برند خود را با انتخاب بهترین اسم فروشگاه اینترنتی بسازید + اسامی خاص برای برندسازی

با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد . برای برقراری ارتباط با ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند. در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد. به همین منظور اسم شرکت الزامی است و مبادرات اولیه محسوب می شود. اکثر برندها از موضوعات فعالیت یک محصول نشات گرفته اند و با ارائه محصول و خدماتی با کیفیت در طی سال ها فعالیت خود ، توانسته اند بین مشتریان خود در تمام نقاط دنیا مطرح شوند .

  • به‌علاوه اینکه در انتخاب اسم برای فروشگاه اینترنتی، بی‌دلیل به سراغ نام‌های معروف مانند اسم یک واقعه، مکان یا اسم شخصیت شناخته شده نروید.
  • پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید.
  • لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید.
  • این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام می‌دهید.

سپس تعداد 20 تا 30 عدد از این تصاویر را به صورت رنگی چاپ گرفته و روی یک تابلوی دیواری یا همان روزنامه دیواری خودمان کلاژ نمایید. قدم بعدی این است که وارد سایت واژه‌یاب شده و به نظر ما با پرداخت وجه اشتراک بسیار اندک این سایت کاربر ویژه شوید. در این زمان شما می‌توانید با تایپ کلیدواژه‌های انتخابی با گنجینه‌ای از خانواده این نام در فرهنگ لغت‌های مختلف، زبان‌ها و گویش‌های متفاوت، لاتین، عربی، قرآنی، مترادف‌ها و … روبرو شوید. ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرف‌عددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنه‌های اینترنتی موجود را کسب کنیم. برند دوم دنیا در سال 2019 یعنی گوگل، اسم برند ارزشمندش را بر همین اساس ساخته است.

برای انتخاب اسم خلاقانه برای برند خود مثل همیشه می توانید بر تجارب و سابقه برندسازی مشاوران موسسه حقوقی ما تکیه کنید . ما شما را در راه انتخاب بهترین و خلاقانه ترین نام برای برند یاری خواهیم کرد . شما نیز اگر برای برند خود به دنبال اسامی هنری هستید بهتر است با مشاوران متخصص در این عرضه مشورت کرده و بر اساس نوع و موضوع فعالیت خود اقدام به گزینش اسم هنری خاص برای برند خود کنید . شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید . برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید. سپس با معرفی قسمت هایی از شرکت و محصول خود آن را ادامه دهید.

باید در تمام رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام و غیره را بگردید تا هیچ نامی شبیه به نام تجاری شما یا خود آن وجود نداشته باشد. این مشابه کاری است که برای تحقیقات تغییرات شرکت دامنه انجام می دهید. بدون شک می توانید ایده هایی را درنظر بگیرید و در آخر تصمیم خود را بگیرید. بهتر است در این باره بحث گروهی داشته باشید و با شریک هایتان مشورت کنید.

۷٫ ثبت اسم برند

ویژگی بصری یعنی چی؟ یعنی بشه با المان‌های طراحی و گرافیکی اون رو بیان کرد. برندهایی مثل اپل، عقاب و… مثال درستی برای المان‌های بصری هستن. چون با گفتن اسمشون یه تصویر واضح ازش تو ذهن مشتری شکل می‌گیره.

در دنیای مدرن امروزبا تنوع و خاص بودن کالاها و خدمات، انتخاب اسامی لوکس و منحصربه فرد برای یک کالا یا خدمات مورد توجه فعالان و ارائه دهندگان خدمات موضوعی مهم به حساب می آید . اسم انتخاب شده باید بتواند ارزش و تجربه را میان محصولات انتقال بدهد. بعضی ازکارشناسان بر این باورند که اسم های انتزاعی بهترین اسم ها می باشند.

این سایت اوایل فقط برای فروش گوشی موبایل بود، اما کم‌کم توسعه پیدا کرد و الان همه‌چیز، از گوشی گرفته تا یخچال و تلویزیون، در آن پیدا می‌شود! به‌علاوه، نام انتخابی شما باید دارای ریشۀ فارسی باشد؛ اگر نام ثبت شرکت در تهران ترکی، کردی، لاتین، فرانسوی و … مدنظرتان است، برای ثبت آن باید کارت عضویت اتاق بازرگانی بگیرید. برای چک کردن آزاد بودن دامنه به بخش ثبت دامنه ایران‌سرور بروید و نام‌های مدنظرتان را در کادر جستجو کنید.

یکی از ترفندهای بسیار مهمی که اگر اکنون قصد دارید یک نام تجاری قدرتمند برای خود بسازید باید آن را جدی بگیرید، غیر معمولی و خاص بودن است. نام برندهایی انتخاب کنید که با کار شما تطبیق داشته باشد. می‌خواهیم نتیجه بگیریم راهکار گسترش فعالیت‌های تجاری یک نام تجاری هم از همین راه می‌گذرد. زمانی که شما با یک نام تخصصی و بسیار مرتبط وارد بازار کار می‌شوید می‌توانید بسیار موفق ظاهر شوید. ما یک فصل کامل را در کتاب نام‌های تجاری تنبل، زرنگ،خنثی به این موضع اختصاص داده‌ایم.

در ادامه چند گامی که برای انتخاب نام برند باید طی کنین رو گفتیم که این مراحل می‌تونه کارتون رو برای انتخاب سریع و مناسب آسون‌تر کنه. در آخر ایده‌هایی رو گفتیم که شما هم می‌تونین از اون ها استفاده کنین و برندتون رو به یکی از برندهای مطرح تبدیل کنین. اسم برند باید منحصربه‌فرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسم‌های دیگه باشه.

نظر

بعد این که هرچه توانستید جست‌وجو کردید و به حداقل صد گزینه اسم برای برندتان رسیدید شروع به پالایش و حذف گزینه‌های ضعیف کنید. شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید. مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژه‌های مرتبط با برندشان نام‌های برند زیبا و خاص خلق کرده‌اند. مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است. زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد.

سایت انتخاب اسم برند

آن‌ها می‌توانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند. در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدف‌گذاری شده باشد. اما این به این معنی نیست که شما باید نام تجاری خود را به چیزی خاص اختصاص دهید. به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک برند مد و فشن ایجاد می‌کنید که شلوار جین مردانه می‌فروشد. نام‌گذاری شرکت شما به عنوان «شلوار جین برای مردان» ایده بسیار بدی است.

امروزه، برندهایی که بر اساس نام بنیانگذار باشند، کمتر شایع هستند. هر چند برندهایی مانند برندهای خوراکی پشمک حاج عبدالله نتیجه گرفته‌ند. ثبت کردن نام‌های مبتنی بر بنیانگذار گذشته از نشان شجره موسسان آن‌ها، قطعا آسان می‌باشد. اگر این برندها به درستی جایگاه ‌یابی شود، می‌تواند سبب تمایز آن‌ها شود. اما به تکنیک‌های بازاریابی برای افزودن ارزش آن نیاز دارد. مسلما نامگذاری یا تغییر نام برند به نام منطقه مربوطه محدودیت‌های ذاتی دارد.

اسم برند

سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطب‌تان تبلیغ کنید. البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان ثبت برند تجاری بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود.