با وجود بسیاری از برندها در جهان، ایجاد ایدههای بینظیر در مورد اسامی خاص برای برند دشوار و سخت است. انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب میتواند شرکت شما را بر سر زبانها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب میتواند شرکت شما را با شکست روبهرو سازد. و در پایان انتخاب یک اسم مناسب برای کسبوکار شما میتواند چالش برانگیز و خسته کننده باشد. ثبت برند تجاری نکته مهم این است که ساخت اسم شرکت با ساخت برند دو پروسه مختلف هستند؛ در واقع میتوان گفت برندسازی فرایندی است که بعد از انتخاب اسم شرکت آغاز میشود تا نام ساخته شده را در ذهن مخاطبان ماندگار کند. در این مقاله راهنمای انتخاب و ساخت اسم شرکت را ارائه دادهایم و بررسی میکنیم که هنگام این فرایند باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.
- سوال مشترکی که بسیاری از مشتریان وب رمز در هنگام راهاندازی کسبوکار اینترنتی و همچنین در زمان ثبت دامنه میپرسند این است که چه نامی را برای برند و سایت خود برگزینند.
- بعد از اینکه نام برند را بر اساس تمام نکات فوق یافتید ، حالا باید آن را از نظر قابلیت ثبت شدن نیز چک نمود.
- منظور از آماده کردن پیج برای این که برند سازی برای فروشگاه مجازی شما صورت بگیرد این است که باید برای صفحه پروفایل اینستاگرام خودتان نهایت دقت را به خرج دهید.
- برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید .
به امید اینکه در آینده نه چندان دور شاهد برندهای جهانی باشیم که منشا ایرانی داشته باشند. برای اشخاصی که در راه انتخاب نام قانونی و مناسب با حیطه فعالیت یک برند و علامت تجاری تجربه کافی را ندارند امکان انتخاب مناسب ترین نام علامت تجاری امری دشوار خواهد بود. بهترین راه برای انجام این مورد بهره مندی از تجارب شخصی مجرب در انجام این امور خواهد بود .
انتخاب نام زیبا برای برند یکی از پیش نیازهای مهم برای به ثبت رساندن برند است. به عبارت دیگر نام تجاری مانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند طبق آن کارهای خود را پیش ببرند. بر این اساس مدیریت نام تجاری عبارت است از یک تیم که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند زمان و تلاش بسیار صرف کنند.
پس از صدور روزنامه رسمی اول ۳۱ روز زمان برای اعتراضات وجود خواهد داشت تا اگر کسی ادعایی در خصوص علامت تجاری مورد درخواستی شما داشته باشد اعتراض خود را اعلام کند. برای ثبت یک آرام در دفتر ملی یا منطقه ای در خواست داده می شود که این تقاضا باید شامل فهرستی از کالا ها و خدمات برگزیده آن نشان و بازسازی واضحی از ثبت شرکت آم با تمام رنگ ها،طرح و نقش های سه بعدی باشد. علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا ، خددمات و طبقه ، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد. در صورت تشابه زیاد علامت و برند دو موسسه به طوری که کالا و خدمات دو موسسه از هم قابل تمایز نباشند.
نکته مهم برای انتخاب اسم شرکت
اسم های زیادی وجود دارد ولی بهترین آنها اسم هایی هستند که بیشترین تاثیر را بر مخاطبان میگذارد. مابکل رادر این پیشنهاد را میدهد که میتوان از کلماتی استفاده کرد که باعث به وجود آمدن تجربه ای بشود.دلنشین بودن ، احساسی بودن، پر توان بودن و .. در ادامه تعدادی اسم برای برند را به ترتیب حروف الفبا ذکر می کنیم.
نام برندهای رقیب خود را بررسی کنید و سعی کنید اسمی کاملا متفاوت را انتخاب کنید. یک اسم ساده و کوتاه باید به راحتی تلفظ شود، املای آن آسان باشد، چند املایی نباشد، املا و تلفظ آن در زبانهای مختلف یکسان باشد و به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود تا بتواند آن را به آسانی در اینترنت جستوجو کند. اگر نکات و تجربیات دیگری در زمینهی انتخاب نام برند دارید، خوشحال میشویم آنها را با دوستان خود در میان بگذارید. مخففسازی در زبان فارسی و همخانوادههای آن به اندازهی زبانهایی مثل انگلیسی و فرانسوی ساده و پذیرفتهشده نیست. چون ما عادت جدا خواندن حروف را نداریم (به IBM و BMW و KFC فکر کنید). پس صرفاً وقتی میتوانیم از مخفف استفاده کنیم که سرواژهها در کنار یکدیگر، یک واژهیقابل تلفظ ومقبول تشکیل دهند.
میشه در خصوص انتخاب نام شرکت راهنماییم کنید.ممنون میشم چن نام بهم معرفی کنید. برای شرکت فروش قطعات شبکه و کامپیوترمیخوام اسم انتخاب کنم. با استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه شما، به موتورهای جستجو بگویید که وب سایت شما موضوعش چیست. همراه با محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب، کلمات کلیدی در دامنه شما میتواند به شما در ارتقا رتبه شما در گوگل کمک کند.
پس توصیه میکنیم اگر اسم مخفف شدهی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر اینصورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. بنابراین این بدان معنی است که فراتر از زبان خودتان یک فرصت نامگذاری نیز وجود دارد، اکنون زمان جستجو کردن آن است. که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.
چه اسمی را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنیم؟
بر اساس تئوری عقلانیت محدود توانایی انسان برای جست و جو، پردازش و ارزیابی اطلاعات محدود می باشد. یعنی ذهن انسان درهر زمان توانایی پردازش اطلاعات محدودی را دارد . ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. متاسفانه اغلب شرکتها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام مناسب شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکتها ندارند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقدمات ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تأسیس شرکت است.بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب خود انرژی و زمان زیادی را صرف میکنند. اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب میکنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت میگیرند.اسم شرکت اولین نشانه هر شرکت است.
یکی از سیلابهای شرکتهای سهامی عام باید واژه «عام» باشد و یکی از سیلابهای شرکتهای سهامی خاص باید کلمه «خاص» باشد. البته برخی از شرکتها بعد از نام انتخابی عبارت «سهامی خاص» یا «سهامی عام» را هم بیان میکنند. اسمهای سه سیلابی برای شرکتهای تخصصی مناسبتر هستند (البته این نامها کمتر در خاطر مشتریان میمانند).
قوانین ساخت نام تجاری و الگوهایی که ما در مقالات پیش از این به آنها اشاره نمودهایم همگی بابت انتخاب اسامی زیبا برای شرکت هم صدق میکنند. اما با توجه به این که این روزها یکی از دغدغههای اصلی دوستان، انتخاب اسم برای شرکت است این مقاله را نیز به این موضوع اختصاص دادهایم. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد. “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ بوده و قوانین خاص خود را دارد.
بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است. نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( پیگیری ثبت تغییرات شرکت علامت تجاری ). ساخت نام برند زیبا جذب و متفاوت نیاز به دانش و مهارتی دارد که مبتنی بر استراتژی مدیریت برند است. الباقی وجه خودرو در زمان ارسال دعوتنامه با لحاظ هزینههای قانونی تعیین و دریافت میشود. اعلام ایران خودرو زمان تحویل خودروها حداکثر ۹۰ روزه خواهد بود.
اما معرفی یک برند برای من مقداری سخته به این علت که برند به شدت یک موضوع شخصیه. شما باید با استفاده از هدفگذاری خودتون اون رو انجام بدید. رقبای شما چه اسامی دارند ؟ برای انتخاب نام مناسب برای برندسازی خود یک لیست از نام های رقبایتان تهیه کنید و با هم مقایسه کنید تا ایده های بیشتری به ذهنتان برسد . شما دوست عزیزی که امروز به دنبال اسامی زیبا برای شرکت خود هستید اگر مقالات قبلی ما را مطالعه نموده و آموزشهای دادهشده را اجرا نمایید، موفق به ساخت نام تجاری خواهید شد.