اسامی خلاقانه و خاص برای برند و شرکت 【مشاوره رایگان️】

از آنجایی که نام تأیید شده به شکل نامحدود اعتبار دارد لازم است تا شما به عنوان شخصی که قصد ثبت شرکت را دارد، به دنبال نامی منحصر به فرد باشید. می‌توانید از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها درخواست اعتراض خود را مطرح کنید. برای هر نام مدت دو ماه اعتبار در نظر گرفته شده است، سپس اسم شرکت و نام شهرستان و شماره دفتر اداره و تاریخ روز در دفا‌تر وارد می‌شود. کلماتی مانند بازرگانی، مهندسی، خدماتی و امثال آن قابل ثبت به عنوان اسم شرکت هستند ولی به عنوان یکی از سیلاب‌های خاص نام شرکت محسوب نمی‌شوند. فعالان و ارائه دهندگان خدمات و محصولات این مورد را موضوعی مهم به حساب می‌آورند. این را در نظر داشته باشید انتخاب نام مناسب، نقش ویژه‌ای در آینده کاری و حرفه شما خواهد داشت.

اما باید به معنای کلمه در سایر فرهنگ ها نیز بررسی شود. برخی نام های برند یا نام شرکت در ایران ثبت شده اند ولی در کشورهای دیگر بسیار ناخوشایند بودند و یا اصلا قابل درک نیست که میزان ریسک را بالا می‌برد. هنگام انتخاب اسم شرکت باید لغاتی را به کار گرفت که مشتری به راحتی بتواند آنان را تلفظ نماید.

  • اگر در نام انتخابی شرکت شما به عدد نیاز است، آن را به صورت حروفی به کار ببرید.
  • تشکیل هیئت نظارت اگر شرکا تعدادشان بیشتر از 12 نفر باشد، براساس قانون باید هیئت نظاره تشکیل گردد و صورتجلسه باید به وسیله ی هیئت نظارت امضا گردد.
  • برای شرکت خود نامی انتخاب کنید که شما را محدود نکند تا بتواند روی هر محصول یا خدمتی آن را درج نمایید.
  • با مطالعه این اسم ها متوجه می شوید که چه نام هایی را می توانید در اسم شرکت و سازمان خود خود به کار ببرید تا مورد تایید سامانه ثبت اسامی شرکت ها قرار بگیرد.

برای برخی، انتخاب نام کسب و کار اولین قدمی است که باید انجام شود زیرا برای صاحب کسب و کار ساده، سریع و واضح است. برای دیگران، این یک مبارزه برای شناسایی نام تجاری است که واقعاً کسب و کار و هر چیزی را که مخفف آن است در بر می گیرد. این امر محدود به عرصه بین الملل نبوده و عدم ثبت شرکت ها، حتی فعالیت آن ها داخل کشور نیز غیر ممکن نموده و خسارات بسیار زیادی را برای شرکا و سهام داران آن ها در پی خواهد داشت. به علاوه، هنگامی که یک شرکت به ثبت می رسد، دولت نیز امتیازات ویژه ای را مانند اخذ وام و تسهیلات از سیستم بانکی، معافیت های مالیاتی، حضور در مزایده ها و مناقصات دولتی و مواردی از این نوع را برای آن شرکت فراهم می کند.

ایده برای اسم شرکت

در این قسمت، 5 اسم 3 سیلابی باید پیشنهاد دهید که به ترتیب الویت ( یعنی از 1 تا 5 ) بررسی میگردند. اگر اولین اسم پیشنهادی شما قابلیت ثبت داشته باشد، اسامی بعدی بررسی نخواهند شد. • در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود. اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم شرکت مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد.

انتخاب اسم برای شرکت

حداقل سیلاب برای ثبت نام یک شرکت یک حروف و حداکثر نامحدود می باشد . ۷-۱- چناچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ان ، ون ، ین ، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد . عناوینی که مختص تشکیلات دولتی و کشوری باشند، از جمله نام‌هایی اختصاری که رسماً متعلق به دولت هستند، نظیرِ ایران، کشور، نزاجا، ناجا و… مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت‌دار دولتی. برای مشاوره رایگان از طریق واتس اپ کلیک کنید و منتظر پاسخ کارشناس بمانید. صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. ترکیب ۲ کلمه فارسی نباید بک کلمه ی خارجی و بیگانه را شکل دهد.

استفاده از الگوی ساخت اسم شرکت نام تجاری استعاره‌ای

با توجه به مطالب گفته شده در بالا حال قصد داریم نکات مهم و کاربردی در انتخاب اسم شرکت را جمع بندی کنیم، تا با توجه به این نکات بتوانید انتخابی بهتر و کاربردی تر داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر اسمی غیر فارسی (حال از هر زبان و گویش دیگری باشد، مهم نیست) را برای ثبت شرکت در تهران شرکت خود انتخاب می کنید، در زمان ارسال نام به اداره ثبت، معنی آن را هم در کنارش بنویسید، تا روند ثبت شما به درستی ادامه داشته باشد. شاید تصور کنید که استفاده از کلمه دلنشین برای یک نام، انتخاب مناسبی نیست، در صورتی که این کلمه دقیقا همان صفتی است به دنبال آن هستیم.

بنابراین بیشتر وقت خود را بر روی یک واژه قدرتمند در میان اسم شرکتتان بگذارید تا بتوانید برای برندسازی روی آن مانور دهید. در ادامه تعدای اسم خاص را مشاهده می‌کنید که می‌توانند ایده برای اسم شرکت شما باشند. بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی). از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند.

برای اینکه افراد نظرات مناسبی ارائه دهند و وقت زیادی گرفته نشود، می‌توانید یک سری قانون از قبل تعریف کنید و بگویید که اسامی کاندید بر این اساس انتخاب شوند. اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین پیگیری ثبت تغییرات شرکت (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا می‌زد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خنده‌داری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسم‌های عجیب و ناملموس خودداری کنید. جواب این سوال را نمی‌توان در یکی دو جمله و حتی یک پاراگراف توضیح داد. مثلا اسمی که به راحتی به ذهن سپرده شود، حس خاصی در ذهن مخاطب برانگیزد یا الهام‌بخش یک فرد یا موضوع باشد.

البته می توانید اسامی 2 بخشی نیز برای شرکت خود برگزینید ولی به شرطی که فردی آن را برای شرکت خود انتخاب نکرده باشد. برای این کار می توانید از صفحه ی استعلام قابلیت ثبت برندبرای این کار استفاده کنید. مهم این است که با شناختن صحیح قواعدی که به شما خواهیم گفت، در مرحله ی انتخاب اسم شرکت بتوانیم، نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد. برای روند شروع کسب و کار آنلاین و برند سازی نیاز به مشاوره است . برای مشاوره انتخاب نام شرکت با کارشناسان انتخاب نام موسسه فرداد رسا در تماس باشید. اسامی انتخابی برای نام شرکت باید دارای ۳ سیلاب (اسم خاص) باشد.

انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر می‌کند. همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید. چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی گرفته شود.

به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید. اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد. پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند.

از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است. در نگاه اول ثبت برند ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید.