کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید. فرد می تواند برای انتخاب اسم برند مراجعه کند و بعد از آن متوجه این موضوع شود. البته این موضوع به وجود آورنده یک مشکل بزرگ در شرکت می باشد.
اسامی خاص برای برند
یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه میگیرند. رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است. مزیت یك اسم توصیفی این است كه آنها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان میكنند.
یکی از مهم ترین قسمت هایی که در ثبت برند باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک نام مناسب است. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب نام تجاری خود تلاش کنید. مطمئنا میتوانید برخی ایدهها را مطرح کنید و در نهایت تصمیم خود را بگیرید. اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایدههای خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی میتوانید از آنها دریافت کنید.
البته باید اظهارنامهای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. البته سایتهایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمتها مفید باشند اما خیلی نباید روی آنها متمرکز شوید. هرچند ممکن است ترجمهی اسامی پیشنهادیشان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد. حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکتها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی میکنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند. اگر بیزینسی دارید و میتوانید با ارسال ایمیل و پیامک انبوه از آنها بخواهید تا نظرات و احساساتشان را در مورد اسم برند جدیدتان بگویند و یک نظرسنجی آنلاین هم ایجاد نمایید، این روش هزینه کمتری در بردارد.
چند نکته برای انتخاب اسم برند در ایران
حالا صفحات فرود چی هستن؟ صفحات فرود یا Landing web page صفحات سادهای هستن که هدفی رو دنبال میکنن. که مثلاً برای خوشآمدگویی به مخاطب، دعوت از مخاطب برای انجام کاری مثل پر کردن یک فرم یا معرفی و خرید محصول طراحی میشن. تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی میکنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین. بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید. با یک فرآیند نامگذاری برند، میتوانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب میکنید با مشتریان خود طنینانداز میشود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش میدهد. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی میبایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد.
بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. برای شروع، مراحل انتخاب اسم برند رو همونطوری که توی مقاله گفتیم انجام بدید. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.
سعی میکنیم در بهروزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم. نظر شما رو تایید میکنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. تلفظ خیلی کلمات مخفف ثبت برند تجاری شده راحت نیست و اکثراً ترکیب جالبی ایجاد نمیکند. چکیدهای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح دادهایم و پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقالههای جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
یعنی هر کسی بهراحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر میخواهید برای اسم شرکت خود از یک نام تجاری مندرآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید). همپای پیشنهاد اسم شرکت یا به عبارتی انتخاب اسم برای شرکت، یافتن استراژی متمایز و مدیریت این استراتژی نیز بسیار اهمیت دارد. شاید اگر بگوییم که اکنون انتخاب اسم برای شرکت یا پیشنهاد اسم شرکت سختترین قسمت راه اندازی یک شرکت است، بیراه نگفته باشیم. و در آخر سعی کنید اسم برندتان نامی ساده برای به خاطرآوردن و نوشتن باشد.
لیست برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر 1400
برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کمکم باید به فکر استخدام یک طراح حرفهای باشید. اسم برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی تغییرات شرکت داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند. بیایید واقعیت را قبول کنیم؛ بعضی از زبان ها صرفاً جنسی و محرک به نظر می آیند.
میرسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است. با افزودن پسوند بسیار پرکاربرد ((آن)) به نام برندی مبدل شد که امروز جزو سایتهای فروشگاهی برتر ایران است. سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد. میدانم کاری سخت و در برخی از اوقات چه بسا ناممکن است، خصوصا زمانی که قصد داشته باشید این نامهای انتخابی را به صورت رسمی ثبت نمایید که در آن زمان کارتان با کرامالکاتبین است. برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیتهای معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید. خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است.
از انتخاب اسم های دورهای که بین مردم محبوب میشوند، اسم ترندها و مدهای زودگذر در دنیای فشن نیز پرهیز کنید. زیرا به مرور زمان این اسمها ارزش خود را از دست میدهند و به شما نتیجه عکس میدهند. پس نامی انتخاب کنید که با توجه به افزایش طول عمر تجارت و برند شما برای مخاطبتان همیشه تازه و هیجانانگیز باشد. استفاده از یک کلمه خارجی ممکن است روش جالب دیگری برای نمایش برند شما باشد. اسامی برند می توانند خلاقانه باشد اما باید یک پیام کوتاه و دقیق در مورد برند شما را به مخاطب ارائه دهد.
صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شدهاند. در این مرحله میبایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. البته میتوانید در سوشیالهای خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزهای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبانتان بخواهید تا دوستانشان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث میشود تا اسمهای پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر میشود. برای مثال فروشگاههای افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند.